Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
13 مرداد 1401

روسری مینی اسکارف چیست و انواع آن را بشناسید!

در این مطلب به سراغ یکی از ترندهای مد روز و محبوب در استایل زنانه رفته‌ایم؛ مینی‌اسکارف‌ها. ممکن است فکر کنید که مینی اسکارف همان باندنا است و همان کاربری را دارد اما باید به شما بگوییم که مینی‌اسکارف‌ها از لحاظ قواره با دستمال سر و باندانا تفاوت دارند.

 

در این مقاله به شما خواهیم گفت که مینی اسکارف‌ها به چه نوع آیتم‌هایی گفته می‌شوند و این اکسسوری‌های جذاب چگونه مجددا در چرخه‌ی مد و فشن وارد شده اند.

 

در پایان هم چند استایل پیشنهادی و جذاب با مینی اسکارف را برایتان معرفی خواهیم کرد؛ با ما در مجله دیجی استایل همراه باشید.

 

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل: اگر دوست داری خریدی مطمئن و درجه یکی داشته داشته باشی و بوتیک لباس فروشیت رو همیشه پر از جنس های با کیفیت داشته باشی، حتما حتی شده یک بار عمده استایل رو تست بزنید

 

به چه نوع روسری‌هایی مینی اسکارف می‌گوییم و چه تفاوتی با باندانا یا دستمال سر دارد؟

مینی اسکارف (Mini Scarf) یک نوع روسری کوچک و کاربردی است که شباهت زیادی با دستمال سر یا باندانا دارد، اما به طوری کلی این دو اکسسوری با یکدیگر متفاوت‌اند.

 

تفاوت مینی اسکارف‌ها با انواع دستمال سر یا باندانا به قواره‌ی آن‌ها بر‌می‌گردد؛ دستمال سر دارای ابعاد ۵۰*۵۰ سانتی‌متر و مینی اسکارف دارای ابعاد ۷۰*۷۰ سانتی‌متر یا ۷۵*۷۵ سانتی‌متر است. روسری‌های معمولی دارای سایز و ابعاد بزرگ‌تری هستند. روسری معمولا ابعاد ۹۰*۹۰، ۱۲۰*۱۲۰ و ۱۴۰*۱۴۰ سانتی‌متر را شامل می‌شود.

 

مینی اسکارف‌ها یکی از آیتم‌های جذاب در استایل رتروی ایرانی

مینی اسکارف‌ها را می‌توانیم یکی از اصلی ترین اکسسوری‌های استایل رترو در ایران بدانیم.

 

در استایل رتور طراحان با الهام گرفتن از استایل یک دوره‌ی زمانی مشخص، عناصر این سبک را که شامل لباس‌ و اکسسوری‌هاست، طراحی و تولید می‌کنند.

 

مینی اسکارف‌ها هم جزو آیتم‌های ترند در دهه‌ی شصت ایران بوده‌اند و اکنون دوباره به چرخه‌ی مد بازگشته‌اند. دوران اوج استفاده از مینی اسکارف‌ها در جهان، به دهه‌ی ۴۰ و ۵۰ میلادی برمی‌گردد؛ دوره‌ای که هنرپیشگان زن زیادی در فیلم‌های کلاسیک از این آیتم‌های جذاب در استایلشان استفاده می‌کردند و استفاده از این آیتم‌های جذاب همراه با پیراهن‌های تابستانه یا فرنچ کت ها به ایران هم رسیده بود.

 

 

استایل رترو با مینی اسکارف

 

با آغاز دهه‌ی شصت، و تببین قوانین مربوط به حجاب در ایران مینی اسکارف‌ها به طور گسترده توسط خانم‌های ایرانی در استایل خیابان مورد استفاده قرار گرفت و به یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌های استایل خیابانی زنانه در دهه‌ی شصت تبدیل شد. در دو سه سال اخیر این آیتم‌ها مجددا در استایل رترو مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

مینی اسکارف

انواع مدل‌های ترند مینی اسکارف

 

مدل‌های ترند مینی اسکارف

 

مینی اسکارف‌ها بر اساس جنس و طرحی که دارند، به انواع مختلف دسته‌بندی می‌شوند. این که شما چه نوع جنسی را برای مینی اسکارف مورد نظرتان استفاده می‌کنید، بستگی به موقعیت و استایل مورد نظرتان دارد. برخی از انواع مینی اسکارف‌ها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد:

 

۱. مدل نخی

این مینی اسکارف، هم سبک است و هم نازک و با پوشیدن آن، احساس سنگینی روی سر نخواهید کرد . در ضمن پارچه نخی به گونه‌ای است که هوا از طریق آن به خوبی عبور می‌کند و بنابراین با پوشیدن آن احساس گرما هم نخواهید کرد.

 

بنابراین اگر برای استایل کژوال تابستانه‌تان به دنبال یک اکسسوری خنک و بسیار راحت می‌گردید به سراغ مینی اسکارف‌های نخی بروید.

 

۲. مدل ساتن

این نوع مینی‌اسکارف‌ها از جمله محبوب‌ترین مدل‌های مینی اسکارف هستند. ساتن‌های براق و جذاب بر روی سر می‌توانند بسیار جذاب و خیره‌کننده باشند؛ به ویژه اگر مینی اسکارف ساتن شما طرح‌های رنگارنگ و شاد و درخشانی هم داشته باشد.

 

اگر می‌خواهید یک اکسسوری جذاب برای استایل ماکسیمال تابستانه رنگارنگ داشته باشید، به سراغ مینی اسکارف‌های ساتن بروید که هم از لحاظ جذابیت رنگی و هم از لحاظ نوع آیتم می‌توانند در استایل ماکسیمال بدرخشند.

 

همچنین این آیتم‌ها در استایل‌های رسمی و مهمانی هم می‌توانند بسیار جذاب باشند مخصوصا اگر با یک کت جذاب ست شوند.

 

۳. مدل توری یا گیپور

این نوع مینی اسکارف‌ها هم به تازگی در میان آیتم‌های ترند در استایل خانم‌ها قرار گرفته‌اند. مینی اسکارف‌های توری در رنگ‌های مختلف و با طرح گل‌های توری را احتمالا این روز‌ها زیاد بر سر خانم‌ها دیده‌اید.

 

این نوع آیتم‌ها برای ست کردن در استایل مجلسی و رسمی فوق‌العاده‌اند. به عنوان مثال می‌توانید یک مینی اسکارف گیپور مشکی و گلدار را با یک دست کت و شلوار مشکی و کفش‌های پمپی پاشنه بلند ست کنید و یک استایل جذاب و خیره‌کننده داشته باشید.

 

مدل‌های ترند مینی اسکارف

۴. مدل ابریشمی

این روسری کوچک علاوه بر زیبایی خیره‌کننده و ظاهر لوکس خود، ضدحساسیت است. پس اگر مو و پوست حساسی دارید، می‌توانید با خیال راحت آن را سر کنید. این نوع مینی اسکارف‌ها از جمله گران‌ترین انواع مینی اسکارف هستند.

 

چند استایل جذاب پیشنهادی با انواع مینی اسکارف

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین استایل‌ها با مینی اسکارف ترکیب این اکسسوری‌ها با مانتوهای کتی و یا انواع کت و شلوار یا کت و دامن زنانه است.

 

ترکیب یقه‌ی و شکل آستین های کت با این روسری ها استایل جذاب و شیکی را خلق می‌کند. در زمستان کت‌های چرمی و در تابستان کت‌های نخی می‌توانند گزینه های بسیار جذابی برای ست کردن با مینی اسکارف‌ها باشند.

 

اگر هم می‌خواهید این اکسسوری‌های جذاب در استایل‌هایی ست کنید که تم رترو داشته باشد می‌توانید مینی اسکارف را با کت‌های اورسایز ست کنید و بپوشید.

 

استایل با اسکارف

 

شومیز یا پیراهن هم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای استایل با مینی اسکارف باشد. می‌توانید مینی اسکارف انتخابی‌تان را با یک شومیز یا پیراهن خنک تابستانه ست کنید و بپوشید. اگر پیراهنتان راه راه یا چهارخانه باشد، بهتر است در این صورت یک مینی اسکارف با رنگ خنثی را انتخاب کنید

 

.در این حالت، استفاده از یک کیف کوتاه دستی هم در کنار آن جالب به نظر می‌رسد. جلیقه یا سارافون هم با مینی اسکارف می‌تواند گزینه‌ی جالبی باشد.

 

استایل با مینی اسکارف

 

مینی اسکارف را هم می‌توانید خیلی ساده جلوی گلویتان گره بزنید و هم می‌توانید آن را دور گردنتان بپیچید. در استایل تابستانه ترکیب انواع عینک‌های آفتابی رنگارنگ با مینی اسکارف هم می‌تواند بسیار جذاب باشد و جلوه‌ای دوست‌داشتنی به شما بدهد.

 

استایل با مینی اسکارف

 

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب مینی اسکارف مورد توجه قرار دهید، رنگ آن است. فراموش نکنید که مینی اسکارف نزدیک‌ترین آیتم به صورت شما است و بیشترین تاثیر را بر روی چهره شما خواهد داشت؛ پس انتخاب یک رنگ و طرح مناسب اولین و مهم ترین گام در خرید و انتخاب این آیتم‌ها است.

 

اگر پوست شما سبزه و برنزه است انتخاب رنگ‌های روشن مناسب‌تر است؛ ولی اگر پوست شما سفید و یا بور است انتخاب مینی اسکارف با رنگ تیره‌تر زیباتر خواهد بود.

 

 

استایل با مینی اسکارف

 

علاوه بر انتخاب رنگ بر اساس پوستتان، باید انتخاب رنگ را بر اساس سایر لباس‌هایتان هم یکبار دیگر مورد بررسی قرار دهید تا هارمونی رنگی پوشش شما از تعادل خارج نگردد

 

. می‌توانید مینی اسکارف را با کیف، بند عینک و یا کفش خود ست کنید و یا اگر دوست ندارید دقیقا همرنگ یکدیگر باشند، میتوانید از خانواده‌های رنگی کمک بگیرید و یا رنگ­‌هایی که با هم ست می‌شوند را به خوبی بشناسید؛ بعنوان مثال ترکیب طلایی صورتی و طوسی همیشه کارآمد و شیک جلوه خواهد کرد.

 

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل: عمده استایل جایی برای رونق و شکوفایی شما . کافیست حتی برای یک بار هم شده به عمده استایل یک سر بزنید چون عمده استایل با ضمانت پس از فروش برای شما، خریدی به صرفه و قابل اعتمادی را فراهم می‌کند !

 

نکات مهم در هنگام خرید مینی اسکارف

  • اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که آیتم مورد نظرتان در مجموعه‌ی مینی اسکارف‌ها قرار می‌گیرد یا یک روسری عادی است، به ابعاد آن دقت کنید. همان طور که در بخش های قبلی مقاله به آن اشاره کردیم، مینی اسکارف دارای ابعاد ۷۰ * ۷۰ سانتی‌متر یا ۷۵ * ۷۵ سانتی‌متر است. روسری‌های معمولی دارای سایز و ابعاد ۹۰*۹۰ سانتی‌متر، ۱۲۰*۱۲۰ و ۱۴۰*۱۴۰ سانتی‌متر هستند.

 

  • در خرید مینی اسکارف هم مانند روسری ها به لبه دوزی‌ها بسیار دقت کنید. اگر لبه دوزی‌ها درست انجام نشده باشد ممکن است اسکارف شما نخ‌کش شود.

 

  • به لیز بودن اسکارف توجه کنید. این آیتم‌ها علی‌الخصوص چون سایز کوچکی دارند اگر لیز باشند نگه‌داشتنشان روی سر دشوار است. هر چه خاصیت کشسانی پارچه بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را روی سرتان نگه دارید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست