Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
21 آذر 1401

قفل دستبند چیست ؟ + انواع قفل دستبند !

هنگامی که سخن از ساخت زیورآلات و جواهرات به میان می آید لیستی بلند بالا از انتخابهای مختلف پیش روی ما قرار میگیرد، انتخاب رنگ، اندازه، جنس فلز به کار رفته و انتخاباتی از این قبیل که در این میان انتخاب نوع قفل شاید کم رنگتر از سایرین به نظر برسد

 

در حالی که یکی از المان های مهم در ساخت زیورآلات است و نوع قفل متناسب با المان های مختلفی از جمله وزن، جنس، نوع استایل و سایر ویژگی ها می باشد. در این مقاله 11 نوع قفل رایج در ساخت گردنبند و دستبند جهت آشنایی و نحوه ی استفاده ی درست آنها معرفی و مورد بررسی قرار می گیرد.

 

قفل چرخان

قفل چرخان دارای دو بخش مجزا می باشد که یکی حالت میله ای دارای زائده هایی در سطح خود و بخش دیگر لوله ای توخالی می باشد و با قرار دادن میله داخل بخش لوله ای و فشار دادن آن قفل محکم میشود. قفل چرخان اغلب در ساخت دستبند های النگویی استفاده می شود.

 

اغلب زیورآلاتی که دارای قفل چرخان هستند دارای یک لولای ظریف در بدنه ی می باشند تا با باز کردن دو سمت زیور اجزای قفل از یکدیگر جدا شوند در غیر این صورت دارای زائده ای جهت داخل کشیدن بخش میله ای و باز شدن قفل می باشند

 

خرچنگی

این نوع قفل یادآور پنجه خرچنگ است چرا که همانند آن حالت فنری دارد و در صورتی که پس از باز کردن رهایش کنید سریعا و به صورت خودکار به حالت بسته تغییر وضعیت می دهد. برای باز و بسته کردن این قفل اهرم فنری را بکشید تا قفل باز شود. قفل خرچنگی در اندازه ها و انواع مختلفی تولید می شود و به دلیل سهولت در استفاده و قابلیت اعتماد بالا متداولترین نوع قفل در ساخت زیورآلات است.

 

قفل حلقه و محور

این قفل از دو قسمت غیر همسان تشکیل شده است. یک سمت این قفل حلقه ای توخالی اغلب به شکل دایره و بخش دیگر شکلی همانند “T” دارد. قفل حلقه و محور اغلب برای زیورآلات با وزن بالا استفاده می شود. برای باز و بسته کردن این قفل لازم است تا زائده ی میله ای شکل را عمود بر سطح حلقه وارد کرده و سپس به حالت افقی درآورید.

 

قسمت Tشکل داخل حلقه قرار میگیرد و قفل را محکم می کند. این قفل در اندازه های مختلف موجود می باشد و گاهی برای زیبایی بیشتر با آویزهایی تزیین میشود.

 

قفل گردنبند و دستبند جعبه ای (Box)

یک قفل جعبه ای شامل یک زبانه است که در یک جعبه تزئینی قرار داده شده است. معمولاً با داشتن نوعی ایمنی برای محکم بستن، از یک قفل جعبه ای به طور سنتی برای دستبندهایی به سبک های تنیس و لولایی استفاده می شود.

 

این قفل ها از دو قطعه تشکیل شده اند که با کشیدن اهرم داخلی به سمت پایین، و اندکی فشار قفل باز خواهد شد. اگر این قطعه را دوباره به سمت داخل فشار دهید، قفل بسته خواهد شد. کارکرد این نوع قفل دشوار نیست، ولی برخی اوقات قدرت وتوانایی قفل های خرچنگی را ندارند. آنها در اشکال متنوع ارائه می شوند. محافظ روی این قفل امنیت آن را بالا می برد.

 

مزایا و معایب قفل جعبه ای

مزایا: قفل جعبه ای با ایمنی جانبی بیشتر حتی ایمن تر می شود. استفاده از این قفل برای گردنبند، فقط با قرار دادن و کشیدن آن آسان است. برخی از قفل های جعبه ای با طرح زنجیره ای که روی قفل را می پوشاند طراحی شده اند، بنابراین گردنبند بی پایان به نظر می رسد.

 

مزایا و معایب قفل جعبه ای

 

معایب: این قفل سنگین برای زنجیرهای بزرگتر پیشنهاد می شود که برای همه مجموعه های جواهرات مناسب نیست. قفل جعبه ای بزرگتر به دلیل وزن طلای بیشتر می تواند گران باشد. بست تا شده می تواند با گذشت زمان ساییده شود و دیگر از امنیت برخوردار نیست.

 

قفل جعبه‌ای یا کشویی

قفل جعبه‌ای، یکی دیگر از قفل‌ها است که در دستبندها استفاده می‌شود. این قفل از دو قطعه تشکیل شده‌ است، که با فشار دادن اهرمی که در داخل آن‌ قرار دارد، قفل باز می‌شود. برای بسته شدن قفل جعبه‌ای نیاز به انجام کار دشواری ندارید و با فشار دادن قطعه بهداخل و برگرداندن به حالت اولیه خود، قفل بسته می‌شود. این قفل‌ها در مقایسه با قفل‌های خرچنگی، توانایی و قدرت ندارند؛

 

اما یک محافظ بر روی قفل قرار گرفته که با پوشاندن اهرم، میزان قابل توجهی امنیت قفل را بالا می‌برد. قفل‌های جعبه‌ای به دلیل تنوع زیادی که دارند، به عنوان یک جنبه تزئینی برای دستبندها استفاده می‌شود.

 

قفل بافت

قفل بافت، یکی دیگر از انواع قفل دستبند است. این قفل بیشتر در دستبندهای مهره‌ای و یا نخی کاربرد دارد. قفل بافت برخلاف قفل‌های دیگری که بیان کردیم، فلزی نیست و از جنس نخ تشکیل می‌شود. ا

 

ین قفل از دو رشته نخ محکم به روش خاصی بافته شده و به صورت یک قفل لوله‌ای در می‌آید. این قفل لوله‌ای قابلیت تغیر اندازه و لغزش دارد و با کشیدن دو سر نخ اضافه، قفل بسته می‌شود. قفل‌‌های بافته شده اغلب در دستبندهای فانتزی یا دوستی استفاده می‌شوند.

 

مزایا و معایب قفل توپی

مزایا: این قفل به صورت خاص، تنها برای زنجیر های توپی ظریف به هم پیوسته مناسب است و برای اینگونه زنجیر ها بسیار محکم و مطمئن عمل می کند.

 

معایب: از نظر موارد کاربردی بسیار محدود است و البته ظریف. ظرافت این قفل در کشش های ناگهانی، درصد احتمال پارگی را افزایش می دهد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست