Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 شهریور 1401

نحوه شستشوی لباس کاموایی چیست؟ شستن لباس کاموایی و پشمی!

همه چیز در رابطه با شستن لباس کاموایی

شستن لباس بافتنی و پشمی کار ساده‌ای نیست و نیاز به صبر و حوصلۀ زیادی دارد. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در پاییز و زمستان لباس پشمی خود را نشویند تا گوله یا جمع نشود. با این حال شستشوی لباس پشمی و بافتنی اهمیت بسیاری دارد، چرا که ممکن است باکتری و میکروب‌ها در داخل بافت لباس‌های پشمی رشد کنند و تکثیر شوند. بنابراین شستن این مدل لباس‌ها را در برنامه شستشوی خود قرار دهید. اگر می‌خواهید هنگام شستشو لباس پشمی شما آسیب نبیند و سالم بماند، این مقاله را دنبال کنید تا یک لباس بافتنی یا پشمی سالم و تمیز در اختیار داشته باشید.

از ماشین لباسشویی استفاده نکنید

بر خلاف تصور بسیاری از مردم، توصیه می‌کنیم لباس، شال گردن و دستکش بافتنی یا پشمی را در ماشین لباسشویی قرار ندهید. چرا که چرخش ماشین لباسشویی و میزان دمای آب گرم به بافت لباس پشمی آسیب می‌رساند و ممکن است روی لباس شما را گوله کند.

اگر روی تَگ لباس پشمی نوشته شده است: شستن با ماشین لباسشویی مانعی ندارد، باز هم در انجام این کار شک کنید و سعی کنید این مدل لباس را با دست بشویید. با این حال بهترین کار این است که لباس پشمی خود را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید. کارکنان خشکشویی نحوه شستشوی لباس پشمی را بهتر می‌دانند، تخصص این کار را دارند و مانع آسیب به لباس پشمی می‌شوند.

لباس پشمی را در آب سرد قرار دهید

آب داغ به بافت لباس پشمی آسیب می‌رساند. بنابراین بهتر است از آب سرد به منظور شستشوی لباس پشمی یا بافتنی خود استفاده کنید. آب سرد کمترین میزان آسیب را به لباس‌تان وارد می‌کند.

دوباره لباس پشمی یا بافتنی را با آب سرد بشویید

لباس، شال گردن یا دستکش بافتنی یا پشمی را زیر آب سرد قرار دهید تا هیچ‌گونه ماده شونده در بافت لباس باقی نماند. در آب کشی لباس پشمی دقت کنید، چرا که ممکن است مواد شوینده، لکه یا کثیفی لابه‌لای بافت لباس باقی بماند.

مرحله آب کشی را چندین بار تکرار کنید تا لباس بافتنی یا پشمی کاملا پاک شود. در این مرحله نیز به لباس چنگ نزنید و آن را محکم فشار ندهید تا گوله نشود.

لباس بافتنی خیس را تا نکنید

در مرحله قبل، لباس پشمی را با کمک حوله خشک کردید. با این حال لباس پشمی کاملا خشک نشده و کمی نم دارد. هیچ‌گاه لباس پشمی مرطوب را تا نکنید.

لباس را همان‌گونه که هست روی یک سطح تمیز قرار دهید و با دست کاملا صاف کنید تا به شکل خودش خشک شود و جمع نگردد.

ممکن است خشک شدن لباس پشمی کمی طول بکشید. با این حال اگر می‌خواهید لباس‌تان سالم بماند و گوله نشود، بهتر است از اتو استفاده نکنید یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. همچنین استفاده از خشک‌کن ماشین لباسشویی آسیب جدی به لباس‌تان وارد می‌کند.

نکته مهم…

لباس پشمی یا بافتنی از پشم طبیعی حیوانات ساخته می‌شود و اگر می‌خواهید لباس‌تان سالم بماند، توصیه می‌کنیم از اشتباهات جبران ناپذیر مانند استفاده از ماشین لباسشویی و آب داغ پرهیز کنید. اگر در شستن این مدل لباس شک دارید، لباس‌تان را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید و خیال خودتان را راحت کنید!

روش شستن لباس کاموایی

باید بدانید که با شروع فصل زمستان لباس های زمستانی بسیار طرفدار پیدا می کنند. لباس هایی مانند پولیورهای پشمی، یقه اسکی ها و بافتنی ها بسیار پرطرفدار می شوند و در این فصل بسیار پر استفاده می شوند و البته باید بدانید که کثیف شدن این لباس ها هم زیاد است و باید روش شستن آنها را بدانید.

خیلی از لباس های زمستانی با شستن و نگهداری نامناسب شکل زیبای خود را از دست خواهند داد طوری که لباس یا کوتاه و یا تنگ خواهد شد. پس برای اینکه لباس ها عمر بیشتری داشته باشند و ظاهر خود را حفظ کنند باید نکات مهمی را رعایت کنید.

دستورالعمل شستشوی لباس های کاموایی

به صورت کلی شستشوی لباس کاموایی هم از طریق دست و هم از طریق ماشین لباسشویی ممکن است که در ادامه به صورت کامل دستورالعمل شستن این نوع لباس را توضیح داده ایم:

شستشوی لباس با دست

بهترین روش برای شستن لباس های بافتنی و پشمی که باعث افزایش عمر لباس هم می شود، شستن لباس کاموایی با دست است که برای انجام دادن آن باید مراحلی که در ادامه بیان کرده ایم را انجام بدهید:

در ابتدا باید ظرفی بزرگ و تمیز را از آب ولرم با دمای 35 درجه سانتی گراد پر کنید و مقدار کافی مایع لباسشویی در آن حل کنید.

لباس بافتنی را به آرامی در ظرف آب قرار دهید و اجازه بدهید که چند دقیقه خیس بخورد. با ماساژ دادن لباس و دست کشیدن روی سطح آن، لباس را تمیز کنید و لازم به ذکر است که از چنگ زدن لباس و مالیدن سطح آن به هم خودداری کنید.

برای آبکشی لباس باید ظرف را به صورت کامل تخلیه کنید و باز با آب تمیز با دمای مشابه جایگزین کنید. سپس با ماساژ دادن آرام و استفاده از آب تمیز لباس را آبکش کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست