Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 شهریور 1401

پارچه ملانژ چیست؟ + ویژگی پارچه ملانژ

ملانژ چیست؟

جنس پارچه ملانژ ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی است. این نوع پارچه معمولا ارزان قیمت می باشد. بستگی به میزان الیاف طبیعی و مصنوعی موجود در بافت پارچه قیمت آن متغیر است. در واقع واضح است قیمت الیاف طبیعی قیمت بالاتری دارند. همچنین میزان کیفیت، دوخت حرفه ای و لطافت آن از مواردی است که به روی قیمت تاثیرگذار است. از پارچه ی ملانژ برای انواع گرمکن، تی شرت، تاپ و… استفاده می شود. علاوه بر این ها، این پارچه موارد استفاده ی بیشتری در صنعت پوشاک دارد. شما براساس نیاز و بودجه خود می توانید انتخاب های متنوعی داشته باشید. پارچه های ملانژ را به طور گسترده در رنگ های طوسی دیده ایم ولی ملانژها هم می توانند در طیف رنگ های مختلف و متنوع تولید شوند اما به دلیل عدم یک نواختی پارچه، معمولا رنگ آن یک دست نخواهد شد.

ویژگی های پارچه ی ملانژ را بدانید

در صنعت پوشاک انواع مختلفی پارچه وجود دارد. پارچه های که به عنوان پارچه ی نخی معرفی می شوند، اما در واقعیت فقط درصد کمی نخ واقعی در آنها به کار رفته که آن هن نخ واقعی نیست و ترکیب نخ پنبه می باشد. بسیاری از پارچه ها درصد کمی نخ در آن به کار رفته، البته لازم به ذکر است که این الیاف نیز نخ نمی باشد و نخ پنبه هستند. نخ ملانژ و نخ از ترکیب هایی است اخیرا در صنعت پوشاک استفاده می شود. برای بالا بردن کیفیت لباس باید دقت کنید که الیاف نخ ملانژ به شکل درست و دقیق ریسیده شوند و ترکیب شوند. پارچه ی ملانژ از یک نخ رنگی تولید می شود که به صورت رایج به آن پارچه ی ملانژ می گویند که در واقع ملانژ شامل رنگ پارچه هست و نه جنس. پارچه های ملانژ ترکیب خیلی کم از الیاف طبیعی و میزان زیادی الیاف مصنوعی می باشد که در برخی موارد به صورت مجزا رنگ و بعد در هم بافته می شوند که با توجه به ترکیب الیاف مصنوعی در متریال آن، پارچه به سختی رنگ را به خود جذب می کند. به همین دلیل است که رنگ پارچه یکنواخت نیست چون الیاف طبیعی زودتر و بهتر رنگ را جذب کرده و الیاف مصنوعی دیرتر.

کاربرد پارچه های ملانژ در چیست؟

پارچه های ملانژ بیشتر در لباس های گرم و ورزشی کاربرد دارد اما در دوخت و تولید بسیاری از لباس های دیگر نیز کاربرد دارد که عبارتند از: تی شرت، لباس های خانگی و سویشرت، پارچه تریکو ملانژ جزء پارچه هایی است که برای همه سنین کاربرد دارد.

آن‌ها به صورت یک رو که در مدل های راحت و نازک مثل تاپ و تی شرت کاربرد دارد، دورو که در لباس های گرم و ورزشی و نسبتا ضخیم کاربرد دارد، دورس که در لباس های پشت کرک دار مناسب گرمکن و اسلش کاربرد دارد و فانریپ که مناسب لباس های ورزشی، پیراهن و تیشرت می‌باشد، وجود دارد و به دلیل وجود نخ پلی استر در پارچه های ملانژ باعث درخشندگی و شفافیت رنگ این مدل پارچه شده است که برای خانم ها جذاب می‌باشد و بیشترین مخاطب خرید این مدل پارچه ها خانم ها می‌باشند.

انواع پارچه ی ملانژ را بدانید 

نخ ملانژ به دلایل خوب محبوب است. این نخ صنعت نساجی مدرن کاربرد دارد. این یک نخ سازگار با محیط زیست است که از عناصر ارگانیک ساخته شده است. قبل از فرآیند ریسندگی رنگ آمیزی می شود که در نهایت انرژی را حفظ کرده و به ایمنی محیط زیست می افزاید. نخ های ملانژ نیز در صنعت مد رواج دارند. با یک هزینه مناسب، خریدار، ترکیبی از رنگ های مختلف را بر روی پارچه یکسان، استحکام کششی بالا و ظرفیت نگهداری رنگ عالی را با هم دارد. نخ های ملانژ باعث می شوند پارچه پایدار و یک دست تر به نظر برسد. برای تهیه و تولید این پارچه از نخ های مختلفی استفاده می شود. به طور مثال: نخ های لاکرا، اسپان، فلامنت، ویسکوز و ترویرا و… براساس این الیاف ترکیبی پارچه ی ملانژ انواع مختلفی دارد که شامل: دورس ملانژ، اسپان ملانژ، ویسکوز ملانژ با لاکرا، ویسکوز ملانژ بدون لاکرا، ملانژ کجراه و ملانژ دورس می باشد.

نرخ پارچه ملانژ چقدر است

اگر بخواهیم از مزایای پارچه های ملانژ سخن بگوییم باید به قیمت مناسب آن اشاره کنیم که به دلیل قیمت ارزان آن فروش بالایی نیز دارد و از دیگر مزایای این مدل پارچه کاربرد این پارچه در تمام فصل ها می باشد. به دلیل قیمت مناسب این مدل پارچه، خرید پارچه عمده برای تولیدی ها انجام می شود که سود نسبتا خوبی نیز برای تولیدی ها دارد

مزایا و معایب استفاده از ملانژ را بدانید

استفاده از ملانژ مزایای متعددی دارد که سبب شده است تا نام آن در میان انواع دیگر پارچه‌ها بسیار مطرح شود. مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این نوع پارچه از قرار زیر هستند:

استفاده از آن برای تولید انواع لباس‌ها صرفه اقتصادی بالایی دارد و تقریبا جزو پارچه‌های ارزان قیمت محسوب می‌شود.ا

از ملانژ می‌توانیم به‌عنوان یک پارچه چهار فصل نام ببریم، به‌طوری که اگر در هنگام دوخت یک لایه استفاده شود برای فصل‌های گرم سال مناسب است. همچنین اگر از ملانژ دولایه یا با آستر استفاده کنیم، مناسب فصول سرد سال خواهد شد.

دوخت انواع لباس برای هر سن و جنسیتی با این پارچه محدودیت خاصی ندارد.

پارچه ملانژ تقریبا هیچ ویژگی منفی بارزی ندارد اما اگر میزان الیاف مصنوعی آن بالا باشد، به‌ مرور زمان پرز داده و بافت اولیه خود را از دست می‌دهد . اگر می‌خواهید پس از شستشو روی این پارچه اتو بکشید توجه داشته باشید که دمای اتو خیلی زیاد نباشد، زیرا پلاستیک موجود در پارچه می‌تواند آسیب‌پذیری آن را تا حد زیادی بالا ببرد.
برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت پارچه می‌توانید روی آن شال یا پارچه نخی پهن کنید و بعد اتو بکشید. برای افزایش عمر لباس‌هایی با این جنس پارچه بهتر است آن را در هنگام شستشو برعکس کنید.

کلام آخر…

امید واریم مطالعه این پست به شما کمک کرده باشد و توانسته باشيم به شما کمک کرده باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست