Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
25 آذر 1401

روش های پاکسازی پوست چیست؟ + نحوه پاک سازی پوست!

پاکسازی پوست برداشتن سلول‌های مرده و نیز آلودگی‌هایی است که روی پوست تجمع پیدا کرده است. این کار می‌تواند سبب ایجاد شادابی و طراوت در پوست شود و به سلامت پوست کمک می‌کند.

 

با این کار سلول‌ لایه‌های سطحی پوست و نیز چربی‌ها و ذراتی که بر اثر آلودگی‌های هوا روی پوست نشسته است، برداشته می‌شود. یکی از روش های پاکسازی که در کلینیک های زیبایی استفاده می شود روش میکرودرم ابریژن می باشد که موجب لایه برداری ، درمان منافذ باز پوست و همچنین جوانسازی می شود.  

 

چرا باید پاکسازی صورت انجام داد؟

غدد چربی موجود در پوست مسئول ترشح چربی هستند. خروج این ترشحات از طریق مجاری که به سطح پوست باز می‌شوند صورت می‌گیرد و منجر به مرطوب شدن سطح پوست شده و سلول‌های مرده، ذرات غبار و آلودگی‌های موجود در سطح پوست را حل می‌کنند.

 

گرد و غبار و آلودگی موجود در هوا با چربی روی پوست ترکیب شده و منجر به مسدود شدن مجرای خروجی سبوم یا چربی می‌‌شود و در نتیجه پوست کدر شده و شفافیت و شادابی خود را از دست می‌دهد.

 

برای اصلاح این مشکل پاک کردن منظم پوست با آب و پاک کننده‌های مناسب بسیار مفید است. همچنین باید از مصرف بیش از حد ترکیبات دارای چربی بالا و کرم‌پودر‌ها و مواد آرایشی روی پوست پرهیز کرد.

 

استفاده از پاک سازی عمیق پوست و لایه‌برداری مؤثر است. همچنین با استفاده از اسکراب‌های مناسب با نوع پوست سطح پوست کمی ماساژ داده خواهد شد.

 

پاکسازی پوست چه اهمیتی دارد؟

پاکسازی پوست یکی از عوامل مهم در سلامت پوست صورت است. شناخت نوع پوست مهم ترین مرحله در مراقبت از پوست است زیرا استفاده از محصولاتی که برای نوع پوست شما مناسب نیستند می تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند. داشتن برنامه روزانه مراقبت از پوست به حفظ سلامت کلی پوست، شادابی و بهبود مشکلات پوست کمک می کند

با افزایش سن و گذر زمان، پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن آسیب های ناشی از رژیم غذایی ناسالم، استرس و هوای آلوده را نشان می دهد.

 

با پاکسازی پوست آلودگی های موجود به صورت جوش های سرسیاه، جوش، تورم و لک از بین رفته و پوستی سالم و شاداب به دست می آید.

 

پاکسازی پوست: ماساژ صورت

بدون ماساژ، مراحل پاکسازی پوست صورت کامل نمی‌شود. به علاوه ماساژ لذت‌بخش‌ترین قسمت ماجراست. این مرحله برای افزایش گردش خون و بهبود عملکرد ماهیچه‌های صورت ضروری است. ماساژ صورت باعث سفت شدن پوست شده و آن را درخشان‌تر می‌کند.

 

مقدار کمی از کرم یا روغن ماساژ صورت را بردارید. از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت گیجگاه‌ها حرکت کنید. سپس در ادامه دو طرف بینی و گونه‌های خود را ماساژ دهید.

 

در انتها، لب‌ها، چانه و فک را ماساژ دهید. ماساژ گردن را فراموش نکنید. با انگشتان دست گردن را از پایین به سمت چانه ماساژ دهید. ماساژ را تا ده دقیقه ادامه داده و سپس صورت خود را با آب بشویید.

 

برای ماساژ صورت از هر دو دست و نوک انگشتان استفاده کنید و پوست خود را با حرکت دورانی به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید. هرگز ماساژ را رو به پایین یا به صورت رفت و برگشتی انجام ندهید. جاذبه زمین همیشه در حال کشیدن پوست به سمت پایین است.

 

حرکت ماساژ به سمت بالا به سفت و محکم شدن پوست کمک می‌کند، در حالی که ماساژ به سمت پایین باعث شل شدن و افتادگی پوست می‌شود.

 

برداشت سلول‌های مرده

سطح پوست از سلول‌های مرده یا لایه‌ی شاخی تشکیل شده است. این سلول‌ها در سطحی‌ترین بخش اپی‌درم پوست قرار گرفته‌اند. وظیفه‌ی سلول‌های شاخی محافظت از پوست بدن است و اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا محسوب می‌شود.

 

 

به طور معمول بدن هر ۳۰ روز یکبار تمام سلول‌های لایه شاخی را حذف و سلول‌های جدیدی جایگزینشان می‌کند. منتها گاهی اوقات این سلول‌های مرده روی پوست تجمع می‌یابند. برداشت سلول‌های مرده یا اگزفولیشن به شما کمک می‌کند که پوست شاداب‌تر و درخشان‌تری داشته باشید.

 

مشکل اگزفولیشن این است که اگر به شکل صحیحی صورت نگیرد، باعث التهاب پوست می‌شود. مثلاً در گذشته (و حتی امروزه) افراد پوست خود را با کیسه‌های ضخیم آبی رنگ و سفیدآب می‌سابیدند. بعد هم که صورتشان گل می‌انداخت احساس می‌کردند که حسابی پوست خود را پاکسازی کرده‌اند.

 

گل انداختن و قرمزی پوست، در واقع نشانه‌ی التهاب است و التهاب یکی از عواملی است که باعث تسریع پیری پوست و ظهور علایم پیری مثل چروک‌های عمیق می‌شود. پس هدف اگزفولیشن این است که همزمان با برداشت سلول‌های مرده‌ی اضافی، باعث التهاب پوست نشود.

 

کمک به پوست با آبرسانی، تغذیه و بهبود خونرسانی

انواع روش‌های پاکسازی پوست معمولاً شامل مواردی همچون بخور دادن یا ماساژ صورت هستند که خونرسانی به پوست را بهبود می‌بخشند. ماساژ علاوه بر بهبود خونرسانی می‌تواند باعث آزادسازی عوامل ضد التهابی و ضد پیری از سلول‌های پوستی شود. حتی در پژوهشی مشاهده شد که ماساژ پوست سر می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

 

استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های مخصوص نیز معمولاً در روش‌های پاکسازی پوست دیده می‌شوند. این محصولات با آبرسانی، ویتامین‌رسانی و تغذیه پوست باعث بهبود بافت، رنگ و حتی قوام پوست می‌شوند.

 

پاکسازی پوست به شکل خانگی می‌تواند یکی از بخش‌های برنامه‌ی روزمره مراقبت از پوست (روتین) شما باشد. منتها حواستان به توصیه‌های زیر باشد:

 

  • از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ باعث التهاب و تحریک پوست شده و آب سرد اثرات نرم کنندگی آب ولرم را ندارد.

 

  • ابزار و مواد مورد استفاده را به دقت انتخاب کنید. این محصولات معمولاً مطابق با نوع پوست شما ساخته می‌شوند. مثلاً اگر پوست خشکی دارید نباید از کرم‌های پاکسازی مخصوص پوست چرب استفاده کنید. ژل‌های پاکسازی معمولاً اثرات بهتری از کرم‌های پاکسازی پوست دارند.

 

  • دوبار پاکسازی کنید. اگر هر روز آرایش می‌کنید، در محیط‌های آلوده کار می‌کنید یا پوست چربی دارید، دوبار پاکسازی را انجام دهید. بار اول برای پاک کردن آرایش، آلودگی و چربی‌ها و بار دوم برای اگزفولیشن و برداشتن سلول‌های مرده.

 

  • از پاک کننده‌های اسیدی نترسید. این پاک کننده‌ها باعث لایه برداری و یکدست کردن رنگ پوست می‌شوند. حتماً محصولی خریداری کنید که برای استفاده روزمره مناسب باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست