Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
21 آذر 1401

دستبند تندیس چیست ؟ + چرا دست بند تندیس!

همه چی درباره دستبند تندیس!

سال 1987 میلادی بود که تنیس‌باز آمریکایی مشهور، «کریس اورت» در طول مسابقات US Open دستبند بسیار گران‌قیمت خود را گم کرد. این دستبند از یک ردیف الماس‌های ریز در کنار هم تشکیل شده بود و بهای بسیار زیادی داشت. از این رو، Evert از داور خواست تا بازی را متوقف کند تا او بتواند دستبند الماس خود را بیابد و این اتفاق هم افتاد.

 

از آن روز به بعد، به تمامی دستبندهایی که از یک تک‌ردیف الماس یا دیگر سنگ‌های گرانبها که به صورت نواری در کنار هم چیده شده‌اند، دستبند تنیس می‌گویند. به لطف اتفاق ناخوشایندی که برای اورت رخ داد، این دستبندها در حال حاضر دارای قفل‌های بسیار محکم و مکانیزم امنیتی هستند تا از هر گونه باز شدن احتمالی قفلشان پیشگیری شود.

 

بعد از آن تاریخ بود که دستبندهای تنیس در میان زنان و مردان با استقبال بسیار زیادی همراه شد. البته این امر خارج از تصور نبود چون این دستبندهای ظریف با طراحی هوشمندانه و فوق‌العاده جذاب در واقع نوعی شاهکار طلاسازی به شمار می‌آیند که در قیراط‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند.

 

یک دستبند تنیس طلا ممکن است از یک الماس یک قیراطی در 80 قطعه‌ی مجزا تشکیل شده باشد تا الماسی با وزن 10 قیراط که به صورت قطعات درشت‌تر و حدود 40 عددی در کنار هم چیده شده‌اند. موضوع بسیار مهم در طراحی و ساخت دستبند تنیس این است که تمامی الماس‌های موجود در یک دستبند با دقت و ظرافت زیادی انتخاب می‌شوند؛ به طوری که همه‎‌ی آن‌ها باید رنگ، وزن، خلوص و شفافیت برابر داشته باشد.

 

مخصوصاً در وزن قطعه‌های الماس کار شده روی دستبندهای تنیس بسیار وسواس به خرج داده می‌شود. چون به هیچ عنوان نباید هیچ کدام از دانه‌های الماس در دستنبد، قطر یا اندازه‌ای متفاوت داشته باشد.

 

انواع دستبند تنیس چیست؟

بیشتر دستبندهای تنیس از یک ردیف الماس یا دیگر سنگ‌های گران‌بهایی تشکیل شده است که در اندازه، وزن و رنگ‌های دقیقاً مشابه و برابر در کنار هم چیده می‌شوند.

 

این مدل دستبند در عین سادگی، فوق‌العاده شیک و چشمگیر است و در موقعیت‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های انواع دستبند تنیس، طراحی خاص آن است. به طوری که ابتدا و انتهای دستبند را نمی‌توان تشخیص داد و این قطعه‌ی جواهر به شکل یک حلقه‌ی بسته و پیوسته دیده می‌شود.

 

در اصل به همین خاطر هم هست که این دستبند به عنوان نماد عشق ابدی شناخته می‌شود و در میان عاشقان جهان محبوبیت زیادی دارد.

 

دستبند تنیس الماس

دستبند تنیس الماس کاملاً از نامش مشخص است، مدلی است که با سنگ‌های گران‌بهای الماس ساخته شده است. این سنگ‌ها ممکن است به صورت گرد یا مربعی برش داده و روی پایه‌هایی از جنس طلای زرد یا سفید سوار شده باشند.

 

البته در موارد پیچیده‌تر، ممکن است با الماس‌هایی با تراش‌های دیگر مانند باگت‌های مستطیلی یا حتی قلبی شکل ساخته شده باشند. البته باید بگوئیم که مدل دوم بسیار کمیاب و نادر است و اصولاً به صورت سفارشی ساخته می‌شود. به همین خاطر، دستبند تنیس الماس با برش قلبی‌شکل جزو گران‌قیمت‌ترین مدل‌های این دستبندهاست.

 

تمیزی الماس

در دستبندهای تنیس رنگ الماس از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد. می‌دانید که الماس‌های واقعی بطور طبیعی خراش‌هایی روی خود دارند که در جواهرات جلوه جالبی به جا نمی‌گذارد.

 

اما از مزایای این دستبندها به این موضوع می‌توان اشاره کرد که چون الماس‌های خیلی کوچک به هم وصل شده‌اند با چشم عیب و نقص‌های آن دیده نمی‌شود مگر اینکه در فاصله خیلی نزدیک به آن نگاه کنیم.

 

اندازه سنگ در وضوح آن تاثیر بسزایی دارد و به خاطر بسپارید که هر چه سایز الماس بزرگ‌تر شود وضوح آن بیشتر شده و اجزا آن به راحتی قابل مشاهده است. بنابراین در هنگام خرید دقت کنید که اگر سنگ‌ها درشت هستند عیب و نقصی نداشته باشد یا با چشم دیده نشوند.

 

هنگام خرید به سالم بودن الماس توجه کنید چون اگر ترک خورده یا لب‌پر باشد به مرور زمان با استفاده روزمره دستبند، کل سنگ‌های آن خراب می‌شود. پس با بررسی کردن کامل الماس بهترین را برای خرید انتخاب و هزینه کنید.

 

پایه‌های نگهدارنده الماس

باید به نحوه متصل شدن الماس‌ها بهم توجه کنید تا مطمئن شوید به‌راحتی جدا نمی‌شوند و در برابر هر آسیبی مقاوم هستند.

 

به عنوان مثال، الماس‌هایی که در دل یک گودی جای گرفته‌اند از ایمن‌ترین‌ها به شمار می‌روند چون الماس توسط یک پایه فلزی به محکمی در محل مناسب خود نگه داشته شده است. همچنین الماس‌هایی که به کمک چنگک محاصره شده‌اند هم گزینه مطلوبی است.

پایه‌های نگهدارنده الماس

پیوندها

به پیوندهایی که الماس‌ها را بهم متصل کرده نگاه کنید که محکم و سفت باشد و به سادگی پاره نشود.

گیره قفلی

هنگام خرید چندین بار قفل دستبند را امتحان کنید و مطمئن شوید که به آسانی باز نمی‌شود. همچنین به اندازه‌ای باید سفت باشد که خم یا شکسته نشود.

انعطاف‌پذیری

یکی از ویژگی‌های مهم در دستبند منعطف و نرم بودن آن است. چون اگر سفت باشد احتمال دارد هنگام پوشیدن پیچ بخورد و بشکند. برای تست کردن انعطاف‌پذیری کافیست آن را آویزان کنید و ببینید که مستقیم در هوا آویزان شده است یا نه؟

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست