Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
15 مهر 1401

نحوه تمیز کردن لکه ماژیک روی لباس چگونه است؟ + لکه جوهر ماژیک روی لباس‌!

همه چیز در رابطه با پاک کردن لکه ماژیک روی لباس‌!

لکه ماژیک ممکن است به هر دلیلی (شیطنت کودکان، انجام تکالیف، درست کردن کاردستی و …) بر روی وسایل مختلف خانه و لباس ها به جای بماند. در این صورت پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس و یا هر وسیله دیگری مثل چالشی است که روزها افراد خانواده را با خود درگیر کرده و آنها را نگران کاهش ارزش وسایلشان می کند.

خوشبختانه اما راه های جالبی وجود دارد که به این کابوس پایان داده و می تواند به پاک کردن لکه ماژیک از روی سطوح مختلف کمک کند. مطلب پیش رو در توضیح همین راه حل ها است؛ پس با ما همراه باشید

در ابتدا نوع لکه و ماژیکی که آن را ایجاد کرده تشخیص دهید

یکی از مهم ترین عوامل در پاک کردن لکه های ماژیک از دیوارها، مبلمان و یا لباس ها نوع ماژیک مورد استفاده می باشد. دو نوع ماژیک وجود دارند: اول ماژیک های دائمی که خیلی هم کلاسی های دوران مدرسه از عمد با آنها روی تخته می نوشتند و دوم ماژیک های پاک شونده معمولی که به راحتی پاک می شوند. طبیعتا ماژیک های پاک شونده که اصطلاحا به آنها ماژیک وایت برد می گوییم به راحتی از روی سطوح پاک می شوند. در نتیجه چالش اصلی ما در رابطه با پاک کردن لکه ماژیک مرتبط با ماژیک های غیرپاک شونده است.

مراحل از بین بردن لکه جوهر ماژیک روی لباس

حالا نوبت آن رسیده است که مراحل زیر را برای پاک کردن لکه دنبال کنید:

  1. مقداری الکل روی دستمال بریزید و به صورت ضربه‌ ای روی محل لکه فشار دهید و بردارید. حتما توجه کنید که به هیچ عنوان پارچه‌ را روی سطح به صورت رفت و برگشتی نکشید. این کار تنها باعث می‌شود لکه پخش و بزرگ‌تر شود. پس با حرکات ضربه‌ ای، فقط روی محل را تمیز کنید. خواهید دید که با این کار مقداری از جوهر جذب دستمال می‌شود و مقداری از جوهر نیز از روی پارچه جدا شده و روی سطح آن خواهد آمد. که البته نشانه‌ خوبی است و به این معناست که هنوز برای از بین رفتن کامل لکه، زمان دارید.
  2.  با این وجود تمیز کردن با الکل لکه را به صورت کامل از بین نخواهد برد. بنابراین به حلال دیگری نیاز خواهید داشت. در اینجا از اسپری‌ های مو که در مورد آنها صحبت کردیم استفاده کنید. دقت کنید که اسپری مو فاقد روغن باشد، چرا که خود روغن می‌ تواند لکه‌ جدیدی روی لباس و پارچه شما ایجاد کند. مقداری از اسپری مو را با فاصله روی لکه اسپری کنید و بعد با برس مسواک، روی سطح را خوب بکشید و تمیز کنید. خواهید دید که لکه کم رنگ‌ تر از قبل خواهد شد.
  3.  حالا وقت آن است که دوباره سراغ الکل بروید و با همان حرکات ضربه‌ای دستمال روی سطح لکه (به مدت چند دقیقه)، آثار باقی‌مانده از جوهر ماژیک را از بین ببرید.

چطور هنگام پاک کردن ماژیک از لباس مطمئن شویم که به پارچه آسیب نمی رسد؟

ما در این مطلب با معرفی روش های اصولی پاک کردن لکه ماژیک از لباس به شما کمک می کنیم تا بدون آسیب دیدن لباس ها آن ها را لکه زدایی کنید. با این وجود حتما توجه داشته باشید که شوینده یا حلالی را که قرار است استفاده کنید روی  گوشه ای از پارچه لباس تست کنید تا مطمئن شوید که به بافت پارچه آسیبی نمی‌ زند. به طور کلی لباس‌ های نخی و الیاف مصنوعی را می‌ توان با انواع شوینده تمیز کرد ولی پارچه‌ های لطیف مانند پشم و ابریشم ممکن است آسیب ببینند، به همین دلیل قبل از اقدام به پاک کردن لکه‌ ها از روی لباس به دقت برچسب مراقبتی لباس را مطالعه کنید.

از گلیسیرین و مایع ظرفشویی استفاده کنید

یکی دیگر از راها های پاک کردن لکه های جوهری ، استفاده از مخلوط گلیسیرین و مایع ظرفشویی است . به این منظور ، یک قاشق غذا خوری گلیسیرین را با یک قاشق چای خو ری مایع ظرفشویی مخلوط کرده و مانند روش های قبل از آن استفاده می کنید .

تنها تفاوت استفاده از این مخلوط آن است که ، سرعت پاک کردن لکه ها با این ترکیب مقداری کمتر است . بنابر این پس از مالاندن پاک کننده بر روی جوهر ، بهتر است آن را برای ۵ دقیقه بر لکه گذاشته تا کاملاً اثر کند .استفاده از این ترکیب برای لکه های قدیمی موثر است . فراموش نکنید پس از پاک شدن کامل لکه ، لباس را به خوبی بشویید .

روش پاک کردن جوهر از روی لباس با خمیر دندان

می توانید روی لکه یا نوشته های ماژیک خمیردندان بمالید (ساده، نه از نوع ژله ای). سپس با یک پارچه مرطوب محل مورد نظر را پاک کنید. این روش بر روی قاب چوبی، دیوار و حتی صورت یک عروسک مورد تست قرار گرفته و مؤثر بوده است.

کافی است مقداری خمیردندان را بر روی لکه بمالید و به مدت یک الی ۲ دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از کمی صابون و یک پارچه مرطوب و مقداری فشار می توانید لک ها را کلاً از بین ببرید.

توجه داشته باشید که برای این کار از خمیردندان ساده استفاده کنید که حاوی هیچ گونه مواد ساینده نباشد، به ویژه زمانی که می خواهید یک لکه را از روی چوب (برای مثال مبلمان چوبی) پاک کنید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است سطح چوب مبل یا میز شما خراش بردارد.

استفاده از جوش شیرین و آب

یکی دیگر از روش های موثر ، استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب است . کافی است این دو ماده را به نسبت ۲ به یک ترکیب کرده تا ماده ای خمیر مانند حاصل شود .مزیت استفاده از جوش شیرین آن است که ، می توان از این ترکیب بر روی انواع لباس ها استفاده کرد .

روش پاک کردن جوهر از روی لباس با سرکه

کافی است سرکه و آب سرد را با نسبت برابر ترکیب کرده ، و لباس را به طور کامل در آن قرار دهید . پس از کذشت ۳۰ دقیق لباس را از محلول خارج کرده و محل لکه را با پارچه ای تمیز کنید . به یاد داشته باشید ، که هرگز از آب گرم استفاده نکنید .

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز