Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 خرداد 1402

درمان گوش درد چیست ؟ + علائم گوش درد!

گوش درد (ear pain) معمولا در کودکان رخ می‌دهد، اما در بزرگسالان نیز می‌تواند رخ دهد. گوش درد ممکن است یک یا هر دو گوش را درگیر کند، اما بیشتر اوقات در یک گوش احساس درد می‌شود. ممکن است درد گوش ثابت باشد یا گا‌ه به گاه ایجاد شود.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

اگر عفونت گوش(ear infection) دارید، ممکن است تب و کاهش شنوایی موقت رخ دهد. کودکان خردسالی که مبتلا به عفونت گوش هستند، معمولاً بداخلاق و تحریک پذیر هستند. آنها همچنین ممکن است گوش‌های خود را بکشند یا مالش دهند. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی موضوعاتی از قبیل درمان سریع گوش درد، انواع راه‌های درمان دارویی و خانگی گوش درد و دلایل ایجاد و علائم گوش درد بپردازیم.

درد گوش

درد در یک یا هر دو گوش می‌تواند به دلایل زیادی رخ دهد، برخی از آن‌ها به‌طور کلی به گوش مربوط نمی‌شوند. هنگامی که درد ناشی از مشکل گوش است، شایع‌ترین دلیل درد گوش، انسداد مسیری بین گوش میانی و پشت گلو است. این مسیر لوله استاش (شیپور استاش) نامیده می‌شود.

گوش میانی حفره‌ای کوچک و پُر از هواست که درست پشت پرده گوش قرار دارد. به‌طور معمول، هوا از لوله استاش وارد گوش میانی می‌شود و فشار بین گوش میانی و گوش خارجی را متعادل می‌کند. لوله استاش همچنین مایع را از گوش میانی خارج می‌کند. وقتی این لوله مسدود می‌شود و هوا و مایع نمی‌توانند آزادانه جریان پیدا کنند، فشار در گوش ایجاد می‌شود و باعث درد می‌شود.

علل درد گوش

عفونت ­های گوش شایع‌­ترین علل درد گوش هستند. هنگامی که گوش عفونی می­‌شود، التهاب و تجمع فشار باعث دردی می­‌شود که ممکن است شدید باشد.

افراد مبتلا به عفونت گوش اغلب علائم دیگری مانند فشار سینوس یا گلودرد دارند. زیرا عفونت‌­های مناطق نزدیک ممکن است گوش را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین عفونت گوش ممکن است بیماری‌ای جداگانه باشد. بیشتر عفونت‌­های گوش باکتریایی هستند نه ویروسی.

فقط پزشک می‌­تواند عفونت گوش را تشخیص دهد. افراد نباید آنتی‌­بیوتیک‌­ها را بدون نسخه مصرف کنند، یا تصور کنند که علائم به دلیل عفونت گوش است.

بااین‌حال، گوش درد همیشه ناشی از عفونت گوش نیست. سایر بیماری­‌ها نیز ممکن است باعث درد در گوش شوند.

  • درد راجعه: این ممکن است ناشی از عفونت یا التهاب در نقاط دیگر بدن باشد. برای نمونه، دندان درد ممکن است باعث درد در گوش شود.
  • بیماری­‌های مزمن: مانند اختلال در عملکرد مفصل فکی­-گیجگاهی (TMJ)
  • عفونت­‌های پوستی: اگر در داخل یا اطراف گوش قرار دارند.
  • واکنش­‌های آلرژیک: این­ واکنش ممکن است ناشی از طیف وسیعی از موارد مانند صابون، شامپو یا گوشواره باشند.
  • آب: در صورت گیر کردن در گوش ممکن است باعث درد شود.
  • فشار: تغییرات ارتفاع می‌­تواند در فشار داخل گوش‌­ها تاثیر گذارد. آن معمولا خودبه‌خود برطرف می­‌شود و اغلب با احساس گرفتگی همراه است.

علت گوش درد در کودکان و بزرگسالان

شایع‌ترین علت گوش درد، عفونت گوش است. هنگامی که گوش عفونت می‌کند، التهاب و افزایش فشار باعث دردی شدید می‌شود.

فقط یک متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند عفونت گوش را تشخیص دهد. شما نباید بدون نسخه آنتی بیوتیک مصرف کنید یا به فرزند خود آنتی بیوتیک بدهید.

با این حال، گوش درد همیشه ناشی از عفونت گوش نیست. عوامل دیگری هم وجود دارند که باعث درد در گوش می‌شوند و عبارت‌اند از:

  • درد ارجاعی: ممکن است ناشی از عفونت یا التهاب در سایر نقاط بدن باشد. به عنوان مثال، دندان درد ممکن است باعث درد دردناک در گوش شود.
  • اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)
  • عفونت های پوستی در داخل یا اطراف گوش
  • واکنش‌های آلرژیک
  • پر شدن گوش از آب در حمام یا استخر
  • فشار بر گوش در اثر تغییر در ارتفاع

کمپرس آب گرم

گرمای حاصل از کسیه آب گرم می‌تواند التهاب و درد گوش را کاهش دهد. کیسه آب گرم را به مدت ۲۰ دقیقه روی گوش قرار دهید و سپس آن را بردارید.

قطره گوش برای درمان گوش درد سرماخوردگی

قطره‌های گوش می‌توانند فشار ناشی از مایع و جرم را در گوش کاهش دهند. شما باید دستورالعمل‌ها را به دقت مطالعه کننید و قبل از استفاده از قطره گوش برای کودک با پزشک مشورت کنید.

درمان خانگی گوش درد با سیر

سیر از دیرباز در طب سنتی برای تسکین درد استفاده می‌شده است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که سیر دارای خواص ضدمیکروبی است که می‌تواند با عفونت مبارزه کند. برای جلوگیری از عفونت گوش، سعی کنید هر روز یک حبه سیر بخورید.

استفاده از پیاز

پیاز هم مانند سیر می‌تواند به مبارزه با عفونت و کاهش درد کمک کند.

 

شیر مادر برای درمان خانگی گوش درد در کودکان

شیر مادر دارای خواص ضدمیکروبی است و می‌تواند به تسکین درد گوش نوزاد کمک کند.

آدامس جویدن

اگر در هواپیما هستید یا در ارتفاعات کار می‌کنید و گوش درد ناشی از تغییر فشار هوا است، مقداری آدامس بجوید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user