Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 تیر 1402

قارچ انگشت و ناخن چیست؟ + درمان قارچ ناخن و پوست!

قارچ ناخن یکی از شایع‌ترین عفونت‌های قارچی بدن می‌باشد. عفونت‌های قارچی ممکن است هر عضوی از بدن را درگیر کنند. قارچ‌ها به طور معمول در کنار باکتری‌های مختلف در بدن و روی سطوح بدن وجود دارند. اما زمانی که یک قارچ شروع به رشد بیش از حد می‌کند، می‌توانید به عفونت قارچی مبتلا شوید. اونیکومیکوزیس که به آن کچلی نیز می‌گویند، یک عفونت قارچی است که ناخن‌های دست یا ناخن‌های پا را درگیر می‌کند. عفونت‌های قارچی معمولاً با گذشت زمان ایجاد می‌شوند، بنابراین هر گونه تفاوت در ظاهر یا احساس بد ناخن شما ممکن است در ابتدا آن‌قدر نامحسوس باشد که نتوان متوجه آن شد که به قارچ ناخن دچار شده‌اید.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

چه افرادی بیشتر در معرض عفونت قارچ ناخن قرار دارند؟

جالب است بدانید مردان بیشتر از زنان به عفونت قارچ ناخن مبتلا می‌شوند. هر چه سن شما بیشتر باشد، شانس درگیری شما نیز بیشتر می‌شود. افرادی که دیابت دارند، ورزشکار هستند یا سیستم ایمنی بدن آنها بسیار ضعیف باشد، سیگار می‌کشند یا اعضای خانواده آن‌ها به قارچ ناخن یا هر نوع دیگری از عفونت قارچی مبتلا هستند نیز در معرض خطر بیشتری هستند. اگر زمان زیادی را در آب می‌گذرانید یا ناخن پای خود را زخمی کرده‌اید، احتمال ابتلا به قارچ ناخن پا بالا می‌رود.

قارچ ناخن چگونه درمان می‌شود؟

همانطور که اشاره کردیم برای درمان قارچ ناخن پا و دست روش‌های پزشکی و سنتی زیادی وجود دارد. حتی برای درمان قارچ ناخن در طب اسلامی نیز روش‌های موثری ارائه شده است. در صورتی که وضعیت خفیفی باشد، برطرف کردن این مشکل چندان سخت نیست و حتی شاید نیاز به درمان خاصی نداشته باشد.

درمان قارچ در مواردی که ناخن دردناک، ضخیم و شکننده شده بسیار حائزاهمیت است. برخی اقدامات خود مراقبتی و داروها می‌توانند در تسکین و برطرف کردن این عارضه موثر باشند. با وجود اینکه برطرف کردن این مشکل امکان پذیر است، اما نباید مسئله عود کردن مجدد آن را نادیده بگیرید.

چگونه در خانه قارچ ناخن را درمان کنم؟

حتماً شما هم شنیده‌اید که برخی می‌گویند درمان قارچ ناخن با وایتکس امکان پذیر است. اما ما نمیدانیم که واقعاً چنین روش‌هایی ریشه علمی دارند یا خیر، بنابراین نباید خودسرانه و بدون اطلاع از چنین توصیه‌هایی برای خود درمانی استفاده کنیم. در این قسمت با مراجعه به منابع معتبر روش‌های موثر برطرف کردن این بیماری را مورد بررسی قرار می‌دهیم، شاید در منزلمان چیزهایی وجود داشته باشند که بتوانند قارچ را برطرف کنند!

درمان قارچ ناخن با Vicks VapoRub

Vicks VapoRub یک نوع پماد است که به صورت موضعی روی ناخن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این پماد برای تسکین سرفه طراحی شده، ولی ترکیبات فعال آن در رفع قارچ می‌توانند موثر باشند. این پماد حاوی ترکیبات ضد قارچ همچون روغن اکالیپتوس و کافور است و به همین علت جهت تسکین آثار قارچ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مورد پماد Vicks VapoRub در سال 2011 یک مطالعه انجام گرفته، که نشان می‌دهد این پماد اثرات بالینی خوبی دارد و می‌تواند مفید واقع شود.

اگر می‌خواهید برای درمان قارچ ناخن پماد Vicks VapoRub را مصرف کنید و نتیجه‌اش را ببینید، باید هر روز از آن استفاده کنید. در روز حداقل یک بار این پماد را روی ناحیه درگیر بمالید

درمان قارچ ناخن با روغن درخت چای

یکی دیگر از روش‌های درمان قارچ ناخن روغن درخت چای است. روغن درخت چای که ملالوکا هم معرفی می‌شود، یک روغن ضروری با خاصیت ضد قارچ و ضد عفونی کننده است. برخی از مطالعات بالینی کوچک نشان دادند که روغن درخت چای امکان دارد در برطرف کردن مشکل قارچ در پا موثر باشد.

اگر می‌خواهید از روغن درخت چای استفاده کنید، مقدار کافی از این روغن را روزی دو بار با استفاده از یک پنبه تمیز مستقیماً روی ناخن درگیر به قارچ بمالید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user