Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 آذر 1401

روش نگهداری داری از کیف و کفش چرم!

همه چی درباره نگهداری از کیف و کفش چرم!

چرم یک ماده کلاسیک، جذاب، اصیل و بسیار شیک است. اما اگر فقط از آن استفاده کنید و مراقبش نباشید، نمی‌توانید برای همیشه روی جلا و زیبایی آن حساب کنید؛ بنابراین لازم است نحوه نگهداری از چرم را بدانید. درصورتی‌که وسیله چرمی شما از جنس چرم اصل درجه یک باشد و اگر بدانید برای نگهداری چرم چه باید کرد؟ می‌توانید سال‌‌ها از آن استفاده کنید.

 

قصد ما این است که در این مطلب چند تکنیک مهم را در نحوه نگهداری چرم برای شما شرح دهیم. چنانچه درست‌ترین روش مراقبت از محصولات چرمی را بیاموزید به‌راحتی می‌توانید از کالای چرمی اصل خود مراقبت کنید و زیبایی آن را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید

 

اگر نمی دانید که محصولات چرمی شما اصل است یا خیر؟ رادین چرم یک مقاله در مورد تشخیص چرم طبیعی از صنعتی دارد که قطعا برای شما مفید خواهد بود.

 

اصول نگهداری از چرم طبیعی یا مصنوعی

برای نگهداری از لباس چرم مصنوعی یا طبیعی لازم است اصولی را رعایت کنید که در این قسمت هر کدام را به طور مفصل توضیح می‌دهیم.

 

جلوگیری از تابش مستقیم و طولانی نور خورشید

این اولین نکته در اصول نگهداری از چرم مصنوعی یا طبیعی این مورد است. فرقی نمی‌کند که کالای چرمی شما یک لباس چرم باشد یا یک کیف زنانه مجلسی و یا یک کیف پول چرم مردانه، کفش، دستکش. 

 

به‌هرحال شدیداً توصیه می‌شود که محصول چرمی خود را برای مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید. مثلاً اگر در یک ظهر آفتابی برای ناهار به رستوران می‌روید و میز خود را جایی نزدیک پنجره انتخاب می‌کنید، بهتر است کیف چرمی مجلسی یا دستکش‌های خود را در جایی قرار دهید که از پنجره دور باشند.

 

جلوگیری از تابش مستقیم و طولانی نور خورشید

 

آفتاب چرم را خشک و آن را شکننده می‌کند. وقتی چرم شکننده شود به‌تدریج ترک می‌خورد و در آستانه پارگی و خراب شدن قرار می‌گیرد.

 

 عدم قرار دادن کالای چرمی در کیسه پلاستیکی

چرم برای این‌که مدت طولانی‌تری سالم بماند باید در معرض هوای آزاد باشد؛ بنابراین این مورد را در اصول نگهداری از چرم به‌خاطر بسپارید و هرگز کیف چرم یا کفش‌هایی را که فعلاً نمی‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید را در کیسه پلاستیکی و داخل کمد قرار ندهید.

 

مراقبت از سطح چرم در تماس با وسایل نوک تیز و برنده

درست است که چرم ماده بسیار مقاومی است اما باید مانند یک تکه پارچه ابریشم از سطح آن مراقبت کرد. یکی از روش‌های آسیب دیدن چرم خراشیده شدن سطح آن است

 

. متأسفانه اگر چرم در اثر تماس با یک جسم نوک تیز آسیب ببینید یا برش بخورد دوباره قابل ترمیم نیست این یکی از اتفاقاتی است که اغلب برای کمربند چرم اصل مردانه می افتد؛ هرگز کمربندها را با اجسام نوگ تیز سوراخ نکنید.

 

براي نگهداري بهتر چرم به نکات زير توجه کنيد:
1.هميشه چرم را خوب گردگيري کنيد. اگر گل و گرد و خاک روي چرم بماند، به مرور زمان آن را خراب مي‌کند.

2.اگر ماده‌اي روي چرم ريخته که با دستمال خشک پاک نمي‌شود، با کف صابون و يک اسفنج، به آرامي روي سطح چرم بکشيد و لکه را پاک کنيد و بعد با يک دستمال خشک، چرم را خشک کنيد.

 

3.اگر لکه‌اي خيلي عميق روي چرم درست شده، سعي نکنيد هر طور شده آن را از بين ببريد چون ممکن است به خود چرم آسيب بزنيد.

4.هر چند ماه يک بار، محصولات چرمي خود را با واکس چرم چرب کنيد. واکس چرم ماده مخصوصي است که براي همين محصول ساخته شده و مي‌توانيد از فروشگاه‌هاي محصول‌هاي چرمي تهيه کنيد. واکس معمولي، در درازمدت باعث خورده?شدن سطح چرم مي‌شود.

نکات کلی نگهداری از چرم طبیعی : لباس، دستکش کیف و کفش چرمی

  • لکه های چرم : اولین نکته در نگهداری از چرم طبیعی این است که به شدت مراقب لکه‌های دردسر ساز چربی و خودکار باشید. سعی نکنید لکه های عمیق و یا لکه‌هایی که به سختی پاک می‌شوند را برطرف نمایید.

 

  • چرم و رطوبت : چرم اگر به صورت ضد آب ساخته شود، خواص طبیعی آن از دست می‌رود، از این رو محصولات چرمی تنها کمی در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و کاملا ضد آب نیستند. قبل از استفاده از آن‌ها در زیر باران، بهتر است از اسپری‌های ضد آب چرم، مانند کلنیل Collonil استفاده کنید.

 

  • خشک کردن چرم : نکته مهم دیگر در نگهداری از چرم طبیعی، این است که در صورت خیس شدن کالاهای چرمی، بلافاصله آب و رطوبت را با پارچه نخی نرم، خشک کرده و اجازه دهید تا در هوای آزاد، دور از نور مستقیم خورشید و حرارت، کاملا خشک شوند، بدین ترتیب به حالت اولیه برگشته و از تورم و کپک مصون خواهد ماند.

 

  • تمیز کردن چرم : گرد و غبار و کثیفیِ سطح کالاهای چرمی را می­توان با یک پارچه نرم و نمناک تمیز کرد. اگر کثیف‌تر از چیزی است که با این کار تمیز شود، می‌توانید از تمیز کننده­های چرم کلنیل استفاده کنید.

 

  • حفظ نرمی چرم : برای حفظ لطافت و نرمی کالای چرمی خود، از واکس­های مخصوص چرم غافل نشوید.

 

  • چرم و آفتاب : از تابش مستقیم آفتاب به مدت طولانی بر محصولات چرمی جلوگیری کنید.

 

  • خراش چرم : مراقب زخمی شدن کالای چرمی خود باشید و از برخورد اشیای تیز و برنده به آن جلوگیری کنید.
  • شستشوی چرم : چرم، جیر و نبوک در ماشین لباسشویی قابل شستشو نیستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user