Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
16 شهریور 1401

رنگ های سرد و گرم در لباس ها را بشناسید! + انواع رنگ ها کدامند؟

رنگ شناسی در دنیای لباس را بشناسید!

امروزه هر کسی در زندگی دغدغه های زیادی دارد که یکی از آنها انتخاب رنگ لباس است. لباسی که آیا با فرم و پوست صورت شان همخوانی دارد تا جذاب تر به نظر برسد. اولین کاری که باید یاد گرفت، این است که بدانیم چه رنگ هایی گرم و چه رنگ هایی سرد هستند، چون با شناخت رنگ ها می توانید یک انتخاب خوب داشته باشید.

بسیاری از افراد رنگ لباس های خود را بر اساس علاقه ی شخصی خود انتخاب می کنند، اما بد نیست با شناخت از تاثیر رنگ ها، در انتخاب رنگ برای لباس های خود در موقعیت های زمانی و مکانی مختلف بسیار هوشمندانه تر عمل کنید و در نتیجه ظاهری جذاب تر و تاثیر گذارتر داشته باشید.

رنگ های گرم چه رنگ هایی هستند؟

رنگ های گرم جزو رنگ هایی هستند که باعث تحریک سیستم عصبی می شوند و احساسات و عواطف شما را تحریک می کند. این دسته از رنگ ها معمولا به وضوح قابل رویت هستند و موجب جلب توجه می شوند. این رنگ ها شامل رنگ های، قرمز، نارنجی و زرد هستند. رنگ های گرم القا کننده ی گرمی و راحتی هستند و به گونه ای خود را به بیننده نزدیکتر می کنند، به گونه ای که به سمت ما در حرکتند، در نتیجه رنگ های گرم برای فضاهای بسته و کوچک مناسب نیستند و رنگ های گرم خودنما هستند که احساسات فرد را برمی انگیزند.

رنگ های سرد چه رنگ هایی هستند؟

رنگ های سرد جزو رنگ های آرام هستند که هارمونی آنها در محیط های مختلف بیشتر است و زیاد در چشم نیستند، مثل آبی، سبز و بنفش. این نوع رنگ ها معمولا جزو رنگ های آرام و راحتی هستند. این نوع رنگ ها به صورت غیر صمیمی و ساده دیده می شوند و برای انتخاب به عنوان پس زمینه بسیار مناسب هستند، در واقع این رنگ ها دیرتر به چشم می آیند و برای بزرگ و وسیع تر نشان دادن فضا و محیط می توان از این رنگ ها استفاده کرد.

تاثیرات رنگ های سرد و گرم در صورت چگونه است

رنگ های آبی و هم خانواه هایش، خاکستری در رده ی تیره و روشن، سبز و ترکیب های آن با آبی، نقره ای و امثال آن جزو رنگ های سرد به حساب می آیند. رنگ های گروه سرد در انسان احساس سرما ایجاد می کنند به کار بردن این رنگ ها در سایه ی چشم باید به شکلی کاملا حرفه ای و البته هنرمندانه باشد چرا که در غیر اینصورت ممکن است باعث عدم هارمونی شود و اثر عکس در زیبایی داشته باشد یا جلوه ای مصنوعی بیافریند.

هماهنگ کردن این رنگ ها در سایه چشم افراد با رنگ گونه و لب ها بهتر است از رنگ های صورتی و سرخابی و امثال آن به شکلی ملایم و تلطیف شده استفاده شود تا آرامش را که رسالت رنگ های سرد است، در چهره نمایان کند. این دسته از رنگ ها برای فصل زمستان مناسب نیستند زیرا سرمای بیشتری را القا می کنند مگر اینکه با رنگ ها خیلی گرم ترکیب شوند و کنار یکدیگر جلوه کنند.

رنگ های گرم در آرایش رنگ های قرمز، نارنجی، قهوه ای، طلایی، آجری و امثال آن در این گروه قرار دارند. این رنگ ها بر اساس ماهیتی که دارند، احساس گرمای شورانگیز در بیننده ایجاد می کنند از این جهت برای استفاده از این رنگ ها در سایه چشم بهتر است به ملایمت از آنها استفاده شوند و از ایجاد تیرگی بی مورد و ناهماهنگ بپرهیزید. به کار گیری بی عیب و نقص از ترکیب رنگ ها سبب جذابیت های بیشتری در چهره خواهد شد.

رنگ های سرد و گرم شامل رنگ موها و ابروها هم می شود، پس دقت عمل در انتخاب رنگ مو و ابرو در تغییر، بهتر یا بدتر شدن، شادابی و افسردگی صورت شما تاثیر به سزایی دارد. شما می توانید بهترین رنگ ها را در کنار هم بیافرینید و زیبایی ظاهرتان را دو چندان کنید.

رنگ های گرم و سرد و نحوه ترکیب آنها

هنگام ترکیب رنگ در لباس راحت تر است که جفت را با سرد و گرم را با گرم ترکیب کنید. تن های خنک به راحتی با تن های گرم و رنگ های گرم به راحتی با رنگ های گرم هماهنگ می شوند و این اساسی ترین راهی است که می توان لباس هایشان را هماهنگ کرد. رنگ های سرد سبز ، آبی و بنفش است در حالی که رنگ های گرم قرمز ، نارنجی ، زرد ، کرم ، قهوه ای ، برنزه و زیتونی است. “رنگ های زمین” رنگ های گرم هستند ، گرچه رنگ های گرم طیف وسیع تری از رنگ ها را در بر می گیرند. سفید ، خاکستری و سیاه کاملاً خنثی هستند ، اما به منظور چگونگی جفت شدن آنها با لباس های دیگر و چگونگی خواندن آنها در برابر چهره فرد ، خنک هستند. در حالی که قرمز رنگ گرم است ، اما به عنوان رنگ لهجه در لباس های مردانه مورد استفاده قرار می گیرد و جسورانه هر دو لباس گرم و سرد را با هم یکسان می کند.

برای اهداف لباس مردانه ، در اینجا رنگهای اصلی لباس مردانه کلاسیک و بوندی وجود دارد که به گرم تقسیم شده اند

رنگ‌­های گرم و سرد در لباس کدامند

همان­‌طور که گفتیم، با شناخت رنگ‌­های سرد و گرم و تفاوت رنگ­‌های گرم و سرد بهتر می‌­توان از ویژگی­‌های آن­ها استفاده کرد. ترکیب رنگ‌­های گرم و سرد در لباس یکی از مواردیست که با شناخت تفاوت رنگ­‌های گرم و سرد از همیشه ساده­‌تر خواهد شد. هنگام ست کردن و استفاده از رنگ­های گرم و سرد در لباس، نکات زیر را فراموش نکنید:

  1. استفاده از رنگ­‌های گرم و سرد با رنگ­‌های گرم و سردی که در چرخه رنگ کنار یکدیگر قرار گرفته­‌اند، توصیه نمی­‌شود. این رنگ‌­ها هرچند در ترکیب با هم همخوانی دارند، اما زیبایی چندانی به یکدیگر نمی‌­بخشند، زیرا نور یکدیگر را خنثی می­‌کنند.
  2. به رنگ­‌های گرم و سردی که در چرخه رنگ روبروی یکدیگر قرار می­‌گیرند، رنگ­‌های مکمل یا کنتراست مکمل گفته می­‌شود. این رنگ‌­ها با یکدیگر کاملا همخوانی دارند و برای تضاد رنگ­‌های سرد و گرم بسیار مناسب­‌اند. این رنگ­‌های گرم و سرد در لباس در کنار یکدیگر جلوه بیشتری ایجاد می‌­کنند.
  3. لباس­‌هایی که چند رنگ دارند را باید با یکی از رنگ­‌های آن ست یا هماهنگ کنید. رنگ موردنظر همان رنگیست که بیشتر از بقیه در لباس به کار رفته است.
  4. بهتر است پارچه­‌ها و لباس­ه‌ایی که طرح­‌دار هستند را برای ست کردن استفاده نکنید، چرا که طراحان این مدل ست کردن را توصیه نمی­‌کنند. به عنوان مثال، یک پارچه گل­دار در کنار یک پارچه خال‌­خالی یا راه‌­راه جلوه زیبایی نخواهد داشت.

چند اکسسوری در رنگ‌های مکمل انتخاب کنید

 لزومی ندارد اکسسوری‌های شما محدود به رنگ‌های لباس‌ها شود و برای جلوه بهتر می‌توانید اکسسوری‌ها را در رنگ‌های مکمل با رنگ‌های لباس انتخاب کنید تا این تضاد زیبایی استایل شما را بیشتر کند مثلا اگر کت و شلوار سرمه‌ای برای خود تهیه کرده‌اید آن را با یک پوشت نارنجی یا زرد کامل کنید و یا مانتوی سبز زیبای خود را با کیف صورتی استفاده کنید.

سخن پایانی…

امیدوارم این پست برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشم با شما در رنگ شناسی لباس ها کمک کنیم

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست