Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
13 شهریور 1401

لباس وست چیست؟ + مشخصات مانتو وست را بدانید!

لباس های وست چیست

به طور خلاصه، واژه‌ی وست (vest) معادل انگلیسی جلیقه خودمان است. در واقع وست یا جلیقه لباسی است که قسمت بالاتنه را می‌پوشاند اما آستین ندارد. قسمت جلوی وست باز است و ممکن است دارای دکمه یا زیپ باشد. وست‌ها با توجه به جنس پارچه‌ای که دارند، می‌توانند برای هر فصلی کاربرد داشته باشند. به عنوان مثال وست‌هایی با پارچه‌های سبک مانند نخی و حریر مناسب فصل‌های گرم سال هستند. همچنین پارچه‌هایی مانند بافت، کشمیر و پافر برای وست‌های زمستانی استفاده می‌شوند. تابستان امسال نیز، از مانتو‌های وست یا جلیقه‌ای استقبال زیادی شد. استایل با مانتو‌ی جلیقه‌ای نخی و شومیز سفید، جزو پر طرفدار‌ترین استایل‌های تابستانی امسال بوده‌‌ است؛ پس می‌توان وست را از آیتم‌های ترند و پر طرفدار این روزها به حساب آورد.

تاریخچه لباس وست (جلیقه)

پیدایش جلیقه در زمان پادشاه چارلز دوم، کسی که این لباس را به دربار انگلستان وارد کرد، صورت گرفت. پادشاه چارلز ایده این لباس را از یکی از جهانگردان و ماجراجویان آن زمان، رابرت شرلی گرفته بود. جالب است بدانید طرح ابتدایی این لباس در زمان شاه عباس صفوی و در دربار مورد استفاده بوده است. در واقع رابرت شرلی در سفر خود به ایران، ایده این مدل لباس را به انگلستان می‌آورد. پس می‌توان گفت خاستگاه اولیه جلیقه، کشور خودمان بوده است. مدل‌های اولیه این لباس، بلند و دارای آستین بوده‌اند؛ اما با گذشت زمان بدون آستین شده‌اند. قد بلند این لباس نیز، در قرن هجدهم کوتاه شده و حالت دامنی خود را از دست داده است. مدل‌های اولیه همچنین دارای گلدوزی بوده‌اند.

ست کردن لباس وست چگونه است

وست ها لباس های راحتی هستند که به راحتی می توانید آنها را با آیتم های مختلف ست کنید. این مورد یکی از مهمترین مزیت های وست است. وست ها لباسهای کاربردی هستند و برای هر رویدادی یک سبک وست وجود دارد که می تواند معمولی یا رسمی باشد. فقط باید بدانید که کدام جلیقه مناسب چه زمان و مکانی است.

شما به راحتی میتوانید انواع وست را با لباسهای متنوعی ست کنید. برای مثال:

  • میتوانید یک ست زیبا با ترکیب وست، شومیز و دامن سندبادی بپوشید.
  •  یکی دیگر از ست های زیبای پر طرفدار ست وست، شومیز و شلوار است.
  • همچنین ست شومیز، شلوار و وست جین بسیار زیبا خواهد بود

 انواع لباس وست را بدانید 

 این لباس‌ها دارای انواع بسیار متفاوتی هستند که در مدل‌های کوتاه و بلند و با پارچه‌های مختلف دوخته می‌شود. از این مدل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ورزشی
  •  خز
  •  پشمی
  •  پفکی
  • جین
  •  کت و شلوار

 از ویژگی‌های مشترک بین از این لباس‌ها فری سایز بودن آنهاست که این موضوع باعث می‌شود تا آنها برای سایزهای متفاوت مناسب باشند.

تفاوت پافر و کاپشن با لباس وست در چه چیزی است

ممکن است شما جزو آن دسته از افراد باشید که تفاوت اصطلاحات پوشاک را ندانید. پافر، کاپشن و وست، از اصطلاحاتی هستند که ممکن است زیاد با هم اشتباه گرفته شوند. در ادامه این مطلب این اصطلاحات را توضیح می‌دهیم تا با هر یک به طور کامل آشنا شوید.

• کاپشن

کاپشن‌ها لباس‌های سنگین، ضخیم و گرمی هستند که در انواع بلند و کوتاه طراحی می‌شوند. کاپشن‌ها دارای کلاه هستند که این کلاه یا می‌تواند کاملا به لباس دوخته شده باشد، و یا توسط جیب و دکمه به لباس متصل باشد. در لایه‌ی داخلی پارچه کاپشن معمولا از پشم شیشه، پر و یا کرک برای عایق‌بندی استفاده می‌شود. وجود این لایه‌ی عایق باعث گرمای زیاد کاپشن می‌شود. تفاوت اصلی کاپشن و وست، در وجود یا عدم وجود آستین است. همان‌ طور که اشاره کردیم وست‌ها معمولا بدون آستین هستند، اما کاپشن‌ها همه آستین دارند.

کلام آخر….

امیدواریم مطالعه این پست برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم مانتو وست را به شما معرفی کنیم آرزوی موفقیت برای شما داریم تا درودی دیگر بدرود

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز