Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 آذر 1401

ویتامین های جوان کننده پوست؟

اینکه “شما به ویتامین نیاز دارید” چیزی است که همه ما حداقل یک بار در زندگی خود شنیده ایم. تا به حال در مورد دلیل آن تأمل کرده اید؟ در رابطه با ویتامین جوان سازی پوست چه می دانید؟ ویتامین ها نقش عمده ای در شکل گیری سلامتی ما دارند که این امر شامل پوست نیز می شود.

 

 ویتامین جوان سازی پوست، انواع مختلفی دارد، به این صورت که برخی در سلامت اعصاب موثرند، برخی با عفونت ها مقابله می کنند و برخی دیگر بر پوست تاثیر می گذارند. در این مقاله، به معرفی انواع مختلف ویتامین، برای جوان سازی پوست می پردازیم.

 

ویتامین C

از ویتامین C، برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، هایپرپیگمانتاسیون (تولید بیش از حد رنگدانه)، لکه های تیره و خطوط ریز، در محصولات زیبایی و ماسک های صورت خانگی استفاده می شود. این ماده به طور طبیعی در اپیدرم (بالاترین لایه پوست) و حتی لایه های داخلی پوست وجود دارد.

 

تاثیر ویتامین C بر پوست

ویتامین C، تولید کلاژن پوست را افزایش می دهد. کلاژن، یک فیبر پروتئینی است که به پوست قدرت می دهد و آن را محکم نگه می دارد. با افزایش سن، تولید کلاژن به طور طبیعی کاهش می یابد. همچنین سال ها قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند این پروتئین را در پوست تجزیه کند.

 

ویتامین C که به صورت موضعی استفاده می گردد، می تواند تولید این پروتئین را افزایش و خطوط ریز روی پوست را کاهش دهد. همچنین با مهار آنزیم تیروزیناز، که مسئول تولید ملانین (رنگدانه پوست) می باشد، لکه های رنگدانه ای را کمرنگ کرده و از تیره شدن پوست جلوگیری می نماید.

 

آیا ویتامین‌ها حقیقتاً در حفظ جوانی پوست موثرند؟

حفظ جوانی پوست، به ویژه پس از رسیدن به میان‌سالی، به دغدغه بسیاری از ما تبدیل می‌شود. در این سن، این پرسش برایمان پیش می‌آید که تغذیه چطور بر حفظ جوانی پوست تأثیر می‌گذارد؟

 

سال‌هاست که دانشمندان در حال تحقیق و بررسی در مورد این مسأله هستند. آن‌ها اثرات مواد مختلفی را روی پوست و به‌ویژه پیری آن مطالعه کرده‌اند. برخی مواد از جمله ویتامین‌ها، به‌دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی می‌توانند تأثیرات مثبتی روی پوست داشته باشند.

 

مطالعه در مورد ویتامین‌ها و مواد دیگر و اثر آن‌ها بر جوانی پوست و البته روند پیری آن، به رفع دغدغه‌های مربوط به این زمینه کمک می‌کند.

 

تاثیر رژیم غذایی بر جوانی پوست

پرسش در مورد اثر احتمالی مواد غذایی بر پیری پوست و جلوگیری از آن، پرسشی قدیمی است که پزشکان و محققان سال‌ها است در حال بررسی آن هستند و البته اقدامات مهمی را نیز جهت شفاف‌سازی آن انجام داده‌اند

 

. امروز، به لطف این تحقیقات، ما می‌دانیم که مواد مغذی، به‌خصوص ویتامین‌ها، می‌توانند اثر مهمی روی جوانی پوست داشته باشند.

 

البته این اثر محدود به ویتامین‌ها نیست و موادی دیگر همچون انواع عصاره‌های گیاهی نیز دارای این خاصیت هستند.

ویتامین دی

ویتامین دی اغلب زمانی ساخته می شود که نورآفتاب بواسطه پوست جذب شود. وقتی نور آفتاب بواسطه پوست جذب می شود، کلسترول به ویتامین دی تبدیل می شود. سپس ویتامین دی وارد کبد و کلیه ها می شود و به اعضای بدن منتقل می شود که این به سلامت سلول ها کمک می کند. ویتامین دی نقش مهمی در حالت پوست دارد و حتی می تواند پسوریازیس را درمان کند. 

 

ویتامین دی

 

مصرف کلسیترول، مقدار التهاب پوست و خارش را در بیماران مبتلا به پسوریازیس کاهش می دهد و عوارض جانبی بسیار کمتری را ایجاد می کند.

 

شما می توانید جذب ویتامین دی را با انجام کارهای زیر افزایش دهید:

 

  • هر روز 10 دقیقه در معرض نورآفتاب قرار بگیرید (اگر سابقه سرطان پوست دارید، با پزشکتان مشورت کنید).
  • غذاهای غنی شده مثل غلات صبحانه، آب پرتقال و ماست بخورید
  • غذاهای حاوی ویتامین دی مثل ماهی سالمون، تن و کاد مصرف کنید.

 

ویتامین ث

ویتامین ث به مقدار زیاد در اپیدرمیس (لایه بیرونی پوست) و نیز درمیس (لایه درونی پوست) وجود دارد. خواص آنتی اکسیدانی و نقش ویتامین ث در تولید کلاژن به سلامت پوست کمک می کند و پوست را سالم نگه می دارد.

 

به همین دلیل است که ویتامین ث یکی از ترکیبات مهم و کلیدی در محصولات مراقبت از پوست و محصولات ضدپیری است. مصرف ویتامین ث به صورت خوراکی می تواند اثربخشی ضدآفتاب هایی که روی پوست برای حفاظت از آن در برابر اشعه های مضر ماورابنفش مالیده می شود را تقویت کند.

 

ویتامین ث می تواند آسیب به سلول را کاهش دهد و به ترمیم زخم ها و جراحات بدن کمک کند. ویتامین ث می تواند به مقابله با علایم پیری کمک کند زیرا این ویتامین نقش مهمی در ساختن کلاژن طبیعی در بدن دارد. این ویتامین به ترمیم پوست آسیب دیده کمک کرده و در برخی موارد چروک ها را کمتر می کند. 

 

بدلیل فراوانی ویتامین ث در محصولات بدون نسخه، مکمل های رژیمی و غذاهایی که می خوریم، کمبود این ماده مغذی بندرت روی می دهد. بنابراین توصیه می شود که هر روز 1000 میلی گرم ویتامین ث مصرف کنید.

 

  • مرکبات مثل پرتقال مصرف کنید.

  • از منابع گیاهی ویتامین ث مثل توت فرنگی، بروکلی و اسفناج استفاده کنید.
  • آب پرتقال بنوشید.
  • مکمل ها را به توصیه پزشک مصرف کنید
  • از محصولات ضدپیری پوست حاوی ویتامین ث برای درمان خشکی، قرمزی، چروک و لکه های پیری استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز