Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 خرداد 1402

نحوه از بین بردن شوره سر ! + عوامل ایجاد شوره سر!

شوره سر (Dandruff) در اصل همان سلول‌های مرده‌ای است که بعد از مدتی از روی پوست سر جدا می‌شوند و به صورت پوسته‌های سفید بر روی موها و سطح پوست نمایان می‌شوند. این اختلال معمولا باعث ایجاد التهاب و خارش بر روی پوست سر فرد می‌شود، لکه‌های چربی بر روی موها ایجاد می‌شود و همچنین پوسته‌ها بعد از جدا شدن از پوست سر بر روی لباس و بدن فرد نمایان می‌شوند و به این ترتیب، سطح عزت نفس را در فرد کاهش می‌دهند.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

این اختلال که یکی از رایج‌ترین مشکلات مویی در بین افراد است، ممکن است در دوره سنی مختلف برای افراد بروز دهد. معمولا در زمانی که پوست و مو تغذیه مناسبی نداشته باشند و مواد مغذی لازم به آنها نرسد، سلولهای بیرونی پوست رفته رفته از بین می‌روند و بعد از مدتی که تعداد سلول‌های مرده زیادتر شود، از سطح پوست جدا شده و به صورت پوسته‌های سفید نمایان می‌شوند.

 

شوره سر ممکن است عارضه زیادی به دنبال نداشته باشد اما ممکن است از لحاظ نظافت، برای فرد مشکل ایجاد می‌کند و ظاهر افراد را به هم می‌ریزد. همچنین در مواردی ممکن است با خارش و التهاب همراه باشد. در مواردی نیز اگر از این عارضه، پیشگیری نشود، ممکن است به مرور زمان باعث ریزش موی سر شود.

بهترین روش‌های درمان خانگی شوره سر

درمان سریع شوره سر، کار نسبتا راحتی است و راه‌های مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد که در اینجا چند روش ، برای درمان قطعی شوره سر که به درمان شوره سر دکتر خیراندیش شهرت دارد را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

درمان خانگی شوره سر با ماست

ماست، یک ماده بسیار موثر برای تقویت پوست و مو است، برای درمان سریع شوره سر می‌توانید مقداری ماست بر روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بر روی موهای شما بماند و بعد ان را شسته و با یک شامپو مناسب موهای خود را تمیز کنید.

 

درمان خانگی شوره سر با نمک

استفاده از نمک برای درمان خانگی شوره سر نیز بسیار موثر است. نمک باعث از بین بردن سلول‌های مرده و باز کردن منافذ پوست می‌شود، تولید چربی اضافی توسط پوست را کنترل و باعث رطوبت رسانی به سطح پوست می‌شود. برای درمان شوره به وسیله نمک می‌توانید به صورت مستقیم، نک را بر سطح پوست سر بریزید، دست خود را خیس کرده و به مدت ۱۵ دقیقه پوست را ماساژ دهید. و همچنین می‌توانید نمک را به شامپو اضافه کنید و با آن موهای خود را بشویید.

 

علا ئم شوره سر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • پوست روی پوست سر، موها، ابروها، ریش یا سبیل و شانه‌های شما پوسته پوسته می‌شود.
  • خارش پوست سر
  • پوست سر پوسته پوسته شده در نوزادان با Cradle Cap

 

اگر استرس داشته باشید علائم و نشانه‌ها ممکن است شدیدتر باشند و در فصول سرد و خشک نیز تشدید می‌شوند

درمان شوره سر در طب اسلامی

اگر می پرسید برای شوره سر چی خوبه ؟ با ما همراه باشید راهکارهایی برای درمان شوره سر ( رفع شوره سر )خانگی وجود دارند که چنانچه شوره سر و ریزش مو، پیشرفته نباشد و به دلیل مشکل در سلامتی نباشد، می‌تواند از این راهکارهای درمان شوره سر استفاده شود. در ادامه این راهکارهای درمان شوره سر را گفته‌ایم.

روغن درخت چای

از لحاظ تاریخی، روغن درخت چای برای درمان بیماری‌های مختلف از آکنه تا پسوریازیس استفاده می‌شده است. همچنین ثابت شده است که خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی قوی دارد که ممکن است به کاهش علائم و درمان پوسته سر کمک کند. در واقع، طبق یک بررسی، روغن درخت چای در مبارزه با سویه خاصی از قارچ که می‌تواند باعث درماتیت سبورئیک و شوره سر شود، موثر است. یک مطالعه ۴ هفته‌ای با درمان روزانه ۱۲۶ نفر با شامپو حاوی ۵ درصد روغن درخت چای یا دارونما، اثرات روغن درخت چای را بر شوره سر بررسی کرد.

در پایان مطالعه، روغن درخت چای شدت علائم را تا ۴۱ درصد کاهش داد و چربی و خارش را بهبود بخشید. توجه داشته باشید که روغن درخت چای می‌تواند در افرادی که پوست حساسی دارند، باعث تحریک شود. بهتر است قبل از استفاده مستقیم روی پوست، آن را با اضافه کردن چند قطره به روغن حامل مانند روغن نارگیل رقیق کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل که به دلیل فواید سلامتی متعددش شناخته شده است، اغلب به‌عنوان یک درمان طبیعی برای شوره سر نیز استفاده می‌شود. روغن نارگیل ممکن است به بهبود آبرسانی پوست و جلوگیری از خشکی کمک کند، زیرا خشکی سر می‌تواند شوره سر را بدتر کند. یک مطالعه کوچک روی ۳۴ نفر نشان داد که روغن نارگیل به اندازه روغن معدنی در بهبود آبرسانی پوست موثر است.

تحقیقات دیگر نشان داده است که روغن نارگیل می‌تواند به درمان اگزما، یک بیماری پوستی که ممکن است برای ایجاد شوره سر همراهی نماید، کمک کند. یک مطالعه اثرات روغن نارگیل و روغن معدنی را بر درماتیت آتوپیک، نوعی اگزما که با خارش و التهاب مشخص می‌شود، مقایسه کرد. استفاده از روغن نارگیل روی پوست به مدت هشت هفته علائم را تا ۶۸ درصد کاهش داد، که میزان بهبودی در گروه روغن‌های معدنی، تنها ۳۸ درصد بود.

روغن نارگیل و ترکیبات آن نیز در برخی از مطالعات میکروبی با تیوب، خاصیت ضد میکروبی دارند، اگرچه اثرات آن بر روی سویه خاصی از قارچ که باعث شوره سر می‌شود، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user