Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 آبان 1401

عینک آفتابی مخصوص کودکان چیست؟ + ویژگی عینک کودکان!

همه چی درباره عینک کودکان!

عینک آفتابی برای کودکان نه تنها یک وسیله صرفا تزئینی نیست، بلکه یک انتخاب کاملا ضروری است. حتی به مراتب ضروری تر از بزرگ ترها. چشم کودکان در مقایسه با بزرگ ترها خیلی بیشتر در معرض آسیب های ناشی از اشعه ماورا بنفش قرار دارد. چشم بزرگسالان تنها ۱۰ درصد از اشعه ماورا بنفش خورشید را به خود راه می دهد، در حالی که در کودکان ۷۵ درصد ازاشعه ماوراء بنفش به چشم کودکان وارد می شود. 

 

کودکانی که از عینک طبی استفاده می کنند نیز مانند بالغین می توانند از عینک آفتابی طبی استفاده کنند. نکته مهم در مورد کودکان این است که عینک آفتابی آنها باید راحت باشد تا بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. 

 

از سنین کم برای کودکان از عینک آفتابی استفاده کنیم

معمولا بچه ها از ۲ سالگی به خاطر آمادگی که از نظر توانایی های جسمی پیدا می کنند بیشتر از گذشته در فضاهای باز و خارج از منزل حضور پیدا می کنند.

 

بنابراین از همین سن استفاده از عینک آفتابی برای آنها ضروری است، اما از آنجا که معمولا این بچه ها به دلیل کنجکاوی زیاد تحمل نگهداشتن عینک روی چشم را ندارند،

 

بهتر است برای حفاظت از چشم آنها از کلاه های لبه دار یا سایه بان های آفتاب گیر استفاده کنید. اما از ۳ سالگی باید کودکان را برای استفاده از عینک های آفتابی استاندارد آموزش بدهید به طوری که یاد بگیرند بدون روی چشم داشتن عینک های آفتابی از منزل خارج نشوند.

 

عینک آفتابی کودکان و جلوگیری از اشعه UV

بر طبق قوانین جلوگیری از کوری آمریکا، عینکهای آفتابی کودکان باید 99 تا 100 درصد اشعه ماوراء بنفش A  و B  را بلاک کند.

 

اشعه ماوراء بنفش A  ، اشعه UV با انرژی پایین است که می تواند در پوست یا چشم ها نفوذ بیشتری داشته باشد. اشعه ماوراء بنفش A  می تواند پوست شما را برنزه کرده و از طرفی باعث ایجاد چین و چروکهای پوستی و سایر علائم پوستی پیری شود.

 

از انجائیکه اشعه ماوراء بنفش A   می تواند در چشم نفوذ کند، در ایجاد آب مروارید و تغییرات سنی لکه زرد شبکیه دخیل است. 95 درصد از اشعه ماوراء بنفش نور خورشید که به زمین می رسد از نوع اشعه ماوراء بنفش A  است.

 

اشعه ماوراء بنفش  B اشعه ماوراء بنفش با انرژی بالاتر نور خورشید است که باعث سوختن پوست می شود. قرنیه از ورود قسمت اعظم اشعه ماوراء بنفش B بداخل چشم جلوگیری می کند.

 

تماس با اشعه ماوراء بنفش  B می تواند می تواند باعث آفتاب سوختگی دردناک و شدید قرنیه به نام “فوتوکراتیت” شده که در افرادیکه به اسکی می روند باعث کوری موقت به نام “کوری ناشی از برف” شود.

 

مدل عینک آفتابی بچه گانه

مدل عینک آفتابی بچه گانه : همانطور که می‌دانید امروزه بیشتر افراد در روزهای آفتابی و یا به هنگام رانندگی از عینک‌های آفتابی استفاده می کنند.

 

با این حال تعداد کودکانی که از عینک آفتابی استفاده می‌کنند، هنوز هم کم می‌باشد. از طرف دیگر از چشم‌های کودکان نیز به اندازه چشم‌های افراد بزرگسال باید محافظت شود، زیرا اشعه فرابنفش( UV) علاوه بر پوست به چشم نیز آسیب می‌رساند و اثر تجمعی آن می‌تواند بسیار مضر باشد.

 

اغلب والدین از میزان مضر بودن نور خورشید برای چشم کودکان خود اطلاع دارند و در تابستان علاوه بر استفاده از کرم ضد آفتاب و کلاه، عینک آفتابی نیز برای کودکان خود تهیه می‌کنند. از 73 درصد از خانواده‌هایی که از عینک آفتابی استفاده می‌کنند، 53 درصدشان فرزندان خود را برای استفاده از عینک آفتابی تشویق می‌کنند.

 

تشویق و ترغیب بچه‌ها برای استفاده از عینک آفتابی به طور مداوم کار مشکلی بوده و ممکن است عینک بشکند و دیگر جایگزین آن خریده نشود. کودکان چشم آبی نسبت به کودکان چشم قهوه ای بیشتر در معرض آسیب های اشعه UV می باشند و از این رو والدین باید مطلع باشند که کودکان چشم آبی نیاز به مراقبت های هوشیارانه دارند.

 

کودکان به ویژه در روزهایی که در کنار ساحل و در مقابل نور خورشید هستند، در معرض خطر آفتاب سوختگی چشم قرار می‌گیرند. از این‌رو استفاده از عینک مناسب برای کودکان امری ضروری می‌باشد.

 

آیا کودکان واقعا به عینک آفتابی نیاز دارند؟

کودکان در معرض اشعه ماورای بنفش قرار می گیرند که می‌تواند به صورت عمیقی در چشم نفوذ کرده و مشکلات ناشی از دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و بیماری‌های چشمی را افزایش دهد. همان طور که می‌دانید، حفاظت از چشم‌ها، به ویژه چشم‌های کودکان که بیشتر درمعرض نور خورشید قرار می‌گیرند و به طور کامل رشد نکرده‌اند، بسیار مهم است.

 

آن‌ها به عینک‌های آفتابی که در مقابل اشعه‌های UVA و UVB محافظت 100%  دارند، نیازمندند. استفاده از عینک آفتابی حتی در روزهای ابری که اشعه UV هنوزهم می‌تواند اثرات مضری داشته باشد، مهم است.

 

از چه سنی به بعد کودکان باید استفاده از عینک آفتابی را شروع کنند؟

به گفته کارشناسان استفاده از عینک، از سن دو و نیم الی سه سالگی به بعد مناسب می‌باشد. زمانی‌که که کودک کوچکتر است، استفاده از عینک مشکل‌تر بوده ولی به تدریج با افزایش سن راحت‌تر شده و به آن عادت می‌کند.

 

والدین در هنگام انتخاب عینک آفتابی ایده‌آل برای فرزندان خود به چه نکاتی باید توجه کنند؟

متریال و مواد لنز باید از جنس پلی کربنات باشد که برای کودکان مناسب است. این نوع عینک که سبک می‌باشد، در برابر ضربه مقاوم بوده و از لنزهای استاندارد ساخته شده است. از سوی دیگر پلی کربنات نسبت به سایر لنزها بیشتر از چشم های کودکان به ویژه هنگام بازی کردن یا ورزش محافظت می‌کند.

 

چارچوب و فریم بزرگتر، حفاظت بهتری را فراهم می‌کند. این نوع لنز نه تنها مانع ورود مقدار زیادی اشعه UV می شود، بلکه از ورود شن و ماسه به چشم کودک نیز جلوگیری می‌کند. همچنین فریم یا همان قاب عینک باید خاصیت انعطاف پذیری داشته باشد.

 

والدین بهتر است عینک‌هایی که دارای لولاهای فنری هستند و قابلیت باز شدن بیش از 90 درجه‌ای دارند را انتخاب کنند تا احتمال شکسته شدنشان نیز کمتر باشد.

 

اندازه و راحتی

عینک آفتابی کودکان باید به اندازه‌ای باشد که چشم کودک را کامل پوشش دهد و در عین حال، راحت هم باشد. به کودک خود این اجازه را بدهید تا چند جفت عینک مختلف را امتحان کند تا در نهایت گزینه‌ای که با آن راحت‌تر است را انتخاب و خریداری کند.

 

همیشه بیشترین محافظت توسط فریم‌های بزرگ صورت می‌گیرد. زیرا که فریم‌های کوچک تنها از ورود اشعه‌هایی جلوگیری می‌کند که به طور مستقیم به لنز برخورد می‌کنند؛ در حالی که پوست اطراف چشمان نسبت به اشعه‌هایی که از کناره‌های لنز وارد می‌شوند، آسیب‌پذیر است.

 

بنابراین باید عینکی را برای خرید انتخاب کنید که چشم کودک و اطرافش را به خوبی پوشش دهد. قابل توجه است که این فریم‌‌ها نه تنها مانع عبور اشعه ماوراءبنفش می‌شوند بلکه از ورود گرد و خاک به داخل چشم جلوگیری می‌کنند.

 

در نظر گرفتن راحتی و تناسب به هنگام خرید عینک آفتابی برای کودکان

از جمله نکات مهمی که والدین به هنگام خرید عینک آفتابی برای کودکان باید توجه داشته باشند، توجه به راحتی و تناسب عینک است. کودکان باید با عینک خود احساس راحتی داشته باشند تا در مواقع مورد نیاز راغب به استفاده از آن باشند.

 

به همین منظور والدین باید فاصله بین مردمک ‌های چشم کودکشان را بدانند. زیرا که در صورت انتخاب اندازه اشتباه، باعث آسیب دیدن چشم و ناراحتی کودک می‌شود.

 

در نهایت پس از انتخاب معیارهای مناسب برای خرید، اجازه دهید کودکتان نیز در انتخاب سهیم باشد زیرا که در این صورت با اشتیاق و علاقه از عینک خود استفاده خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز