Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
20 آذر 1401

نحوه شستن کلاه چگونه است؟ تمیز کردن انواع کلاه!

همه چی درباره شستن و تمیز کردن کلاه!

در دنیای مد این روز ها، کلاه آفتابی یا کپ طرفداران زیادی  دارند. اگر شما هم جزو طرفداران کلاه کپ هستید یا فرزند نوجوانتان عاشق این نوع کلاه ها است، باید بدانید که عدم رعایت نظافت و شسته نشدن این کلاه ها، که اغلب هر روز بر سر گذاشته می شوند،

 

باعث چرب شدن زودتر موها و در نتیجه ریزش مو می شود. جدا از بحث مد، معمولا از کلاه لبه دار یا کپ برای جلوگیری از ورود نور خورشید، یا پنهان کردن به هم ریختگی موها استفاده می شود. پس این کلاه ها نیاز به نظافت هفتگی، یا حداقل ماهانه دارند. نگران نباشید! به راحتی می توانید کلاه کپ خود را با کمی مواد شوینده، آب و پارچه ای تمیز کنید

 

آیا می توانیم کلاه بیسبال را بشوییم؟

اساساً باید تا حد امکان به ندرت کلاه را بشویید تا ماندگاری زیادی داشته باشد. با این حال، هیچ مخالفتی با تمیز کردن دقیق کلاه وجود ندارد.

آیا باید کلاه را با دست بشوییم؟

شستن لباس ها در ماشین لباسشویی اغلب امکان پذیر است. با گذشت زمان، با این حال، کلاه آسیب می بیند، به طوری که شستشوی دستی ملایم توصیه می شود.

چگونه کلاه کپ را بدون آسیب رساندن بشوییم؟

چه جایگزینی برای شستشوی دست وجود دارد؟

همچنین می توانید کلاه بیسبال را در ماشین ظرفشویی بشویید. مزیت بزرگ این است که ماشین ظرفشویی به درستی تمیز می شود، اما با شست و شوی ملایم آسیبی به کلاه وارد نمی کند. کلاه بیسبال یک کالا مد است و فقط مورد تقاضای ورزشکاران نیست.

اما زیباترین کلاه را هم که داشته باشید، اگر واقعا تمیز نباشد و بخواهید با آن بیرون بیاید چه فایده ای دارد؟ بنابراین زمان شستن کلاه های شما که به تمیزی اول نیستند، رسیده است. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید و در هنگام تمیز کردن چه نکاتی را باید در نظر بگیرید.

1- کلاه بیسبال را بشویید.

مشکل بزرگ بیشتر کلاه لبه دار(کپ) ها این است که لبه کلاه اغلب با مقوا تقویت می شود. اگرچه با پارچه پوشانده شده است، اما باز هم به خیس شدن کامل، کاملاً حساس است. اما حتی اگر لبه کلاه با مقوا تقویت نشده باشد، و با پلاستیک ساخته شده باشد، استفاده از آب داغ در شستشو با ماشین لباسشویی، سبب خساراتی از جمله وارد آمدن فشار بیش از حد به درزها و چسبندگی در کلاه کپ می شود.

بنابراین بهتر است از شستشوی ماشینی خودداری کنید، حتی اگر طبق برچسب روی کلاه ممکن باشد. پس بهتر است از شست و شوی کلاه توسط ماشین لباس شویی خوداری کنید.
نکته: هر چند وقت یکبار باید کلاه بیسبال را بشویید چرا که تا حد زیادی به استفاده فردی بستگی دارد. با این حال، حداقل، زمانی که کلاه شروع به بوی نامطبوع کرد، زمان تمیز کردن و شستن کلاه کپ فرا رسیده.

2- کلاه بیسبال ( کلاه کپ ) را با دست بشویید، به آرامی بشویید.

برای محافظت از مواد حساس، تمیز کردن دستی توصیه می شود. بهتر است از یک مسواک نرم و همچنین مقداری مواد شوینده و آب گرم استفاده کنید. بهتر است از شوینده های مایع استفاده کنید زیرا این مواد بهتر حل می شوند.

مسواک را به محلول شوینده آغشته کرده و در جهت الیاف بمالید. به این ترتیب، ساختار را بی جهت زبر نمی کنید، بلکه عملکرد تمیز کنندگی بالایی به دست می آورید. پس از آن، مهم است که بقایای مواد شوینده را بشویید.

این به بهترین وجه در زیر آب سرد جاری به دست می آید. به آرامی روی کلاه لبه دار(کپ) را با مسواک بمالید تا بقایای آن نیز از بین برود.

برای شستن کلاه خود، آنرا به صورت نقطه ای آزمایش کنید

اگر برای اولین بار است که از این روش روی کلاه استفاده می کنید، باید قبل از غوطه ور کردن کل لباس، یک تکه کوچک را خیس کنید. پچ را حدود دو دقیقه زیر آب نگه دارید. در حالی که کلاه هنوز خیس است، رنگ ها را بررسی کنید. ممکن است متوجه بیرون آمدن رنگ در آب شوید. اگر این کار را نکردید، سعی کنید کلاه را روی یک سطح یا شی سبک بمالید.

 

هنگام آغشته کردن به پچ، مطمئن شوید که این کار را با چیزی انجام دهید که یا به راحتی سفید می شود یا برایتان مهم نیست که رنگ آن تغییر کند.

 

قسمتی از کلاه را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن آن به راحتی برای دیگران قابل مشاهده نباشد. به این ترتیب، اگر تغییر رنگ محسوس باشد، تأثیری بر ظاهر کلی کلاه نخواهد گذاشت.

 

اگر متوجه هیچ رنگ پس دادن یا تغییر رنگ عمومی نشدید، می توانید به مرحله بعدی بروید.

 

برای شستن کلاه یک وان پلاستیکی کوچک را با آب سرد پر کنید

آب گرم یا داغ می تواند باعث پخش شدن رنگ ها شود و حتی ممکن است بسته به جنس کلاه باعث جمع شدن کلاه شود. شما فقط به فضای کافی برای زیر آب نگه داشتن کلاه ها نیاز دارید. اگر فقط می خواهید یک یا دو کلاه را بشویید، حتی می توانید به جای وان از یک کاسه پلاستیکی بزرگ استفاده کنید.

 

این روش شستن کلاه برای کلاه های دست بافت یا کلاه های بیسبال ظریف که می ترسید باز شوند یا درماشین لباسشویی کشیده شوند، بهترین کار را دارد. 

 

اگر کلاه را خودتان بافتید، برچسب نخ و کاموا را برای دستورالعمل شستشو بررسی کنید

 

برای شستن کلاه یک وان پلاستیکی کوچک را با آب سرد پر کنید

 

برای شستن کلاه آب اضافی را حذف کنید

کلاه را بین دستان خود نگه دارید و به آرامی دستان خود را به هم فشار دهید. کلاه را روی یک حوله تمیز قرار دهید و به زدن آن ادامه دهید تا دیگر آب از آن بیرون نریزد. کلاه را نپیچانید و یا پیچ و تاب نکنید، زیرا ممکن است شکل کلاه شما را مخدوش کند یا باعث ایجاد حباب شود.

 

اجازه دهید کلاه در هوا خشک شود. کلاه بافتنی را در مکانی با گردش هوا خوب قرار دهید. آن را صاف روی یک حوله قرار دهید و به شکل اصلی بچینید.

 

می‌توانید با راه‌اندازی یک فن برقی در نزدیکی با قدرت کم، این فرآیند را تسریع کنید، اما از خشک‌کن داغ استفاده نکنید. گرما ممکن است باعث جمع شدن کلاه شما شود. کلاه را در نزدیکی نور مستقیم خورشید قرار ندهید که ممکن است باعث کم رنگ شدن کلاه شما شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست