Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
24 آذر 1401

لکه های پوستی کبد چیست ؟ + علائم لکه های کبدی!

لکه های کبدی ، که معمولاً در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب ایجاد می‌شوند، ضرری برای سلامتی انسان ندارند؛ اما برخی افراد، به خاطر حفظ زیبایی، تمایل دارند که آن‌ها را برطرف کنند.

 

این لکه‌ها، با نام‌های دیگری مانند لکه های خورشیدی یا لکه های پیری نیز شناخته می‌شوند؛ البته این لکه‌ها هیچ ارتباطی با کبد و سلامت یا مشکلات آن ندارند.

 

لکه های پیری ، صاف و تیره‌تر از پوست اطراف‌شان بوده و می‌توانند برنزه، قهوه‌ای یا سیاه رنگ باشند. این لکه‌ها ممکن است ظاهری شبیه به خال داشته باشند.

 

برای مقابله با لکه های پیری ، لازم است با عوامل ایجادکننده آن‌ها آشنا شده و روش‌های تشخیص و درمانشان را نیز بشناسید.

 

در این مطلب، ابتدا به بررسی عوامل ایجاد لک های کبدی پرداخته و پس از آن، راه‌های پیشگیری و درمان آن‌ها را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید

 

چه افرادی در معرض لکه های کبدی قرار دارند؟

کبد و لکه های صورت کبدی معمولا در افراد بالای ۵۰ سال بروز می یابد. البته سایر افراد نیز در معرض این عارضه قرار دارند. در موارد زیر احتمال ابتلا به لکه های سنی یا کبدی بیشتر است:

 

  • افرادی که پوست روشن دارند
  • افرادی که سابقه آفتاب سوختگی شدید دارند
  • افرادی که روزانه زمان زیادی را در معرض نور مستقیم خورشید می گذرانند
  • افرادی که اغلب اوقات در حال آفتاب گرفتن هستند

 

علل ایجاد لکه های کبدی چیست؟

لکه های کبدی در مناطقی ظاهر می شوند که ملانین در آن جمع شده یا به صورت توده درآمده است. همان طور که می دانید، ملانین ماده ای است که به پوست، رنگ می دهد. زمانی که اشعه ماوراء بنفش به پوست شما برخورد می کند، تولید ملانین سرعت می یابد.

 

با روند افزایش تولید ملانین در پوست، احتمال بروز لک کبد و لکه های صورت ناشی از آن افزایش می یابد. همچنین ممکن است بعد از برخی درمان های پزشکی مانند پرتو درمانی، شخص دچار لکه های کبدی شود.

 

آسیب ناشی از نور خورشید، عامل اصلی تغییر رنگدانه های پوستی است. در پوست هایی که سال ها در معرض نور آفتاب قرار گرفته اند، می توان به وضوح شاهد لکه های پیری بود. لکه های پیری زمانی ظاهر می شوند که ملانین متراکم شده یا به مقدار زیاد تولید شود.

 

درمان لکه های کبدی در طب سنتی

روش های سنتی و گیاهی بسیاری برای درمان لکه های کبدی وجود دارند. البته قابل ذکر است که این روش ها نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی خواهند داشت.

 

این روش ها، لکه های پوستی را به طور کامل درمان نکرده و تنها از شدت آن ها می کاهند. روش های سنتی را می توان در کنار درمان های موثر و تایید شده استفاده کرد. لیمو ترش، گوجه فرنگی، آلوئه ورا، پیاز قرمز و … در کاهش لکه های کبدی موثر هستند.

 

آیا لکه های کبدی خطرناک هستند؟

مشکلات کبد و لکه های صورت ناشی از آن، هیچ گونه علائم خطرناکی را به همراه نخواهند داشت. اما از آنجایی که لکه های سنی تا حدود زیادی شبیه به انواع خاصی از لکه های سرطانی هستند، بهتر است برای تشخیص واضح تر به پزشک متخصص مراجعه شود.

 

 

پس اگر به لکه های کبدی دچار شده اید که مرتب تغییر شکل می دهند یا تیره تر می شوند، حتما هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

 

لکه های کبدی پوست و صورت چه شکلی هستند؟

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست