Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
15 آذر 1401

شال یاخما چیست ؟ + پارچه یاخما !

همه چی درباره پارچه و شال یاخما

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید شال و روسری با آن مواجه هستیم، جنس پارچه‌ شال و روسری است. پارچه شال و روسری ممکن است از جنس الیاف طبیعی و یا مصنوعی باشد و یا اینکه ترکیبی از هر دوجنس باشد.

 

البته طرح و مدل پارچه، بحث دیگری است. یکی از پرطرفدارترین پارچه‌های شال و روسری در بین بانوان، پارچه یاخما است. انواع شال یاخما از جمله شال‌هایی است که در استایل‌های شیک و لوکس از آن استفاده می‌شود.

 

دقت داشته باشید، خرید پارچه امروزه نسبت به قبل سخت‌تر شده است زیرا پارچه‌های مختلفی با جنس‌های متنوع و طرح‌های گوناگون در بازار وجود دارند. به همین دلیل انتخاب بین این پارچه‌ها سخت است. البته این موضوع باعث شده است که افراد با سلیقه‌های گوناگون بتوانند مدل لباس دلخواه خود را تهیه کنند  پارچه یاخما یکی از پارچه‌های جدیدی است که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است.

 

پارچه یاخما چیست؟

اگر به دنیای مد علاقه داشته باشید، مسلما نام پارچه‌های گوناگون با طرح‌ها و بافت‌های مختلف را شنیده‌اید. برخی از تولید کنندگان سعی می‌کنند که با ترکیب چند نوع بافت پارچه، پارچه جدیدی را تولید کنند. پارچه یاخما از جمله پارچه‌های جدیدی است که در آن ظرافت و زیبایی دیده می‌شود. این پارچه در کشور ترکیه تولید می‌شود.

 

ترکیه یکی از بهترین تولید کنندگان پارچه است و در صنعت نساجی پیشرفته است. به همین دلیل پوشاک و پارچه‌های ترک در سطح جهانی شهرت و محبوبیت دارند. در بافت یاخما از پارچه ارگانزا استفاده شده است و این سبب تفاوت در بافت این پارچه شده است.

 

به دلیل اینکه در بافت یاخما از پارچه ارگانزا که پارچه‌ای سبک و حریر مانند است، استفاده شده، پارچه یاخما وزن زیادی ندارد. همچنین پارچه یاخما به قدری لطیف است که برخی افراد آن را با پارچه حریر، دانته یا تور اشتباه می‌گیرند.

 

حریری بودن و نازک و سبک بودن پارچه یاخما باعث شده است روی آن طرح‌های برجسته و درخشانی ایجاد شود. البته پارچه یاخما بیشتر به عنوان رویه در لباس استفاده می‌شود و حالت تزئینی دارد و اگر بخواهید آن را به عنوان پارچه اصلی لباس استفاده کنید، باید حتما برای آن استری بدوزید.

 

پارچه یاخما همچنین نوعی پارچه تابستانی است زیرا الیاف آن بسیار نرم و لطیف هستند. در ضمن بهتر است پارچه زیری یا آستری که برای پارچه یاخما استفاده می‌کنید، نازک باشد تا طرح‌های یاخما روی آن دیده شوند.

 

جنس پارچه انواع شال یاخما

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم پارچه یاخما نوعی پارچه لوکس و گران قیمت است. به همین دلیل در استایل‌های لاکچری و لوکس بیشتر به کار می‌رود.

 

شال و روسری‌های یاخما برای فصل‌های گرم تولید شده‌اند. البته برخی از مدل‌های شال یاخما وجود دارند که دارای جنسی ضخیم هستند و در فصل زمستان می‌توان از آنها استفاده نمود. در کل شال یاخما، گزینه مناسبی برای استایل‌های روزمره و کژوال نیست و استفاده از آن در موقعیت های مهم و مجلسی بیشتر توصیه می‌شود.

 

جنس پارچه شال یاخما دارای تنوع است. برخی از شال‌های یاخما که حالتی توری و بسیار نازک دارند، از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند. اما در قسمت طرح‌ها و برجستگی‌ها از الیاف دیگری استفاده شده است.

 

نمونه‌های ابریشمی شال حریر یاخما در قسمت طرح‌های برجسته نسبت به دیگر نمونه‌ها گران‌تر هستند. همچنین هر چه الیاف شال یاخما ظریف‌تر باشد، قیمت آن بیشتر است.

 

نکات مهم در خرید شال‌های یاخما

  • شال‌های یاخما برای استایل‌های مجلسی و مهمانی کاربرد دارند و برای ست کردن با انواع مانتو مجلسی و لوکس مناسب هستند. بنابراین اگر قصد دارید این نوع شال را در فضای مهمانی بپوشید، به سراغ خرید آن بروید.

 

  • در انتخاب رنگ شال یاخما دقت داشته باشید و متناسب با رنگ‌های کلی استایل و نوع پوشش خود، رنگ آن را انتخاب کنید.

 

  • متناسب با درجه کیفی شال یاخما، جنس آن نیز متفاوت است و شال یاخما دارای الیاف طبیعی نسبت به دیگر جنس‌ها ظرافت بیشتری دارد و به همین دلیل گران‌تر است.

 

  • بهتر است خرید شال یاخما را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر انجام دهید تا نسبت به کیفیت محصول مطمئن باشید.

 

 

ویژگی شال یاخما

شال و روسری‌هایی که با پارچه یاخما دوخته می‌شوند دارای حالتی توری و نازک هستند. طرح‌های روی این نوع شال‌ها همچنین کلفت بوده و به شکل برجسته روی سطح پارچه وجود دارند.

 

همچنین به دلیل تنوع بالای پارچه یاخما، نمونه‌های شال یاخما موجود در بازار بسیار متنوع هستند. شال یاخما در دسته شال‌های لوکس و مجلسی قرار دارد و با انواع استایل‌های مجلسی و مهمانی می‌توان از این شال استفاده کرد

.

استفاده از شال های یاخما به همراه کت و دامن

خرید شال یاخما فقط برای هماهنگی با لباس های پر زرق و برق نیست. از این شال ها می توان در استایل های رسمی و ساده نیز استفاده کرد. استایل هایی مثل کت و دامن یا کت و شلوارهای رسمی زنانه را می توان به کمک یک شال متناسب از این نوع تکمیل کرد.

 

بسیاری از بانوان ساده پوش که به پوشیدن این استایل های رسمی علاقه دارند می توانند از انواع طرح و رنگ های این محصول در پوشش های خود استفاده کنند.

 

ست کردن شال یاخما با مانتوهای مجلسی

یکی از بهترین استایل هایی که می توان در آن از انواع مدل های شال یاخما استفاده کرد، استایل مانتوهای مجلسی است. شال یاخما به دلیل ظاهر و استایلی که دارد بیشتر در موقعیت های مهم و به عنوان شال مجلسی کاربرد دارد. زمینه توری شکل به همراه طرح برجسته به کار رفته در این شال ها ظاهری لوکس ایجاد کرده است.

 

دوخت لباس مجلسی با پارچه یاخما

طرح‌های خیره‌کننده یاخما، پای ثابت تمام مدل‌های لباس‌های مجلسی است. به‌ویژه بانوان جوان، تمایل زیادی به دوخت لباس مجلسی با پارچه یاخما دارند. زیرا طرح‌های آن بسیار جذاب و گیرا است.

 

پارچه مجلسی خود را می‌توانید ترکیبی کار کنید تا زیباتر شود. یعنی هم از یاخما استفاده کنید و هم پارچه‌های دیگر که در کنار یاخما زیبایی بیشتری داشته باشد. به‌طور مثال:

 

  • پارچه مجلسی یاخما طرح دار بگیرید و آستری آن را از جنس ساتن یا کرپ ساده انتخاب کنید. ترجیحاً ترکیب رنگی آن‌ها مشابه باشد.

 

  • لباس مجلسی خود را دو یا چند رنگ متضاد بدوزید. رنگ آستر و یاخما چند درجه با یکدیگر فرق داشته باشند که در کنار هم ترکیب زیبایی را خلق می‌کنند.

 

  • خانم‌های بسیاری پارچه یاخما را یا فقط در بالا تنه، یا دامن و یا حتی به‌عنوان یراق در قسمت یقه و آستین استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز