Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
15 اردیبهشت 1402

ماسک صورت برای آفتاب سوختگی چیست ؟ پیشگیری از آفتاب سوختگی

آخرین باری را که آفتاب سوخته شدید به خاطر دارید؟ احتمالاً پوستتان ملتهب و خشک شده بود و نمی‌دانستید چه کنید تا خوب شود. هم‌چنین شاید به این نکته توجه نداشته باشید که آفتاب سوختگی و قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید احتمال ایتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

 

پخش پوشاک ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را بخوانید تا با روش‌های خانگی درمان‌ آفتاب سوختگی آشنا شوید و بار دیگر که آفتاب سوخته شدید، سریع‌تر بتوانید آن را درمان کنید.

 

آفتاب سوختگی نوعی آسیب پوستی است که ناشی از تماس با پرتو فرابنفش (UV) است. پوستِ آفتاب سوخته، قرمز، دردناک، گرم و حساس می‌شود. گاهی هم به مدت یک هفته می‌خارد. معمولاً بعد از آفتاب سوختگی، پوست چند روز پوسته پوسته می‌شود و بعد از چند هفته بهبود می‌یابد.

خیساندن پوست در شیر

غوطه‌ور کردن پوست در شیر اثر مفیدی بر درمان آفتاب سوختگی پوست دارد. البته، باید از شیر سرد استفاده کنید. چربی شیر و pH مناسب آن، برای آفتاب سوختگی خیلی مفید است.

 

اگر شیر کافی ندارید که ظرفی را پر کند تا بتوانید پوستتان را در آن شناور کنید، می‌توانید، ابتدا یک حوله کوچک و کاملاً تمیز را در یک کاسه شیر سرد بگذارید تا به طور کامل به شیر آغشته شود، سپس به آرامی، در نقاطی از پوستتان که آفتاب سوخته شده بگذارید.

 

با کمک شیر یک لایه پروتئینی روی پوست شما به وجود می‌آید. این لایه گرما، درد و حساسیت را کاهش می‌دهد

اگر دچار آفتاب‌سوختگی شدید، چه کنید؟

آفتاب‌سوختگی صورت، گردن یا هر نقطه از پوست بدن معمولا به‌شدت قرمز است و با کوچک‌ترین لمس، فرد درد و سوزشی شدید حس می‌کند. برای تسکین این درد، می‌توانید:

 

  • از اسپری‌های خنک‌کننده پوست صورت استفاده کنید.
  • روی موضع مورد نظر، کمپرس آب سرد بگذارید.
  • از ژل آلوئه‌ورا برای خنک‌کنندگی و تسکین درد استفاده کنید. این ژل را مستقیما روی موضع موردنظر بمالید.
  • گرچه ضدآفتاب‌ها قابلیت درمان آفتاب‌سوختگی را ندارند، ولی استفاده از آن‌ها برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی بیشتر پوست پیشنهاد می‌شود.
  • ناحیه‌ای که دچار آفتاب‌سوختگی شده، پس از مدتی شروع به پوست‌اندازی می‌کند، بهترین کاری که می‌شود برای این بافت مرده انجام داد، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده است که نقش محافظتی برای پوست دارند.
  • پوست آفتاب‌سوخته نیاز به مدارا دارد تا ترمیم شود، بنابراین تا ترمیم کامل، پاک‌سازی و لایه‌برداری را به کل فراموش کنید. اگر ناحیه آفتاب‌سوختگی روی ناحیه‌ای از بدن رخ داد که معمولا آن را اپیلاسیون می‌کنید، اپیلاسیون را تا بهبودی کامل به تعویق بیندازید.
  • ناحیه‌ای که در حال پوست‌اندازی است، هرگز نباید در معرض پرتوهای خورشید قرار بگیرند زیرا ممکن است زمینه برای بروز سرطان پوست فراهم شود.

 

آلوئه ورا (Aloe vera) برای درمان خانگی آفتاب سوختگی

آلوئه ورا می‌تواند به درمان آفتاب سوختگی و سوختگی‌های خفیف کمک کند و در عین حال پوست را آب‌رسانی کند تا از پوسته‌پوسته‌شدن آن جلوگیری کند. محتوای بالای آب و وجود مولکول‌های قند در این گیاه باعث محافظت و آب‌رسانی پوست می‌شود. آلوئه ورا همچنین حاوی «آلوئین» (aloin) است که به عنوان یک ضد التهاب عالی در نظر گرفته می‌شود.

 

برای استفاده از این گیاه به عنوان درمان آفتاب سوختگی بعد از شنا و یا سایر شرایط مرتبط، کافی است محتویات درون برگ را خارج کنید و روی محل بمالید. علاوه بر این می‌توانید از ژل آلوئه ورا و پماد‌های آن هم استفاده کنید. آن را سه تا چهار بار در روز، روی نواحی آسیب دیده بمالید.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

کرم آنتی اکسیدان موضعی برای سوزش و قرمزی آفتاب سوختگی

وقتی نوبت به کاهش سوزش و قرمزی پوست می‌رسد، یک درمان موضعی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های آرام‌بخش پوست مانند ویتامین E و ویتامین C مفید است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به ترمیم سلول‌های پوست پس از سوختگی کمک کنند

 


اسانس و روغن‌های گیاهی برای آفتاب سوختگی

روغن‌های ضروری، مانند اسطوخودوس، ممکن است به از بین بردن سوزش آفتاب سوختگی کمک کنند. تحقیقات در مورد اثربخشی آنها محدود است، اما روغن‌های مرطوب کننده، مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل، می‌توانند به آب‌رسانی پوست کمک کنند. همان‌طور که در انتهای مقاله خواهید دید، بسیاری از این روغن‌ها در طب سنتی برای درمان آفتاب سوختگی تجویز می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user