Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 مرداد 1401

معرفی پارچه جودون/ پارچه جودون را بشناسید!

پارچه جودون دارای چه مشخصاتی است و چیست؟

دراصل جودون نام یک نوع بافت است. که بوسیله ماشین های گردبافی تولید میشود .در بافت پارچه های جودون از نخ های متنوعی استفاده می شود مثل : نخ پنبه ، لاکرا و پلی استر میباشد که به ترتیب به جودون پنبه، جودون لاکرا و جودون پلی استر شناخته شده اند همچنین هر کدام کاربرد و خواص متفاوتی از یک دیگر دارند که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

پارچه هایی که بوسیله ماشین گردبافی تولید میشوند اغلب بافت ساده ای دارند اما پارچه های جودون با بافت طرح لوزی شکلی که دارد کاملا متفاوت با دیگر پارچه هاست. می توان گفت دلیل محبوبیت این پارچه به همین دلیل است.
ترکیب پارچه جودون با نخ پنبه یا ترکیب شدن نخ های طبیعی و مصنوعی بافته میشود. اکثر تیشرت های سه دکمه ای که در بازاربه فروش میرسد و موجود است با این پارچه تولید میشود.

انوع پارچه جودون را بشناسید!

پارچه جودون کیفی به مواد PVC آغشته شده و یکی از پرمصرف ترین پارچه ها بشمار می رود.
مصارف جودون در کیف و کوله، چمدان، جامدادی، صندلی های تاشو، کاور کفش مساجد و… مورد استفاده قرار می گیرد.
پارچه جودون در ضخامت های مختلف و گرماژهای مختلف عرضه میشود.

  • 600*900 سنگین
  • 600*300 ضخیم با مواد PVC اعلاء
  • 600*300 نازک با مواد PVC اعلاء

پارچه جودون نسبت به نوع بافتی که دارد ضخیم تر از پارچه ی یکروی پنبه می باشد. در اصل میتوان گفت اسم جودون به دلیل نوع بافتی که دارد به این پارچه داده شده است. این پارچه توسط ماشین های گردباف تهیه و تولید می شود. در ادامه با تعریف و کاربرد این پارچه بیشتر آشنا میشویم.

انواع پارچه جودون و مشخصات و ویژگی های آنها!

پارچه جودون پنبه:

بیشترین استفاده در بافت پارچه های جودون پنبه است. نخ پنبه در شکل های متنوعی موجود است. از معروفترین و پرکاربرد ترین نخ پنبه ،نخ پنبه ی شانه و نخ پنبه اوپن می باشد. نخ شانه نسبت به نخ اوپن دارای کیفیت بالاتری است. این پارچه با داشتن بافت خاص سبب گردش بیشتر هوا میشود. پارچه های جودون در اصل یک پارچه چهارفصل هستند و این یکی از دلایل خرید پارچه جودون میباشد.

پارچه جودون پلی استر:

اغلب پارچه های جودون پلی استر به دلیل سفارش مشتری بافته و تولید میشود چرا که اکثرا پارچه جودون با ترکیب نخ پنبه و لاکرا بافته و تولید میشود. و خیلی کم پیش می آید که بدون سفارش با پلی استر بافته شود.
استفاده کردن از الیاف مصنوعی مانند پلی استر همراه با پنبه باعث افزایش و دوام پارچه می شود و نرمی و لطافت خاصی به پارچه می دهد.

پارچه جودون لاکرا:

پارچه های جودون مدل کشی هم دارد دلیل کش سانی این پارچه لاکرا است چرا که خاصیت کشسانی را لاکرا به این پارچه میدهد. جودون لاکرا همانطور که از اسمش مشخص است از دو الیاف نخ لاکرا و جودون تولید میشود. جودون لاکرا به دلیل اینکه در تولید آن از نخ لاکرا استفاده شده است باعث شده  قیمت پارچه لاکرا بالاتر از بقیه ی مدل های جودون باشد و همین دلیل اکثرا باعث میشود کمتر مورد استقبال تولیدکنندگان باشد.

نرخ پارچه جودون؟

قیمت این پارچه نسبت به نخ استفاده شده در بافت آن، قیمت های متنوعی در بازار پارچه دارد. در خرید پارچه جودون باید به نوع واندازه نخ به کار رفته در بافت و تولید آن توجه کنید. هر چه قدر که درصد استفاده شده از پنبه در پارچه بیشتر باشد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. همچنین اگر از نخ خیلی مرغوب مثل پنبه کامفور و کامپکت استفاده شود در نتیجه پارچه جنس جودون خیلی بهتری تولید میشود که به نسبت قیمت بالاتری دارد. . این پارچه را میتوانید از فروشگاه پارچه هم به صورت حضوری و هم خرید آنلاین پارچه انجام دهید.

پارچه های جودون در تولید کدام لباس ها استفاده میشوند؟

از جودون برای تهیه و تولید انواع تیشرت استفاده می کنند. مدل تیشرت های سه دکمه که با این پارچه تولید شده اند در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است. پارچه های جودون تولید شده در ایران از لحاظ کیفیتی که دارند قابلیت صادر شدن به کشورهای دیگر را دارند. به دلیل استفاده فراوان این پارچه در تولید پوشاک مردانه (تیشرت) در کشور هایی که قطب تولیید کننده های پوشاک هستند به راحتی می توان صادرات این محصول را انجام داد. در داخل خود ایران نیز تولید کنندگان زیادی خواهان خرید پارچه عمده میباشند چرا که با خرید زیاد پارچه می توان خرید پارچه عمده ارزان را انجام داد.

رنگبندی پارچه های جودون را بیشتر بشناسید

پارچه جودون یکی از پارچه هایی است که دارای  تنوع رنگی بالایی میباشد. پارچه های جودون را بعد از اینکه به صورت خام تولید شد برای رنگرزی به کارخانجات رنگرزی می فرستند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این پارچه در بین تولیدکنندگان پوشاک وجود تنوع رنگی بالا در این پارچه میباشد.

در نهایت می توان گفت پارچه جودون کاربرد بسیاری  در دوخت و تولید انواع تیشرت های زنانه و مردانه و همچنین  پولوشرت زنانه و مردانه نیز دارد در کل میتوان گفت از این پارچه در تولید پوشاک بالا تنه میتوان استفاده کرد.
در بعضی از نقاط کشور به پارچه جودون نام های دیگری مانند:  پارچه دون دون یا سوزن سوزنی گفته می شود.

خصوصیات یک پارچه خوب چیست؟!

خصوصیات یک پارچه خوب به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این عوامل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تراکم پارچه: به تعداد نخ‌ها در یک سانتی متر از طول و یا عرض پارچه تراکم گفته می‌شود، هرچه قدر تراکم پارچه بیشتر باشد از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود زیرا تراکم بیشتر باعث استحکام پارچه می‌شود.
  • تاب نخ: هر چه قدر تاب نخ کمتر باشد پارچه بافته شده از آن نخ حجیم‌تر خواهد بود. پارچه‌هایی که با تاب نخ بالا، بافته شده‌اند احتمال ایجاد پرز در سطح بافتشان کمتر از پارچه‌هایی است که با تاب نخ کم بافته شده‌اند.
  • ظرافت نخ: هر چقدر نخ مورد استفاده در بافت پارچه نازک‌تر باشد، پارچه نازک‌تر خواهد بود. پارچه‌های بافته شده از نخ نازک سطح صاف و نرم‌تری دارند.

جودون پلی استر چیست؟

این نوع پارچه زمانی تولید می شود که مشتری داشته باشد و بدون سفارش تولید نمی گردد از همین رو اکثر پارچه های جودون، نخ پنبه و یا لاکرا می باشند. اگر در کنار جودون از یک الیاف مصنوعی مانند پلی استر استفاده شود، یک پارچه با جنس بسیار نرم تولید می شود و از طرفی عمر مفید پارچه هم افزایش می یابد. با این حال باید مشتری از قبل آن را سفارش دهد، چراکه تولید پارچه بدون سفارش انجام نمی شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست