Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
18 آذر 1401

نحوه تمیز کردن کفش کثیف چگونه است ؟

همه چی درباره تمیز کردن کفش!

معمولا در پاییز و زمستان که بارندگی زیاد است و یا در رفت و آمد به جایی که گلی باشد حتما بارها کفش شما گلی شده و بعد از خشک شدن آن سختی زیادی را برای تمیز کردن کفش و رهایی از گل های خشک شده روی کفش خود داشته اید.

 

مطمئنا روشی که برای تمیز کردن کفش گلی خود به کار برده اید این بوده است که یک پارچه را برداشته و سعی به کشیدن روی کفش و تمیز کردن آن نموده اید.

 

اگر كفش ورزشی شما در اثر چرخش خراب نمی شود، از ماشین لباسشویی برای تمیز كردن آن استفاده كنید.

تمیز کردن کفش‌ پارچه ای

کفش‌ پارچه ای می تواند شامل صندل های بندی، کفش‌ پاشنه بلند بی بند یا کفش تخت باشد. اما فارغ از فرم و استایل کفش، این جنس همیشه در معرض کثیف شدن قرار دارد و احتمالا احساس می کنید که تمیز کردن آنها هم چندان آسان نیست. اما باید بدانید با کمی صبر و حوصله می‌توانید به ساده ترین روش ممکن کفش های پارچه ای خود را تمیز کنید.

در وهله اول باید بگوییم که هرگز این کفش ها را درون ماشین لباسشویی نیندازید. به این دلیل که بخش های چرمی کفش های پارچه ای با چسب به بدنه کفش وصل شده و چسب در آن حجم از آب دوام نمی آورد. بنابراین، بخش های مختلف کفش ممکن است از هم باز شوند.

 

روش تمیز کردن کفش های چرمی (ورنی):

راحت ترین نوع تمیز کردن، تمیز کردن کفش های چرمی و ورنی هست که اکثرا با یک دستمال یا حوله ی نرم و نمدار تمیز می شوند، اما خب تمیزی با این که کفش جلوه و زیبایی داشته باشد خیلی فرق می کند، کفش های چرمی (ورنی) از آن گروه کفش هایی هستند که اگر کثیف و خاکی شوند، شبیه کفش های جیر و نبوک که قبل و بعد از تمیز کردن شان قابل مقایسه نیستند، بسیار زشت و کهنه به نظر می آیند،

 

برای جلوه دادن به کفش های چرم (ورنی) از چیزی بیشتر از آب و دستمال باید استفاده کرد، مثل واکس یا کرم های کفش های چرم و یا اسپری های مختلف چرم، نبوک، جیر و…

 

چگونه کفش پارچه ای را تمیز کنیم؟

در عوض، کفش‌های پارچه‌ای را با مقداری مایع ظرفشویی، آب گرم و مسواک بشویید و با دستمال حوله ای خشک کنید. برای این منظور به روش زیر عمل کنید:

کفش پارچه ای را با دستمال حوله ای تمیز کنید تا هرگونه خاک و گل از روی آن برداشته شود.

 

در یک کاسه کوچک، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با لیوان آب گرم مخلوط کنید.

 

مسواک قدیمی و کهنه را درون محلول خیس کنید و خیلی آرام روی سطح کفش بمالید. مراقب باشید که مسواک خیلی خیس نباشد. مسواک را در همه سطح کفش بکشید تا موجب از بین رفتن رنگ یک بخش نشود.

یکی از رایج ترین راه ها برای تمیز کردن کفش های پارچه ای (کتونی – مجلسی – اسپرت) انداختن آن ها به مدت تقریبا 30 دقیقه در ماشین لباسشویی است که کفش پارچه ای مان بسیار تمیز شده، اما ما چنین پیشنهادی را نمی دهیم زیرا شستن کفش ها در لباسشویی از عمر مفید آن ها کم می کند، بهترین روش برای تمیز کردن تمامی کفش ها استفاده از محصولاتی هست که امتحان خود را پس داده اند

 

نکته: برای کفش های مخملی از آب و مایع ظرفشویی استفاده نکنید. در عوض باید لکه ها را با شوینده های خشک تمیز کنید تا لکه های روی سطح پارچه مخملی از بین بروند.

 

چگونه کفش پارچه ای را تمیز کنیم؟

 

روشی ساده برای پاک کردن کفش!

۱) در ابتدا باید تکه های گِل و یا گرد و خاک از قسمت زیره کفش جدا شود. اگر یک جفت کفش کثیف را به یکدیگر بزنید، تکه های بزرگتر گل و گرد و خاک از آن جدا می شوند. حتی می توان از کارد میوه خوری و یا کلید نیز استفاده کرده و گل را از شیارهای کف کفش بیرون کشید. برای جلوگیری از کثیف شدن خانه این کار حتماً باید در بیرون از منزل انجام شود.

 

۲) سپس برای تمیز کردن گرد و خاکی که پس از جدا کردن تکه های بزرگتر گل باقی مانده اند، می توان از یک قلم مو یا بورس خشک استفاده کرد. بهتر است قبل از خراشیدن قسمت لاستیکی کفش از یک براش برای جدا کردن گرد و خاک ها استفاده شود.

 

در واقع با هر بار براشی که زده می شود آلودگی و گرد و خاک بیشتری از بین رفته و مراحل بعدی تمیز کردن کفش آسان تر خواهد بود. از براش های زبر برای این کار نباید استفاده کرد. چرا که ممکن است به سطح پلاستیکی کفش آسیب برساند. استفاده از براش نرم مانند مسواک توصیه می شود.

 

۳) در این مرحله یک مخلوط به نسبت یک به یک از جوش شیرین و یک ماده شوینده تهیه می شود. در عین حال بسته به میزان کثیفی کفش ها مقدار هر کدام از آنها می تواند تغییر کند. جوش شیرین به عنوان خورنده عمل کرده و ماده شوینده نیز کمک می کند که سطح کفش از آلودگی و گرد و خاک تمیز شود. توصیه می شود از شوینده هایی مانند سفیدکننده ها استفاده نشود.

 

۴) حال با استفاده از مخلوط تهیه شده، زیره کفش را می توان تمیز کرد. یکی از مؤثرترین روش ها برای این که گرد و خاک و دوده کاملاً تمیز شود، استفاده از براش آغشته به مخلوط شوینده به صورت دَوَرانی روی سطح زیره کفش است. اما توصیه می شود از این مخلوط برای تمیز کردن قسمت پارچه ای کفش استفاده نشود.

 

چرا که آثار جوش شیرین را به سختی می توان را از آن پاک کرد. در عوض بهتر است از ترکیب آب و ماده شوینده برای قسمت پارچه ای کفش استفاده کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست