Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 آبان 1401

سگک کمربند چیست؟ + انواع سگک کمربند !

همه چی درباره سگک کمربند !

سگک چیست؟

سگک وسیله ای برای محکم نگه داشتن دو جسم و شیء در کنار یکدیگر است که از قدیم استفاده آن در زمینه پوشاک رایج است. سگک معمولا از دو بخش و قسمت مختلف ساخته می شود که هر کدام از بخش ها به یک سر متصل می شوند.

 

امروزه با پیشرفت در صنعت مد و پوشاک از سگک در پوشاک متفاوتی از جمله کیف، لباس و انواع و اقسام لباس های دیگر استفاده می شود. اما با شنیدن نام سگک اولین چیزی که به ذهن افراد خطور می کند سگک کمربند است که بیشترین استفاده از سگک متعلق به آن است.

 

ساختار سگک کمربند

امروزه سگک ها در شکل ها و انواع مختلفی تولید می شوند. که از این مدل ها می توان به دایره، بیضی، مربع، مستطیل و اشکال متفاوت دیگر که به ایده های خلاقانه سازنده ها و طراح های سگک کمربند بستگی دارند.

 

سگک کمربند از دو قسمت متفاوت به نام های قاب و پین ساخته می شوند. قاب ها قسمت های بزرگتر سگک ها هستند و تزئینات روی آنها انجام می شود.

 

پین ها قسمت دیگر سگک ها هستند که معمولا جنس فلزی دارند. قاب ابتدایی ترین سگک ها به شکل نیم دایره بودند و از میخ به جای پین ها استفاده میشد. اما در قرن چهاردهم این صنعت مدل جدیدی از سگک را تولید کرد.

 

سگک های ساخته شده در قرن چهاردهم به صورت عدد هشت لاتین بود که هر طرف از یک نیم دایره رد میشد. اما این صنعت از قرن هفدهم شروع به پیشرفت کرد.

 

جنس سگک های کمربند

در ابتدا سگک ها که کاربرد تزیینی نداشتند و به دلیل کاربرد های آنها در جنگ ها، باید از فلز های محکم ساخته میشدند. که از این فلز ها می توان به برنز اشاره کرد. اما با گذشت زمان و همینطور پیشرفت این صنعت، سگک ها به لوازم تزیینی تبدیل شدند. پس افراد ثروتمند، علاقه خود را برای ساخت سگک هایی از جنس نقره نشان دادند.

 

البته این سگک ها از جنس های مس و روی نیز ساخته می شد. اما آهن به دلیل ارزانی و فراوان بودن نقش مهمی را در ساخت سگک ها برای افراد عادی ایفا می کرد. امروزه سگک ها از طیف فلز های متفاوتی مانند فولاد، آهن، مس، روی و…. و همینطور پلاستیک ساخته می شوند. در مقاله میخواهیم انواع سگک کمربند را به شما معرفی کنیم.

 

سگک های اولیه

اولین نمونه‌های سگک در تاریخ، به زمان سربازان رومی باز می‌گردد که از آن برای محکم نگهداشتن زره بر بدن خود استفاده می‌کردند. سگک‌های سربازان رومی از جنس برنز و بسیار گران بودند و استحکام و قدرت بالایی داشتند. بعدها کاربرد سگک‌های رومی از زره سربازان فراتر رفت و در اشکال مختلفی برای استفاده ثروتمندان ساخته شد.

 

جنس این سگک‌ها معمولا از فلز بود و با طرح‌های مختلفی مانند سر دلفین و اسب تزیین می شد. کاربرد این نوع سگک‌ها در تزیین لباس‌های ساده بود. علاوه بر رومی‌ها، سکاها هم از انواع مختلف آن برای تزیین وسایل و لباس‌های خود استفاده می کردند. سگک‌های آنها معمولا حاوی نقوشی درباره جنگ‌های حیوانات بودند. از سگک‌های منقش برای تزیین آرامگاه‌های فرانک‌ها هم استفاده می شد.

 

تا اوایل قرن پنجم میلادی سگک همچنان وسیله‌ای تزیینی برای لباس‌ها، مخصوصا لباس‌های شوالیه‌ها بود و مدتی هم از آن به عنوان یک شیء تزیینی منحصر به افراد ثروتمند جامعه استفاده می‌شد. با وقوع انقلاب صنعتی و تسهیل روند تولید، سگک از انحصار یک قشر خاص خارج شد و به راحتی در دسترس عموم قرار گرفت.

 

ساختار سگک چگونه است؟

سگک‌های قدیمی از چهار قسمت قاب، شکل، میله و میخ تشکیل شده بودند. ابتدایی‌ترین مدل‌ها که در روم به کار می‌رفتند، شکل D داشتند و عملکرد آنها به این صورت بود که میخی از یک طرف به طرف دیگر وارد می‌شد. سگک‌هایی با شکل  8 لاتین هم از قرن چهاردهم رایج شدند که هر طرف وسیله‌ای که سگک به آن متصل بود، از داخل یک نیم‌ دایره رد می‌شد.

 

اما سگک‌هایی که به شکل امروزی نزدیک‌تر هستند از قرن هفدهم رواج یافتند. این گونه، پین‌هایی داشتند که جابجا می‌شدند و معمولا روی کفش‌ها به کار می‌رفتند. قاب‌هایی که امروز برای سگک‌ها استفاده می‌شود در اشکال و اندازه‌های مختلف به کار می‌روند. قاب‌ها معمولا در شکل‌های هندسی مربع، مستطیل، بیضی و دایره‌ای ساخته می‌شوند.

 

قاب، بزرگ‌ترین قسمت سگک است و معمولا تزئینات، روی آن تعبیه می‌شوند. پین، جزء مهم دیگری در سگک است که غالبا از جنس فلز ساخته می‌شود. در مدلهای قدیمی، میخ، نقش پین را بازی می‌کرده و برای محکم کردن ‌زبانه به کار می‌رفته است.

 

جنس سگک

از آنجایی که سگک‌های ابتدایی کاربرد نظامی داشتند و جزیی از لباس سربازان به شمار می‌آمدند، مهم بود که جنس آلیاژی که برای ساخت آنها به کار می‌رود محکم و مقاوم باشد. بنابراین برنز، فلز مناسبی برای این منظور بود.

 

با گذشت زمان، سگک‌ها از فلزات مختلف دیگری مثل مس و روی ساخته شدند. ثروتمندانی که تمایل داشتند از سگک‌ها به عنوان یک وسیله تزئینی استفاده کنند، علاقه‌مند بودند که از نقره در ساخت آنها استفاده شود. قابلیت انعطاف‌پذیری و درخشش بالای نقره، همواره جذابیت خود را برای سگک‌های تزئینی حفظ کرده است.

 

رایج شدن استفاده از سگک با مرور زمان، باعث شد که فلز آهن به دلیل ارزانی و فراوانی آن رواج بیشتری در میان مردم عادی پیدا کند. ولی مدل‌های آهنی همواره با خطر زنگ‌زدگی روبرو بوده‌اند. سگک‌هایی که در کمربندهای چرمی امروزی به کار می‌روند معمولا از جنس روی، مس، فولاد و در مواقعی هم پلاستیک هستند.

 

کمربند Alexander Mcqueen با سگک اسکلتی

کمربندی برای علاقه مندان به مد و موسیقی می‌باشد.

سگک این کمربند از نقره ساخته شده است و روی آن اسکلت قرار گرفته که زیبایی خاصی به آن می‌دهد.

بهتر است ، این کمربند را با شلوارهای چسبان و پیراهن‌های دکمه‌دار بپوشید.

 

کمربند چرمی Bottega Veneta

برای این که کمی تیپ کلاسیک را نیز در میان لباس‌های خود تجربه کنید.

 

این مدل کمربند را حتما امتحان کنید.

علامت Milan روی لیبل آن نشانه چرم اصل و دوخت فوق‌العاده دقیق و حرفه‌ای آن است.

این کمربند مناسب محیط کار است.

 

کمربند Gucci

اگر اهل ریسک در تیپ خود نیستید ، این کمربند مناسب شما نیست.

چون ما با یک کمربند لاکچری و یک اثر هنری زیبا از ایتالیا طرف هستیم.

از چرم اصل ساخته شده است.

مناسب‌ترین کمربند برای پوشیدن با شلوار جین است

 

کمربند چرم جیر Loro Piana

شاید دلیل این که لقب این کمربند را قارچ گذاشته‌اند این است که این کمربند طرحی اسفنجی دارد و رنگ آن تقریبا زمینی است.

رنگی خاکستری بژ که به راحتی با شلوارهای رنگی روشن و تیره‌ست می‌شود.

برای داشتن تیپ تابستانه آن را با رنگ‌های سفید ، کرم و خاکستری روشن ست کنید.

 

کمربند چرمی Anderson’s

در ایتالیا ساخته شده و چند رنگه بودنش آن را جذاب‌تر کرده است.

البته از نوع تک رنگ آن نیز موجود است.

جنس آن در برابر نفوذ لکه‌ها به آن مقاومت بالایی دارد.

به همراه یک سگک فلزی عرضه می‌‌شود و در سر و تنهای کمربند قسمتی چرمی قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز