Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
8 آذر 1401

لباس تنیس چیست؟ + ویژگی لباس تنیس !

همه چی درباره لباس تنیس!

ورزش تنیس ورزشی پرتحرک است که اغلب در فضای باز انجام می‌شود و انتخاب لباس توسط فرد بیشتر بستگی به شرایط جوی دارد. در واقع لباس مخصوص تنیس بازان پیش از آنکه زیبا و خوش سیما باشد باید کاربردی باشد و کاربردی بودن آن را باید بر اساس شرایط آب و هوای منطقه تعیین کرد.

 

بیشترین چالشی که تنیس بازان درگیر آن هستند آب و هوای گرم و وجود آفتاب است و در هنگام زمستان، ورزش تنیس به دلیل وجود هوای سرد اغلب، بازی‌ها در سالن انجام شده و در صورتی که سرمای هوا بیش از حد زیاد نباشد در بیرون از سالن.

 

ولی در فضای باز به دلیل تحرک بالای ورزش تنیس نیازی نیست نگران سرما باشید چرا که خود به خود بدنتان گرم خواهد شد. مهمترین اولویت تنیس بازان کنترل دمای بدنشان است که با تهیه لباس راحت و خنک که توانایی تنفس برای بدن را فراهم کرده و از تعریق جلوگیری کند امکان‌پذیر است.

 

کلاه

اجازه بدهید از بالای بالا شروع کنیم. کلاه مخصوص تنیس. لباس مخصوص تنیس بازان مانند لباس‌ تمام ورزش‌های دیگر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که تمام قسمت‌های بدن را به نحوی پوشش می‌دهند. اما در ابتدا کلاه برای تنیس‌بازان بسیار مهم است چرا که یک کلاه مناسب علاوه بر اینکه به کنترل دمای سر کمک می‌کند می‌تواند چشمان تنیس باز را از آفتاب در‌امان نگه دارد.

 

تنها فاکتور‌های مهم در هنگام انتخاب کلاه طول مناسب لبه کلاه و همینطور قابلیت تنفس آن است. بهترین پیشنهاد برای انتخاب جنس کلاه تنیس پنبه برای هوای سرد و پارچه نخی برای هوای گرم می‌باشد.

 

پوشش بالا تنه

لباس مخصوص تنیس بازان در پوشش بالاتنه برای مردان و زنان قدری متفاوت است. مردان بیشتر از تیشرت مردانه، پولوشرت مردانه و یا سوییشرت ورزشی مردانه استفاده می‌کنند و زنان عموماً از تاپ زنانه، تیشرت زنانه و یا سوییشرت زنانه استفاده می‌کنند.

 

اما هر چه که باشد موضوع اصلی تنفس لباس و جلوگیری از تعریق بیش از حد است. توصیه می‌شود که بیشتر از لباس‌های نخی استفاده کنید چرا که لباس‌های پلاستیکی توانایی تنفس برای بدن را ایجاد نکرده و باعث تعریق زیاد می‌شوند اما لباس‌های نخی اجازه تنفس به بدن را می‌دهند و در صورت تعریق آن را جذب می‌کند تا بدن خشک بماند و این یک مزیت بسیار مناسب برای ورزشی برجست و خیز مانند تنیس است.

 

جزئیات لباس تنیس بازان

تمام مواردی که تا به اینجا گفته شد همگی قسمت‌های کلیدی و مهم لباس مخصوص تنیس بازان بود اما یک ست کامل لباس تنیس به جزئیات دیگری نیز احتیاج دارد که به شرح زیر است.

 

  • هد بند تنیس
  • مچ بند تنیس
  • جوراب تنیس
  • عینک آفتابی مخصوص تنیس

جزئیات و موارد فرعی یک ست پوشش و لباس مخصوص تنیس بازان به صورت مستقیم در تأثیر لباس‌های اصلی مؤثر است و همه این‌ها باعث می‌شود تا عملکرد تنیس باز به صورت مستقیم به پوشش‌های مهم و جزئی بستگی داشته باشد.

 

در صورتی که بهترین کفش دنیا را داشته باشید اما جوراب مناسبی به پا نکرده باشید مسلماً نخواهید توانست به راحتی بدوید و یا اگر در هنگام بازی مچ بند مناسب نداشته باشید ممکن است که ضربه توپ به راکت باعث آسیب رسیدن به مچ دست شما شود پس حتماً علاوه بر توجه به سایر فاکتور‌های لباس مخصوص تنیس جزئیات این نوع از لباس توجه ویژه‌ای داشته باشید

 

سابقه تاریخی لباس تنیس چیست؟

لباسِ تنیس از زمان پیدایش آن تغییرات بسیاری کرده است. اوایل قرن بیستم پیراهن و شلوار لباس متداول ورزش تنیس بوده است. این روزها ورزشکاران این رشته با توجه به شرایط جوی روزهایی که مسابقات برگزار می شنود لباس‌های خود را انتخاب می کنند. بهتر است ورزشکار قبل از توجه به مد به کاربردی بودن لباس خود توجه کند.

 

مهمترین اولویت بازیکنان تنیس تهیه یک لباس راحت و خنک است که در هنگام فعالیت ورزشی عرق نکرده و دمای بدن خود را کنترل کنند. در اینجا به نکات مهم خواهیم پرداخت.

 

لباس تنیس زنانه

تاپ یا تی شرت زنانه
شورت، دامن و یا لباس سرهمی
کلاه
مچ بند و هدبند
جوراب و کفش

نکته ای که در مورد لباس بالاتنه و پایین تنه مدنظر قرار دهید این است که حتما قابلیت انتقال هوا میان بدن و پیراهن و یا شورت شما وجود داشته باشد.

 

تاپ زنانه و شلوار تمام نخی اصلا برای این ورزش مناسب نیست چرا که بعد از فعالیت ورزشی زیاد خیس شده و به بدن شما خواهد چسبید؛ امروزه تنیسورهای خانم از لباس‌هایی استفاده می‌کنند که از تکنولوژی نانو ساخته شده و ضد عرق هستند.

 

 

رنگ لباس تنیس در بسیاری از تورنمنت‌های معتبر همچنان سفید است، بنابراین از این رنگ برای مسابقات استفاده کنید.

 

 

راکت تنیس و زه

زمانیکه قصد خرید راکت تنیس را دارید، کمی وقت بگذارید و درباره کیفیت و مدل راکت اطلاعات مختصری کسب کنید. گاهی حتی برچسب ها و کارت های روی محصول اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه قسمت های مختلف راکت در اختیار شما قرار می دهد و به راحتی می توانید از ویژگی های آن مطلع شوید. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، برندهای ویلسون، پرنس و هدسل بیش از ۷۰ درصد راکت های تنیس موجود در تنیس را تشکیل می دهند. حدود سه چهارم از راکت‌های تنیس پرس شده هستند و جنس آنها از آلومینیوم یا گرافیت سبک است.

 

ولی برای افراد مبتدی و تازه کار راکت های معمولی تر تولید می شود تا به آسانی بازی تنیس را یاد بگیرند. به طور متوسط سبک ترین وزن برای راکت تنیس حدود ۸ اونس و سنگین ترین آنها  ۵/۱۲ اونس وزن دارند.

 

بهتر است افراد مبتدی راکتی را انتخاب کنند که سبک و کمی محکم باشد تا نیروی بیشتری تولید کند. راکت های حرفه ای تنیس سبک هستند و طوری طراحی می شوند که وزن آن بیشتر روی سر راکت باشد. اگر وزن در تمام نقاط پخش باشد یا در نقطه ای به جز سر راکت باشد، تولید کردن نیرو و ضربه زدن برای بازیکن بسیار سخت خواهد بود.

 

راکت های سبک بیشتر توسط بازیکنان سطح متوسط تا حرفه ای استفاده می شود، زیرا کنترل آنها و نحوه تولید انرژی در این راکت ها سخت است و نیاز به مهارت بالا دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز