Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 شهریور 1401

نحوه شستن شلوار جین چیست؟ + نگهداری شلوار لی چگونه است؟

همه چیز در رابطه با شستن شلوار جین

جین بسیار محبوب است و بخش مهمی از کمد لباس همه افراد را شامل می شود، آن ها راحت و چند منظوره هستند و می توانید با پیراهن و ژاکت بپوشید و یا به طور تصادفی با تی شرت پوشیده شوند. بیشتر شلوارهای جین در درجه اول از پنبه ساخته می شوند، تا دوام داشته باشند و مدت زیادی با دقت و نگهداری مناسب، قابل استفاده خواهند ماند. یادگیری اصول اولیه نحوه شستن شلوار جین به حفظ و ماندگاری آن ها برای مدت ها کمک می کند.

هنگام شستن شلوار جین زیپ و دکمه های آن را ببندید:

پیشنهاد می شود برای این که شلوار حالت خود را حفظ کند و البته صدمه ای به زیپ ها وارد نشود و یا دکمه ها به داخل البسه دیگر گیر نکنند و صدمه نزنند، هنگام شستن شلوار جین زیپ و دکمه ها را ببندید و سپس آن ها را داخل ماشین بیندازید و یا بشویید.

از خشک کن استفاده نکنید و دور از آفتاب پهن کنید:

تا حد ممکن از خشک کن ها و یا حرارت برای خشک کردن شلوار خود استفاده نکنید چرا که باعث ایجاد چین و چروک و از دست رفتن زبری و حتی رنگ شلوار شما می شود. همچنین توصیه می شود شلوار خود را به همان صورت پشت و رو در یک مکان در هوای آزاد و به دور از خورشید پهن کنید تا با گردش هوا شلوار شما به خوبی خشک شود.

محلولی رقیق از مایع لباسشویی را به مقدار کم به آب اضافه نمایید.

– به هیچ عنوان از پودر لباسشویی دستی استفاده نکنید زیرا در آب سرد حل نشده و روی لباس شما رسوب می نماید.
– اکثر مایع های لباسشویی قابل استفاده می باشند اما ترجیحا از مایعی استفاده نمایید که در آب سرد عملکرد خوبی داشته و از همه مهمتر محافظ رنگ لباس شما بوده و باعث رنگ پریدگی نگردد.
– در صورت عدم دسترسی به مواد شوینده، می توانید از شامپوی بچه، مایع ظرفشویی و یا حتی از سرکه سفید نیز استفاده نمایید.

شلوار جین خود را لوله یا تا نموده، با فشار، آب اضافی آن را بگیرید.

بعد از چلاندن و آبگیری، شلوار را در طول آن تا کرده و یا لوله نمایید، سپس با هر دو دست و با تمامی وزن خود، آن را در ته وان شستشو، جهت آب گیری بیشتر، تحت فشار قرار دهید. چند بار این کار را تکرار نموده تا هرچه بیشتر آب آن گرفته شود. هرگز لباسهای جین خود را نچلانید زیرا باعث نابودی الیاف و استهلاک سریع آنها می گردند.

در صورت کمبود وقت، از ماشین خشک کن با دمای کم استفاده نمایید.

اگر از خشک کن استفاده می نمایید، حرارت آن را روی کم تا متوسط تنظیم کنید. هیچ چیزی به اندازه حرارت بالای الکتریکی دستگاه خشک کن باعث نابودی الیاف پارچه و البسه جین نمی گردد.
– هیچ چیزی مثل ماشین های خشک کن باعث جمع شدگی و آبرفتگی و رنگ پریدگی تدریجی پارچه های کتانی نمی شوند.
– اگر شلوار جین محبوب شما گشاد شده است، استفاده از ماشین خشک کن آن را به وضعیت مطلوب اول در خواهد آورد.

چگونه از رنگ دادن شلوار لی جلوگیری کنیم

گربه را دم حجله بکشید و شلوار جین را بعد از خرید بلافاصله بشویید. برای جلوگیری از رنگ دادن شلوار لی، بهترین کار این است که آن را فورا درون ماشین لباسشویی بیاندازید و طبق تکنیکی که همین دو پاراگراف قبل گفتیم، با کمی ملایمت و حوصله، آن را شسته و پهن کنید. فراموش نکنید که موقع شستشو، حتما آن را پشت و رو کرده باشید، چون عدم رعایت این نکته به رنگ شلوار شما لطمه‌ای جبران ناپذیر وارد می‌کند.

جین لباسی است که بهتر است تنها شسته شود. اگر شلوار شما هنوز رنگ می‌دهد، به این معنی نیست که از ماشین لباسشویی در دور تند استفاده کنید، و یا آن را از رو، درون ماشین بی‌اندازید. هیچ‌وقت این دو کار را انجام ندهید. کمی وقت بگذارید و لباس را با دست بشویید و اجازه دهید که در هوای آزاد خشک شود. این مسئله علاوه بر حفظ کیفیت رنگ پارچه، باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود.

اگر تمام این راه‌ها را رفتید و شلوار شما سمج‌تر از آن بود که دست از پس دادن رنگ بردارد، باید به شما تبریک بگوییم. شما صاحب بدقلق‌ترین جین تاریخ شدید که تصمیم دارد تا حد امکان حرص شما را دربیاورد. یک تشت بردارید، کمی مایع سفید کننده (کمی و فقط کمی) در آن بریزید و سپس آن را با آب سرد پر کنید.

شلوار را زیر و رو کنید و آن را در آب غرق نمایید. برق را خاموش کنید، به تخت بروید و تا صبح به هیچ چیزی فکر نکنید و اجازه دهید گروه کلسیم هیپ و هیپو کلریت کار خودشان را از روی حوصله انجام دهند. صبح اول وقت، به سراغ محلول بروید و شلوار را از خطر انقراض نجات دهید و در هوای تازه و مقابل آفتاب خشک کنید. این آخرین راه است. اگر جواب نداد، راهی جز تسلیم شدن ندارید.

شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

هنگام شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی حتما از دور ملایم ماشین استفاده کنید. ماهیت اصلی شلوار جین، لطیف‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. اگرچه زمانی دریانوردان پوست کلفت فرانسوی و جستجوگران طلا در امریکا مشتریان شماره یک این محصول بودند، اما امروزه شلوار جین حکم شیر بی‌یال و کوپالی را دارد که فقط از آن یک اسم باقی مانده. برای همین وقتی به فکر شستن شلوار جین خود افتادید، به روش‌های ملوانی رو نیاورید و به جای آن کمی از ذوق ذن شرقی خود بهره ببرید.

شلوار جین خود را پشت و رو کنید و زیپ آن را کامل ببندید، و سپس درون ماشین بیندازید. ماشین لباسشویی خود را برای دور ملایم یا حساس تنظیم کنید. سپس درون ماشین را از آب سرد پر کنید. درون محفظه جا پودری را از مایع شستشوی نرم کننده بریزید و اجازه دهید تا ماشین با دور ملایم شروع به گردش کند و به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان از مواد شوینده حاوی سفیدکننده استفاده نکنید.

خشک‌کردن شلوار جین:

برای خشک‌کردن دو روش پیشنهاد می‌شود:

روش اول می‌توانید شلوار جین را روی بند یا رخت‌آویز در هوای بیرون قرار دهید تا خشک شود.

روش دوم قبل از آویزان کردن جین می‌توانید مقداری از آب شلوار را از طریق ماشین لباسشویی که در مرحله آب‌گیری آن را تنظیم کرده‌اید، قرار دهید. اما حتماً در این حالت هم شلوار را برگردانید.

روش دوم مشکلاتی مانند چروک شدن، رنگ پریدگی دارد که پیشنهاد نمی‌شود. اگر نیاز دارید زودتر شلوارتان خشک شود می‌توانید با درنظرگرفتن این موارد از روش دوم استفاده کنید.

راه‌هایی برای تمیزکردن شلوار جین، بدون شستشو با شوینده:

شلوارهای جین لطیف‌تر از چیزی هستند که در ظاهر به نظر می‌رسند بسیاری از افراد توصیه‌ای به شستن شلوار لی زیاد ندارند و آن‌ها ممکن است در سال ۵ تا ۱۰ بار شلوارهای جین خود را بشویند. چون شستن شلوار جین زیاد و مستمر باعث کهنه شدن پارچه، رنگ‌پریدگی و ساییدگی آن و در بعضی موارد کوچک شدن سایز آن می‌شود.

اما درواقع تعداد زیادی از افراد دوست دارند شلوار جین‌های تمیز و مرتب به پا کنند پس بهتر است نکاتی را در اولین شستشوها رعایت کنید تا کمترین آسیب را داشته باشید. نکاتی که بعضی افراد بین شستشوها در جهت ازبین‌بردن آلودگی شلوارها انجام می‌دهند

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست