Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 خرداد 1402

پارچه لینن چیست؟ + آشنایی با لباس های لینن

آیا فکرش را می ‌کردید که پارچه‌ ای چند دهه دوام داشته باشد و گذر زمان و شست و شو، به زیبایی اش بیفزاید؟ جالب است بدانید که پارچه لینن ، چنین ویژگی‌ هایی را دارد! البته این‌ ها را که گفتیم فقط بخش بسیار کوچکی از ویژگی‌ های پارچۀ لنین به شمار می ‌روند.
لینن، پارچه ‌ای طبیعی با قدمتی دیرینه است که از گذشته‌ های دور تا به امروز، از آن برای دوختنِ لباس، وسایل منزل و حتی مومیایی کردن استفاده می ‌شده است. پارچه لنین یا لینن ؟ لازم به ذکر است واژه صحیح پارچه لینن هست که به اشتباه عموم مردم آن را لنین می خوانند. در این مطلب، برایتان خواهیم گفت که پارچه لینن چیست و چه ویژگی‌ هایی دارد. این مقاله خیلی راحت میتونه بهتون کمک کنه با پارچه لینن آشنا بشین.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

پارچه لینن از الیاف گیاهی به دست می‌آید و در اکثر موارد از الیاف پنبه‌، کتان یا کنف ساخته می‌شود. اما در برخی موارد، ممکن است به پارچه لینن مواد دیگری مانند پلی‌استر، ریسین و یا نایلون نیز اضافه شود تا خصوصیات آن را بهبود بخشند یا قابلیت‌هایی مانند مقاومت در برابر چروک، آب و یا نور خورشید را به پارچه اضافه کنند.

به طور کلی، پارچه لینن از الیاف طبیعی ساخته شده است و معمولاً بدون اضافه کردن مواد شیمیایی به آن تولید می‌شود. اما در برخی موارد، برای رنگ کردن، ضد چروک کردن یا مقاومت در برابر آب، به پارچه لینن مواد شیمیایی اضافه می‌شود. در هر صورت، بهتر است برچسب محصول را بررسی کنید تا بدانید پارچه شما از چه موادی ساخته شده است و چگونه می‌توانید بهترین روش‌ها برای مراقبت از آن را بیابید.

تاریخچه پارچه لینن

بسیاری از اولین لباس‌ ها از پارچۀ لینن تولید شده اند. گیاه کتان در آسیای مرکزی و مدیترانه به خوبی رشد می ‌کرد. انسان‌ ها متوجه شدند که اگر گیاه کتان را مدتی در آب بخیسانند، لایۀ بیرونی از بین می ‌رود و الیافِ نرم و لطیفی در زیر آن پدیدار می ‌شود که می ‌توان با بافتنِ آن‌ ها پارچه تولید کرد.
برای تولیدِ پارچۀ سفید و دوختنِ لباس، از بهترین و مرغوب‌ ترین الیاف استفاده می شد؛ همچنین، مومیایی های مصر باستان را نیز در پارچۀ لینن می ‌پیچیدند. وقتی رومی ‌ها مصر را فتح کردند، شروع به رنگ کردنِ پارچۀ لینن کردند. آن‌ ها رنگ‌ های بسیار شاد و زنده را برای رنگ کردنِ پارچۀ لینن انتخاب می کردند. رومی ‌ها پارچۀ لینن را به اروپا بردند و کارخانه‌ ها را برای تولیدِ پارچۀ لینن تاسیس کردند. این کارخانه‌ ها برای لباس‌ نظامیان نیز پارچه تولید می ‌کرد.
در قرن هفدهم، صنعتِ لینن ایرلندی تاسیس شد. اولین ساکنان آمریکا دانۀ کتان را با خودشان آوردند تا بتوانند الیافِ کتان تولید کنند. تا دهۀ 1800، لینن به رایج‌ ترین پارچه، و تولید پنبه به پرکاربردترین پارچه در ایالت‌ های جنوبی آمریکا تبدیل شد. لینن، در حال حاضر از محبوب‌ ترین پارچه‌ ها برای دوختنِ لباس و وسایل منزل به شمار می ‌رود. روسیه بزرگ ‌ترین تولیدکنندۀ کتان و چین بزرگ ترین  تولیدگر پارچۀ لینن محسوب می ‌شوند.

ویژگی های کت لینن زنانه

 

لینن یک پارچه طبیعی است که از ساقه گیاه کتان ساخته شده است که بسیار مقاوم و خنک هستند. این نوع پارچه سازگار با محیط زیست است که قابل بازیافت هم هستند. پارچه لینن بافت منحصر به فردی دارد که به آن ظاهری ساده و در عین حال جذابی می دهد که در ادامه  برخی از ویژگی های کت لینن زنانه را به شما توضیح می دهیم :

 

خنکی و سبکی : کت لینن دارای بافت نرم و سبکی است که اجازه می دهد هوا به راحتی از آن عبور کند و شما را در هوای گرم خنک نگه دارد.

مقاوم و بادوام : کت لینن پارچه ای محکم و انعطاف پذیر است که می تواند در برابر سایش و پارگی بسیار مقاوم باشد اما خاصیت کشسانی ندارد.

 

جذب رطوبت بالا : کت لینن زنانه قابلیت جذب رطوبت را دارد و به راحتی تعریق را جذب می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که هنگام پوشیدن کت لینن ، در طول روز راحت و خنک باشید.

مقاوم در برابر چین و چروک : در حالی که کت لینن به راحتی چروک می شود، اتوکشی این نوع لباس آسان است و بعد از شستن شکل خود را حفظ می کند.

 قابلیت شستشو :  کت لینن به دلیل نوع پارچه آن قابلیت شستشوی خوبی دارد و در برابر چروک‌های سطحی نیز مقاوم است. همچنین، پارچه لینن بعد از شستشو به راحتی خشک می‌شود.

پرکاربرد در موقعیت های مختلف : کت لینن زنانه در سبک‌ها، مدل ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود، که آن را به یک لباس همه کاره تبدیل می‌کند که رنگ کرم آن از پرطرفدارترین کت های لینن است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user