Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
30 اردیبهشت 1402

نحوه از بین بردن بوی سیر دهان ! + چگونه بوی سیر را از دهن ببریم؟

  • از بین بردن بوی سیر با سیب

سیب حاوی آنزیم‌های اکسیدکننده است که به رفع بوی سیر کمک می‌کند. همچنین، ترکیبات فنولیکی در سیب هم با بوی نامطبوع سیر مبارزه می‌کند. پس از مصرف سیر، یک عدد سیب بخورید یا یک لیوان آب سیب تازه بنوشید.

 

پخش پوشاک  ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

  • از بین بردن بوی سیر با شیر

مطالعات نشان داده نوشیدن شیر تمرکز ترکیبات بد بو در دهان و بینی را کاهش می‌دهد. هم شیر کم‌چرب و هم پرچرب موثرند، اما شیر پرچرب تأثیر بهتری دارد. از بین بردن بوی سیر با نعنا برگ نعنا تأثیر قابل‌ توجهی بر ترکیبات سیر دارد.

 

  • از بین بردن بوی سیر با نعناع

کلروفیل موجود در نعنا بوی بد سیر را از بین می‌برد. چند برگ نعنا بجوید یا چای نعنا بنوشید. همچنین، برگ نعنای له‌شده را روی دستانتان بمالید تا از شر بوی بد خلاص شوید. از بین بردن بوی سیر با جعفری درست مانند نعناع، این گیاه نیز حاوی کلروفیل است . بوی سیر را از دهان و دستان شما حذف می‌کند.

 

  • از بین بردن بوی سیر با استیل

از بین بردن بوی سیر با استیل عجیب به نظر می‌رسد، اما استیل یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با بوی سیر است. زمانی که بدنتان با جسمی استیلی تماس پیدا کند، تنفس پوست سبب می‌شود اتم‌های آهن دو الکترون جذب کنند. سپس الکترون‌ها با چربی پوست واکنش داده و سبب تجزیه آن‌ها می‌شود.

علت بوی بد سیر چیست؟

شاید فکر بدی نباشد قبل این که ببینیم چه راه‌هایی برای رفع بوی بد سیر وجود دارد، کمی درباره علت بوی بد سیر صحبت کنیم.

بعضی ترکیبات در سیر، پیاز یا هردو وجود دارند که می‌توانند باعث بوی ناخوشایند نفس، دهان و حتی بدن شوند. در این قسمت می‌خواهیم با این ترکیبات غیرمحبوب و دردسرساز که شامل آلیسین، آلیل‌متیل‌سولفید و سیستئین‌سولفوکسید هستند آشنا شویم

 

آلیسین

وقتی قسمت‌های داخلی یک گل سیر که حبه‌های سیر درونش هستند در معرض هوا قرار می‌گیرد، ماده‌ای به نام آلین به آلیسین تبدیل می‌شود. سپس این ماده به چندین ترکیب حاوی سولفور تبدیل می‌شود که عامل بوی سیر است و به نظر می‌رسد که متهم ردیف اول این ماجراست.

 

آلیل‌متیل‌سولفید

این ترکیبی‌ست که وقتی سیر و پیاز را خرد می‌کنیم از آن خارج می‌شود. وقتی سیر می‌خوریم، این ماده که وارد بدنمان شده است جذب جریان خون ما می‌شود و سپس از طریق ریه‌ها و منافذ پوست، ساطع و خارج می‌شود. بنابراین می‌تواند باعث ایجاد بوی ناخوشایند در نفس ما و همچنین در بدنمان شود.

 

سیستئین‌سولفوکسید

این ترکیب سولفوریک هم در سیر و هم در پیاز وجود دارد. این ترکیب امانتان نمی‌دهد و بلافاصله بعد از خوردن سیر و پیاز، باعث ایجاد بویی زننده و ناخوشایند در نفس می‌شود.

 

این سه ماده به‌طور عمده دست‌به‌دست هم می‌دهند تا هر کسی را که به سمت سیرخوردن آمد، از کرده خویش پشیمان کنند. اما همان‌طور که احتمالا خودتان حدس می‌زنید، ماجرا به این‌جا ختم نمی‌شود. حالا قرار است به سراغ این برویم که چه‌طور می‌توانیم با بوی بد سیر مقابله کنیم و برای از بین بردن بوی سیر چه راه‌هایی وجود دارد.

از دهان‌شویه استفاده کنید

استفاده از دهان‌شویه، یکی دیگر از راه‌های از بین بردن بوی سیر است. دهان‌شویه از دو روش می‌تواند در از بین بردن بوی سیر موثر واقع شود:

 

  • دهان‌شویه با از بین بردن پلاک، باکتری‌های روی زبان و تکه‌های باقی‌مانده غذا، عاملی را که باعث ایجاد بوی بد می‌شود، حذف می‌کند؛ به‌خصوص اگر از دهان‌شویه‌های حاوی دی‌اکسیدکلر استفاده کنید، شاهد تاثیر آن روی بوی بد نفس و دهان خواهید بود.

 

  • دهان‌شویه‌هایی مثل طعم نعنا که دارای بو و رایحه‌ای قوی هستند، می‌توانند با تاثیر بوی خود، بوی بد سیر را به صورت موقت از بین ببرند.

 

مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

مسواک زدن بعد از خوردن غذاهایی که شکر بالا، نشاسته و اسید دارند، باعث جلوگیری از ایجاد پلاک روی دندان می‌ شود. همچنین مسواک می تواند نفس شما را تازه کند، زیرا بقایای مواد غذایی و بوی آن را از بین می برد. پس از خمیر دندان خوب حاوی فلوراید استفاده کنید که یک طعم و رایحه تازه و طبیعی داشته باشد و بوی بد سیر را از بین ببرد.
بهترین راهکار برای تمیز کردن دندان ها این است که دو بار در روز و حداقل هر بار دو دقیقه آن را مسواک بزنید.

 

 

زبان تان را تمیز کنید

بعد از این که غذا های حاوی سیر و پیاز خوردید، علاوه بر این که دندان خود را مسواک زده اید، بسیار مهم است که چند ثانیه برای تمیز کردن زبان هم وقت بگذارید. زیرا بویی که عامل ایجاد باکتری می شود، ممکن است روی زبان نشسته باشد که قطعاً تنفس شما را بدبو می‌ کند. پس حتماً روتین مسواک زدن خود را با استفاده از تمیز کننده زبان کامل کنید یا حتی مقداری مسواک حاوی خمیر دندان به این قسمت بکشید تا باکتری ها از بین بروند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user