Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
24 آذر 1401

فواید سرکه سیب برای پوست چیست ؟

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب همان‌طور که از نامش مشخص است با استفاده از سیب در طی فرایند تخمیر گرفته می‌شود. خوشبختانه علاوه بر مصارف روزانه و در طب سنتی تحقیقات علمی خوبی روی این ماده صورت گرفته است و خواص آن از نظر علمی و متخصصین پوست و مو نیز تائید شده است.

 

به‌عنوان‌مثال جوشوا زایچنر مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی بیمارستان Mount Sinai ، می‌گوید: این سرکه به دلیل داشتن PH اسیدی می‌تواند PH پوست را متعادل کند و به دلیل داشتن اسید استیک دارای خواص ضد باکتریایی و کراتولیتیک است. از طرفی ماده اسید مالیک موجود در آن یک لایه‌بردار شیمیایی ملایم است.

 

خواص سرکه سیب برای پوست

مهم‌ترین خواص سرکه سیب برای پوست عبارت‌اند از:

ایجاد تعادل در PH پوست

این ویژگی باعث بهبود عملکرد پوست برای ترمیم و محافظت از خود می‌باشد. درنتیجه میزان چربی تولیدشده آن متعادل شده و باکتری‌های خطرناک را از بین می‌برد.

 

لایه‌برداری ملایم

لایه‌برداری برای همه پوست‌ها بخصوص پوست چرب اهمیت زیادی دارد. این کار باعث می‌شود سلول‌های مرده‌ای که به هر دلیل از روی پوست جدا نشده‌اند و باعث بستن منافذ و یا کدرشدن پوست می‌شوند به‌راحتی از بین بروند. درنتیجه بعد از آن پوستی شفاف‌تر با سلول‌های جدید خواهید داشت.

 

درمان و جلوگیری از ایجاد آکنه

یکی دیگر از خواص سرکه سیب برای پوست که بسیار هم مورد توجه است از بین بردن جوش‌ها و جلوگیری از ایجاد مجدد آن‌هاست.

 

درواقع با لایه‌برداری که توسط سرکه سیب انجام می‌شود چربی‌ها به‌راحتی خارج‌شده و ایجاد جوش نمی‌کنند. از طرفی باکتری‌هایی که باعث ایجاد آکنه می‌شوند نیز از بین خواهند رفت.

 

عوارض جانبی سرکه سیب برای پوست

خوشبختانه خاصیت لایه‌برداری سرکه سیب ملایم است و به همین دلیل برای انواع پوست‌ها می‌تواند مفید باشد. اما با توجه به اینکه واکنش پوست هر فردی به مواد مختلف کاملاً متفاوت است ترجیحاً قبل از استفاده روی قسمت کوچکی از پوست مثل پشت گوش مقداری از آن را امتحان کنید و در صورت عدم واکنش بعد از 24 ساعت می‌توانید برای پوست صورت هم استفاده کنید.

 

اگر بعد از استفاده احساس سوختگی کردید احتمالاً غلظت آن زیاد بوده و باید کمی بیشتر آن را با آب رقیق کنید یعنی آب بیشتری بریزید. به‌هیچ‌وجه از سرکه سیب به‌تنهایی بدون رقیق کردن با آب روی صورتتان استفاده نکنید. این کار باعث سوختگی شیمیایی خواهد شد. به ازای هر مقدار سرکه باید 4 برابر آب به آن اضافه کنید

 

.

فایدۀ سرکه سیب برای پوست

بسیاری از ما سرکه سیب را به‌عنوان چاشنی سالاد دوست داریم و حتی برای تمیز کردن عمیق موهای خود حداقل یکبار از آن استفاده کرده‌ایم اما آیا تابه‌حال در مورد سرکه سیب و پوست چیزی شنیده‌اید؟

 

در سال‌های اخیر محبوبیت سرکه سیب به دلیل تأثیر آن در بهبود عفونت و زخم‌ها یا کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ افزایش یافته است ازاین‌رو اگر به ما بگویند که این چاشنی خانگی می‌تواند برای درمان آکنه یا بیماری‌های پوستی دیگر مثل اگزما، پسوریازیس یا روزاسه استفاده شود، تعجب نمی‌کنیم. سرکه سیب را روی پوستتان امتحان کنید و سال‌ها جوان‌تر به نظر برسید! در ادامه برخی از فواید سرکه سیب برای پوست را باهم مرور می­کنیم

 

سرکه سیب و پوست بدون آکنه

آکنه زمانی ایجاد می‌شود که کراتین(پروتئین اصلی پوستتان) در منافذ جمع شده و یک جوش سرسیاه یا سرسفید ایجاد کند؛ تجزیه کراتین می‌تواند به درمان آکنه کمک کند. ازآنجایی‌که سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید است بنابراین می‌تواند در درمان آکنه مؤثر باشد.

 

 

آلفا هیدروکسی اسید مانند اسیدسیتریک، کراتین را حل می‌کند تا منافذ باز و تخلیه شوند، همچنین به کوچک شدن منافذ و بهبود ظاهر آکنه کمک می‌کند. همچنین سرکه سیب با متعادل کردن PH لایه خارجی پوست می‌تواند عملکرد پوست(تولید مقدار مناسب چربی و مقابله با باکتری‌های آکنه ساز) را به‌طور مطلوب حفظ ‌کند.

 

از بین بردن لکه‌های پوستی

سرکه سیب به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و می‌تواند پوستی سالم و درخشان به شما هدیه دهد. اسید مالیک موجود در سرکه سیب می‌تواند در از بین بردن رنگ‌دانه‌ها و لکه‌های تیره(هایپرپیگمانتاسیون) مفید باشد.

 

همچنین اسید مالیک به دلیل توانایی‌اش در کاهش تولید ملانین (همان چیزی که به پوست رنگ می‌بخشد) شناخته شده است و می‌تواند در بهبود هایپرپیگمانتاسیون عالی عمل کند.

 

علاوه بر این، لکه‌ها و چین‌وچروک ناشی از پیری را به حداقل می‌رساند. کافی است مقداری پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را مستقیماً روی لکه‌ها بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این روال را به مدت ۶ هفته تکرار کنید تا شاهد معجزه روی پوستتان باشید!

 

از بین بردن جوش‌های سرسیاه

یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند و در زیبایی تأثیر می‌گذارد وجود جوش‌های سرسیاه است. سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد به‌راحتی این جوش‌ها را از بین می‌برد

 

برای این کار بهتر است مقداری جوش‌شیرین را با کمی سرکه مخلوط کرده تا مانند یک خمیر نرم شود و مثل ماسک روی جوش‌های سرسیاه خود کمی ماساژ دهید و بعد از 5 دقیقه آن را بشویید. بعد از مدتی که از این ماسک استفاده کردید شگفت‌زده خواهید شد. البته اگر پوست خشکی دارید نباید بیش از حد جوش‌شیرین بزنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست