Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 شهریور 1401

لباس یقه اسکی چیست؟ + ویژگی های لباس یقه اسکی چیست + ست کردن لباس یقه اسکی

تاریخچه یقه اسکی را بدانید چیست؟ 

ابتدا در نیم قرن ۱۵ در نیمکره غربی پوشیده شده اند. اگر تعجب می کنید که چرا ، می توانید حداقل یک بار آن را بپوشید تا  متوحه شوید که واقعاً گردنتان را گرمتر نگه می دارند که برای روزهای سرد سال خوب است. به همین دلیل ، هرگز محبوبیت خود را از دست نداد ، اما تا قرن ۱۹ ، این سبک پوشش در درجه اول مربوط به طبقه کارگر یا ملوانان بود. بعدها توسط جنبش preppy مورد پذیرش قرار گرفت زیرا مردم می خواستند چیزی که بیشتر گاه به گاه مخصوصاً در روزهای سرد سال. از آن زمان تا کنون ، یقه اسکی ها مد شده اند. آنها در دهه ۸۰ واقعاً محبوب بودند و پس از آن تقاضا کاهش یافت.

یقه اسکی مناسب چه افرادی است؟

یقه اسکی به لباس هایی گفته می شود که دارای یقه پوشیده و بلند هستند که تقریبا همه گردن را می پوشاند. یقه اسکی یکی از همراهان لباس های زمستانی است که به راحتی می توان آن را با انواع پالتو، بارانی، لباس های بدون آستین مانند سارافون های زمستانی و غیره بپوشید. در دامه می گوییم که یقه اسکی برای چه افرادی مناسب تر است و چه افرادی بهتر است یقه اسکی نپوشند.

یقه اسکی را به چه لباس هایی بپوشیم تا خاص شویم؟

  • جلیقه یا لباس های بدون آستین
  • با سوئیشرت
  • یقه اسکی با دامن
  • شلوار های دم پا و از بالا گشاد
  • شلوار جین
  • زیر پالتو، کُت و شلوار، ژاکت و یا اورکت
  • ژاکت یا کتی چرم

یقه اسکی به چه افرادی می آید؟

افرادی که دارای گردن کشیده و بلند هستند مانند افراد قد بلند و لاغر می توانند با خیال راحت یقه اسکی بپوشند چون یقه اسکی گردن را کوتاهتر نشان می دهد و برای افرادی که دارای گردن های کوتاه هستند مناسب نیست.

پوشیدن یقه اسکی به ویژه با بافت درشت برای افرادی که گردن کوتاه و پهن دارند مناسب نیست، چرا که فاصله بین چانه و بالای یقه این افراد بسیار کوتاه بوده و پوشیدن یقه اسکی ظاهر نامناسبی برای آنها ایجاد می کند به این افراد توصیه می شود به جای یقه اسکی سراغ بافت های یقه ایستاده از جنس پشمی سبک یا پارچه کشمیری بروند تا بدون اینکه حجم یقه آنها کاهش پیدا کند ظاهر زیبا و جذابی پیدا کنند.

اما اگر همچنان اصرار به پوشیدن یقه اسکی دارید پیشنهاد می شود سراغ کوتاه ترین نوع یقه اسکی بروید چرا که یقه این نوع یقه اسکی ها نصف اندازه عادی آنها بوده و مناسب هر نوع سایز گردنی است.

اگر علاقه مند به پوشیدن شلوارهای تنگ و چسبان. و جذب هستید بهتر است یقه اسکی نپوشید.  بافت‌های یقه ایستاده از جنس پشمی سبک یا کشمیر به جای یقه اسکی تیپ شما را بدون این‌که حجم یقه آنها کاهش پیدا کند زیباترنشان می‌دهد.

اگر بخواهیم ببینیم یقه اسکی برای چه نوع تیپ شخصیتی مناسب است بهتر است نگاهی به تاریخچه لباس های یقه اسکی بیاندازیم. در گذشته به گفته مورخان مد و فشن، نخستین افرادی که بلوز یقه اسکی مردانه به تن کردند، کارگران معدن بودند. سپس دریانوردان و برخی از نظامیان این مدل بلوز مردانه را به تن کردند. اما پس از آن، بلوز یقه اسکی مردانه به یک مدل لباس در میان روشنفکران جامعه تبدیل شد و بسیاری از شاعران و فیلسوفان و استادان دانشگاه این مدل لباس را به تن کردند.

حدود ۵۰ سال قبل استقبال از لباس ای یقه اسکی بیش از هر زمان دیگری بود بازیگران فیلم‌های سینمایی و مد و فشن بیشتر این نوع لباس ها را می پوشیدند و همین باعث محبوبیتش در میان آقایان شد..

رنگ مناسب این لباس 

اکثر خانم ها به بلوز های یقه اسکی علاقه دارند و دوست دارند چند عدد از آن ها را در رنگ های مختلف در کمد لباس های خود داشته باشند. اما بهترین رنگ برای بلوز یقه اسکی چیست؟ کارشناسان دو رنگ مشکی و  سفید یا شیری را توصیه می کنند. رنگ مشکی را می توانید با هر لباسی هماهنگ کنید، شما را لاغر نشان می دهد و پیدا کردن اکسسوری هماهنگ با آن ساده تر است. یک بلوز یقه اسکی موهر به رنگ سفید یا شیری زیباترین لباسی است که یک خانم می تواند در فصل سرد بپوشد. ترکیب این بلوز با شلوار مشکی مجلسی و جواهرات می تواند یک استایل مجلسی عالی باشد.

شلوار و دامن این لباس

از آن جایی که بلوز های یقه اسکی لاغر کننده هستند با هر نوع شلواری می توان آن ها را پوشید به ویژه شلوار های دمپا گشاد. دامن های راسته یا دامن فون هم می تواند با بلوز یقه اسکی استایل زیبایی بسازد.

استفاده از گردنبند روی لباس یقه اسکی

با انداختن یک گردنبند آویز یا چند لایه روی یک لباس یقه اسکی ساده و تک رنگ جلوه ای خاص به لباس می دهید. می توانید یک ست گوشواره هماهنگ با گردنبند نیز بیندازید و با بستن موهایتان کاری کنید تا گوشواره ها نیز خودشان را نشان دهند.

با لباس یقه اسکی دامن بلند بپوشید :

فقط کافیست امتحان کنید! این انتخاب از هر نظر منطقی است. لباس یقه اسکی را داخل دامن بگذارید، برای میهمانی های غیررسمی و دوستانه می توانید یک لباس یقه اسکی خوشرنگ و ساده را با یک دامن بلند یا متوسط همراه کنید. در این مورد رنگها را در نظر بگیرید. کفشتان را همرنگ با یکی از تکه های لباس انتخاب کنید.

آقایان؛ یقه اسکی به همراه کت یا جلیقه

برای آقایانی که قصد دارند از استایل کژوال یا اسمارت کژوال استفاده کنند، یقه اسکی بی شک بهترین انتخابی است که می‌توانیم به آن ها پیشنهاد بدهیم. برای روزهای سرد پاییزی می‌توانید از یک شلوار کتان چینو به همراه بافتی یقه اسکی و کت بلیزر استفاده کنید. یا اگر به دورهمی دوستانه یا جمعی آشنا دعوت شده‌اید، می‌توانید جلیقه را جایگزین کت کنید.

نکاتی طلایی که باید هنگام پوشیدن بافت یقه اسکی رعایت کنید:

  • زمانی که می خواهید لباس خود را آماده کنید، دو نکته را در ذهن داشته باشید. اندازه یقه و  موقعیتی که قصد دارید برای آن آماده شوید. اگر قصد داریم یکی دو ساعت را در یک رستوران با فضای گرم بگذرانید، پوشیدن یقه اسکی گزینه مناسبی نمی باشد.
  • بافت و اندازه یقه از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما در نظر داشته باشید که میزان بافت استفاده شده در یقه به حدی باشد که گردن شما را آزار ندهد.
  • بافت هایی با یقه ضخیم برای روزهای سرد سال بسیار مناسب است و می تواند شما را گرم نگه دارد.

هنگام پوشیدن یقه اسکی از چه مواردی پرهیز کنیم؟

-گردنبند: در هنگام استفاده از یقه اسکی تا جایی که می توانید از جواهرات دوری کنید.
– روسری: اگر قرار است روسری سرتان کنید، بهتر است فکر استفاده از یقه اسکی را از ذهنتان بیرون کنید.
– لباس های یقه گرد یا یقه هفت: از پوشیدن لباس های یقه گرد و یا یقه هفت روی یقه اسکی ها به شدت پرهیز کنید. این استایل مدت هاست که جایی در دنیای مد ندارد.
– شلوارهای تنگ: شلوارهای تنگ مثل شلوار جین تنگ، به هیچ وجه گزینه مناسبی برای ست شدن با یقه اسکی ها نیستند. وقتی یقه اسکی می پوشیم، پایین تنه باید کمی برجسته تر جلوه کند.

کلام پایانی….

این پست در رابطه با یقه اسکی بود تقدیمتان شد امیدوارم بهره کافی را برده باشید و توانسته باشیم به شما کمک کنیم

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست