Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
20 آذر 1401

نکات لباس شستن را بدانید ! نحوه شستن لباس !

همه چی درباره  نکات لباس شستن

لباس ها را استراحت دهید

لباس های شما نیز مثل خودتان نیاز به استراحت دارند،بنابراین سعی کنید که هر روز پس از استفاده آنها را در کمد لباس ها به دقت آویزان کنید. به طور مثال، کت و شلوار باید حداقل یک روز قبل از استفاده ی مجدد در کمد استراحت کند.

 

لباسها را آویزان کنید.

لباسها را هوا دهید.

هر از چند گاهی لباس هایتان را کمی هوا دهید. این کار باعث می شود که عطر جذب لباس نشود و چین و چروک هم به لباس نیفتد.

 

لباس ها را ماهوت پاک کن بزنید

گرد و خاک به مرور زمان باعث از بین رفتن و خراب شدن لباس می شود، به همین دلیل سعی کنید که به طور مداوم گرد و غبار را توسط ماهوت پاک کن از روی لباس پاک کنید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توانید از ماهوت پاک کن هایی با موهایی کوتاه تر استفاده کنید.

 

نکاتی دیگر:

نحوه ی شستشوی لباس

قبل از انداختن لباس ها در ماشین لباسشویی،حتماً آنها را پشت و رو کنید تا اگر احیاناً عرق کرده باشید، از روی لباس خشک شود. اگر لباس کثیف ها شما را در سبد نگهداری کنید، ممکن است کپک بزند و عطرهای مختلف لباس ها به یکدیگر نفوذ کند.

 

یکبار دیگر توصیه می کنم که اگر لباس هایتان را ماشین لباسشویی می شویید، سعی کنید که از مواد شوینده ی مایع استفاده کنید تا رسوب لباس هایتان را خراب نکند. لباسهای روشن را از لباسهای تیره جدا کنید و سعی کنید لباسهای سفید را مجزا بشویید.

 

اگر یک لباس زیپ دار را می خواهید بشویید، حتماً توجه داشته باشید که قبل از انداختن آن در ماشین زیپ لباس را کاملاً ببندید چون می تواند به لباسهای دیگر صدمه بزند. اگر نمی خواهید رنگ لباس هایتان خراب شود، پس حتماً قبل ار شستشو آنها را پشت و رو کنید. و لباسهای ظریف تر را هم برای جلوگیری از خراب شدن باید در دست بشویید.

 

اگر لباس‌ها کدر می‌شوند یا لکه‌های‌شان برطرف نمی‌شود به احتمال زیاد در روش شستن لباس مشکل دارید. این مطلب به شما کمک می‌کند حرفه‌ای و هوشمند لباس بشویید و لباس‌های تمیزتری داشته باشید.

 

اشتباه شماره ۱

لکه‌های را به سختی می‌سابید!

سابیدن سخت لکه‌ها بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید باعث برطرف شدن آنها نمی‌شود. بلکه باعث می‌شود لکه به خورد پارچه برود و در تار و پود آن نفوذ کند. شما باید با آرامش و هوشمندی لکه‌ها را برطرف کنید. مهم‌ترین کار این است که لکه را در سریع‌ترین زمان بشویید.

 

هر چه زمان کمتری گذشته باشد موفقیت بیشتری خواهید داشت و لکه‌های مانده خیلی سخت برطرف می‌شوند. از یک پارچه سفید استفاده کنید که مطمئن باشید رنگ نمی‌دهد

 

. ماده شوینده را به پارچه بمالید و به آرامی روی لکه بکشید. سعی کنید خیلی این‌ور و آن‌ور نروید و به لکه محدود بمانید. با این کار کمترین آسیب را به لباس می‌رسانید.

 

اشتباه شماره ۲

بیش از حد از شوینده استفاده می‌کنید!

کف شوینده‌ها می‌تواند آلودگی را از لباس‌ها بیرون بکشد و به مناطقی که معمولا بیشتر کثیف می‌شوند و با شست‌وشوی معمولی تمیز نمی‌شوند، نفوذ کنند. منظور مناطقی مثل پشت یقه است.

 

وقتی شوینده را زیاد می‌ریزید به آن فرصت کف کردن نمی‌دهید و این مناطق معمولا کثیف می‌مانند. راه‌حل این است که مقدار شوینده مصرفی خود را به نصف برسانید.

 

اگر دیدید لباس‌ها کثیف از ماشین بیرون آمدند، مقدار را کمی زیاد کنید تا مقدار کافی دست‌تان بیاید. این قانون یک استثنا دارد؛ اگر آب محل زندگی شما سخت است، لازم است مقدار شوینده را زیاد کنید. معمولا پشت بسته شوینده‌ها مقدار لازم برای آب سخت نوشته شده است.

 

بیش از حد از شوینده استفاده می‌کنید!

 

صرفه‌جویی در این یک مورد را کنار بگذارید و بر اساس دستورعمل مایع در ماشین بریزید. اما مراقب باشید زیاده روی نکنید. اگر بیشتر از نیاز و تحمل ماشین لباسشویی‌تان در آن شوینده بریزید، کف‌ها از در محافظ ماشین بیرون می‌زنند و همه آشپزخانه شما را در تصرف خود در می‌آورند.

 

قبل از شستن زیپ لباس ها را ببندید

 لکه را مالش ندهید

هنگامی که در حال از بین بردن لکه هستید، مهم است که با فشار دادن و بالا کشیدن لکه را از بین ببرید، نه حرکات دایره ای بکشید. مالش روی لکه می تواند به جای بلند کردن لکه، سبب شود لکه در پارچه بیشتر نفوذ کند.

 

در عوض، ناحیه آلوده را به آرامی با یک پاک کننده لکه پاک کنید و از بیرون لکه به سمت مرکز تمیز کنید تا از گسترش لکه جلوگیری شود

 

قبل از پوشیدن لباس از محصولات آرایشی بهداشتی و … استفاده کنید

 

بسیاری از ما لباس می پوشیم و بعد به مراحل دیگری مانند درست کردن موهای خود یا استفاده از عطر می پردازیم. اما ممکن است به هیچ وجه به لباس هایمان لطف نکنیم، زیرا محصولات و عطرهای مو حاوی الکل و مواد دیگری هستند که می توانند پارچه های خاصی را کمرنگ، بی رنگ و یا حتی لکه دار کنند.

 

یکی از راه های جلوگیری از آسیب رساندن به لباس این است که به راحتی عطر، محصولات مو و سایر اسپری ها را قبل از لباس پوشیدن استفاده کنید. گزینه دیگر استفاده از حوله یا شنل سالن برای محافظت از لباس های شما هنگام استفاده از اسپری است. هر یک از آنها به شما کمک می کند تا به لباس های شما آسیب نرسانند

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست