Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 شهریور 1401

پارچه شیمر چه پارچه ایی است؟ + ویژگی های پارچه شیمر چیست

پارچه شیمر را بشناسید!

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه نوع کیفیت , میزان تراکم , خنکی و یا گرمی , میزان نرمی و….می باشد منسوجات با توجه به نوع الیافی که در آن به کاررفته است در فصول گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرند با توجه به نزدیک تر شدن به فصول گرم سال استفاده از منسوجات سبک و خنک نیز به وفور مورد استفاده قرار میگیرد .مهم ترین ویژگی های منسوجات فصل گرم خنکی , سبکی و تنفس پذیری می باشد. از جمله پارچه هایی که از این ویژگی ها برخوردار است پارچه شیمر می باشد که در ادامه به مهم ترین ویژگی ها , معایب , مصارف و نحوه مراقبت از آن می پردازیم

پارچه شیمر شباهت به پارچه های ابرو بادی دارد و از مهم ترین خصوصیات آن می توان به خنکی , نازکی و سبک بودن, حالت خشکی , بدن نما نبودن , تنوع رنگی و چروک بودن طرح روی آن اشاره نمود اما آنچه این پارچه را از منسوجات ابرو بادی متمایز می کند سطوح براق آن می باشد .

 کاربرد پارچه شیمر چیست؟

پارچه شیمر به دلیل سبکی و خنکی مناسب فصل گرما به خصوص بهار و تابستان می باشد از رایج ترین مصارف این نوع منسوجات می توان به استفاده برای دوخت مانتوهای شاین و براق , انواع کت و دامن بانوان , لباس های مجلسی, انواع شومیز و…..مورد استفاده قرار میگیرد .

پرطرفدارترین رنگ ها و طرح های پارچه شیمر کدامند؟

شیمرها رنگبندی کاملی دارند. طیف‌های روشن و تیره این پارچه، سلیقه بسیاری از افراد را پوشش می‌دهد. از بین تمامی رنگ‌ها، شیمر مشکی، طوسی و کریستال آبی آجری طرفداران زیادی دارند.

پارچه شیمر مشکی

از پارچه شیمر مشکی برای دوخت مانتو، شومیز، پیراهن، سارافون و … استفاده می‌شود. دلیل استفاده از رنگ مشکی شیمر این است که با رنگ‌های زیاد هماهنگ می‌شود.

قیمت پارچه شیمر مشکی تفاوتی با دیگر رنگ‌های آن ندارد. اما شیمر مشکی کریستال از شیمر مشکی کتان کمی گران‌تر است.

پارچه شیمر طوسی

پارچه شیمر طوسی برای دوخت مانتو و لباس مجلسی طرفداران زیادی دارد. درخشش روی پارچه شیمر به رنگ طوسی، بیشتر نمایان می‌شود و برای لباس شب مناسب است.

قیمت پارچه شیمر طوسی مانند دیگر رنگ‌های آن در رده پارچه‌های ارزان قیمت قرار دارد.

انواع پارچه های شیمر کدامند

پارچه های شیمر براق

این نوع دارای درخشندگی و زیبایی و از آن دسته از پارچه های مقرون به صرفه و مناسب قیمت شیمر محسوب می شود .

پارچه های شیمر نخی

جنس شیمر نخی ریزش داشته , دارای حالت لختی , همچنین براقیت کمتری نیز داشته و به دلیل چروک پذیری پبشتری نیز دارد .

پارچه های شیمر ساده

این نوع از پارچه شیمر, به شیمر کریستالی نیز شناخته می شوند براقیت نداشته و برای دوخت لباس های مجلسی استفاده می شوند.

 نحوه مراقبت از پارچه های شمیر را بدانید

منسوجات شمیر برخورداری از نازکی و لطافت بالا هستند به همین دلیل بهتر است در شست و شو و مراقبت از آن دقت نمود در شستن این نوع منسوجات بهتر است که وسط دست صورت گیرد و در صورت استفاده از ماشین لباسشویی , آن را با آب ملایم و دور کم شست و شو دهید و برای اتوکشی نیز از پارچه ای مناسب برای آسیب ندیدن آن استفاده نمود .

نرخ خرید پارچه های شیمر

همانطور که پارچه های شیمر در انواع مختلف و کیفیت های متفاوت تولید می شوند ار لحاظ قیمت خرید نیز بسیار با یکدیگر متفاوت هستند با اینکه به طور کلی می توان گفت که این پارچه ها جزء منسوجات ارزان قیمت محسوب می شوند اما با این حال قیمتی متغییر دارند به عنوان مثال پارچه شیمر کریستالی نسبت به نوع کتان این محصول از قیمت بالاتری برخوردار هستند .

جمع‌بندی
در این مقاله از روچی انواع پارچه شیمر و ویژگی‌های متفاوت آن را بررسی کردیم. همچنین کاربردهای متنوعی که با استفاده از این پارچه امکان‌پذیر است، به‌طور کامل بیان شد. با توجه به این پارچه دارای قیمت مناسبی است، می‌توان در دوخت انواع مانتو، دامن و لباس‌های تابستانی زنانه از آن استفاده کرد. در کنار آن اگر کی خلاقیت را چاشتی خیاطی کنید، دوخت و تهیه کوسن‌های زیبا و پرده مناسب آشپزخانه و اتاق‌خواب نیز با این پارچه امکان‌پذیر است.
همچنین می‌توانید با گریت کردن پارچه شیمر، در تهیه کوسن، بالش و سایر منسوجات تزئینی استفاده کنید و دکوراسیون پارچه‌ای خانه را با قیمتی مقرون به‌صرفه و اقتصادی تغییر دهید و زیبا کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user