Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
31 مرداد 1401

پارچه های مناسب لباس های زمستانی

با شروع فصل زمستان و کاهش دما، نیاز مردم به لباس و پارچه مناسب لباس زمستانی افزایش میابد. شیک پوشیدن در فصل زمستان کمی مشکل است.

به‌عنوان‌مثال هنگامی در زمستان می‌خواهید بیرون بروید، لازم است چندلایه لباس بپوشید تا احساس سرما نکنید. به همین دلیل علاوه بر اینکه خیلی سنگین می‌شوید، چاق به نظر می‌رسید و احساس ناراحتی می‌کنید.
بنابراین بهتر است در فصل زمستان پارچه‌های مناسب لباس زمستانی را انتخاب کنید تا به شما حداکثر گرما را بدهند. اگرپارچه‌های مناسبی که گرمای زیادی به شما می‌دهند را انتخاب کنید، دیگر مجبور نیستید چندلایه لباس بپوشید و خوش‌تیپ به نظر می‌رسید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود انتخاب پارچه‌ی مناسب لباس زمستانی دشوار باشد این است که باید سعی کنید پارچه انتخاب کنید که گرما را به دام بیندازد، باد را منحرف کند و باران را دفع کند و خیس نشود.

انواع مختلف پارچه‌های مناسب لباس زمستانی کدامند؟

آیا میدانید برای خرید یک پارچه‌ی مناسب باید به چه نکاتی توجه کنید یا اینکه پارچه‌های مختلف هرکدام چه ویژگی دارند، در ادامه با ما همراه باشید تا انواع مختلفی از پارچه‌های مناسب لباس زمستانی را به شما معرفی کنیم.

بهترین پارچه مناسب لباس زمستانی را بشناسید

چه بخواهید یک لباس زمستانی آماده بخرید و چه خودتان بخواهید آن را بدوزید، آگاهی و شناخت انواع مختلف پارچه مناسب لباس زمستانی بسیار مهم است.

الیافی که روی برچسب پارچه مشاهده می‌کنید بلافاصله به شما اطلاع می‌دهد که این پارچه چقدر گرم است و یا اینکه دوام و کیفیت آن چقدر خوب است.
انواع مختلفی از پارچه‌های مناسب لباس گرم در بازار وجود دارد که به نظر می‌رسد بیشتر آن‌ها خیلی خوب هستند.

بنابراین، قبل از خرید و پرداخت هزینه بهتر است مطمئن شوید کدام پارچه گرما و کیفیت خوبی دارد و می‌توانید حداقل برای چندین فصل سرد از آن استفاده کنید.

پارچه‌های پشمی

یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های مناسب لباس زمستانی، پارچه‌های پشمی هستند. وقتی می‌گوییم پشم، منظور ما نه‌تنها پشم مرینو، بلکه طیف وسیعی از پارچه‌های پشمی است که با پشم گوسفند حیوانات مختلف ساخته می‌شود.

مانند آلپاکا، موهر، فلانل، گاباردین، نمد ویکونیا یا شتر و… این موارد تنها برخی از انواع پارچه‌ها هستند. پشم مرینو از گوسفندان مرینو است. این پارچه از الیاف طبیعی است و نسبت به پشم معمولی بسیار ظریف‌تر و نرم‌تر است؛ یعنی شما می‌توانید آن را بپوشید و پوست شما دچار خارش نشود.
کدام‌یک از این پارچه‌ها بهتر است؟ این‌یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است. به‌طورکلی، پشم گوسفند ارزان‌تر از آلپاکا یا پارچه‌های کشمیر است، درحالی‌که ویکونا ، نادر است.
پارچه‌های پشمی به دلیل خاصیت عایق بودن و نرم بودن کاملاً شناخته‌شده‌اند و این پارچه‌ها بسیار گرم‌اند و یکی از پارچه‌های مناسب لباس زمستانی شناخته می‌شوند.

پارچه‌های طبیعی و مصنوعی

از الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی(ساخته شده توسظ بشر) برای تولید طیف گسترده‌ای از پارچه‌های مناسب لباس زمستانی استفاده می‌شود. پارچه طبیعی و متداول شامل پشم، پارچه ابریشم، چرم، کنف و پنبه و خز است.

پارچه مصنوعی یا ساخت بشر شامل اسپندکس، پلی‌استر، نایلون و اکریلیک است. میکرو فیبرهای ساخته شده توسط انسان بسیار سبک‌وزن هستند، اما بااین‌وجود نکته جالبی که وجود دارد این است که ترکیب آن‌ها با پشم می‌تواند به‌اندازه پشم خالص گرم باشد.

علیرغم این واقعیت که پشم شما را کاملاً گرم نگه می‌دارد، نکته منفی آن این است که پوشیدن آن خیلی گرم یا بسیار سنگین است، مخصوصاً در داخل خانه. پشم ضخیم برای قرار گرفتن در فضای باز بسیار عالی است اما برای پوشیدن در خانه کمی زیادی است.

پارچه‌های کشمیر

پارچه کشمیر (Cashmere) نسبت به پشم گوسفند گران‌تر و بسیار قشنگ‌تر است. این پارچه فوق‌العاده نرم و ابریشمی است و یکی از بهترین پارچه‌های مناسب لباس زمستانی محسوب می‌شوند.

نحوه نگه‌داری و مراقبت از پارچه‌های کشمیر کمی دشوار است، اما تحمل این سختی ارزش دارد. همچنین پارچه‌های کشمیر می‌توانند سه تا هشت برابر گرم‌تر از پارچه‌های پشمی باشد. این پارچه‌ها بسیار سبک وزن هستند.

پارچه‌های تویید

پارچه‌های تویید (Tweed) یک نوع پشم بافته‌شده است و رنگ آن کاملاً کلاسیک و به رنگ خاکی است. پارچه‌های تویید بسیار محکم و بادوام هستند، این پارچه‌ها یکی از بهترین پارچه‌های مناسب لباس زمستانی هستند زیرا هرگز از مد نمی‌افتند.
این پارچه‌ها بسیار متنوع هستند: توییدهای سبک بافته‌شده با نخ فانتزی برای خانم‌ها مناسب هستند، درحالی‌که تویید هریس پارچه‌ای مناسب و زیبا برای آقایان است.

نایلون

نایلون (Nylon) یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای کت‌های زمستانی و یکی از بهترین مناسب لباس زمستانی است.

این پارچه کاملاً از مواد مصنوعی ساخته‌شده است و دارای ویژگی‌هایی است که آن را به پارچه‌ای منحصربه‌فرد برای دوخت لباس‌های زمستانی تبدیل می‌کند.
نایلون پارچه‌ای انعطاف‌پذیر و بادوام است که ضد آب و در برابر سایش مقاوم است. در صورت گرفتار شدن در زیر باران یا برف شما را در برابر سرما حفظ می‌کند.

برخلاف سایر پارچه‌ها، مستعد کپک زدن نیست و به‌راحتی تمیز می‌شود و نگهداری از آن آسان است. همچنین پارچه‌های نایلونی در اثر برخورد با بدن، به خود لکه نمی‌گیرند.
پارچۀ نایلونی، یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای فصول سرد سال است. می‌توانید از این پارچه برای دوختن انواع لباس‌های زمستانی استفاده کنید.

پنبه

آیا می‌دانید در زمستان نیز می‌توانید از پارچه‌های پنبه‌ای (Cotton) استفاده کنید؟ اگرچه پارچه‌های پنبه‌ای به دلیل خنک بودن در طول تابستان محبوب هستند. اما نوع ضخیم این پارچه‌ها برای گرم نگه‌داشتن شما در زمستان مناسب‌ است.
پارچه‌های پنبه‌ای بسیار نرم و قابل‌تنفس هستند به همین دلیل برای افرادی که به پارچه‌هایی مانند پشم و… حساسیت دارند بسیار مناسب است. پنبه می‌تواند رطوبت را جذب کند، بنابراین در صورت پیش‌بینی شرایط آب و هوایی سخت و بارانی بهتر است آن را با یک‌لایه داخلی مناسب عایق کنید.

مخمل کبریتی

پارچه‌های مخمل کبریتی (Corduroy) یکی دیگر از پارچه‌های مناسب لباس زمستانی هستند و این پارچه‌ها بسیار زیبا و گرم هستند. همچنین پارچه‌های مخمل کبریتی هرگز از مد نمی‌افتند.

ساختار و بافتی منحصربه‌فرد دارند. پارچه مخمل کبریتی برای فصل زمستان بسیار مناسب است. زیرا ضخیم بودن این پارچه‌ها می‌تواند شما را در دمای انجماد نیز گرم نگه دارد.

فلانل

هنگامی‌که زمستان فرامی‌رسد به فکر خرید یک لباس زمستانی از جنس فلانل (Flannel) باشید، فلانل یک پارچه مناسب برای دوخت انواع لباس‌های زمستانی است.

این پارچه فوق‌العاده راحت، کاربردی، بادوام و عایق بسیار خوبی است. فلانل در اصل از پشم به وجود می‌آید و حتی در خنک‌ترین هوا شما را گرم نگه می‌دارد.
پارچه‌های فلانل برای پیراهن‌های دکمه‌دار و هودی بسیار مناسب هستند. همچنین از این نوع پارچه لایه‌ای در داخل کت‌ها برای گرمای بیشتر می‌توان استفاده کرد.

کنف

بله درست خواندید کنف (Hemp) اگر در زمستان به دنبال پارچه‌ای مقاوم، گرم و سازگاربامحیط‌زیست برای دوختن لباس‌های زمستانی هستید، پارچه‌های کنفی انتخاب بسیار خوبی برای شما هستند.

الیاف کنف عایق عالی ایجاد می‌کند، ازاین‌رو این پارچه‌ها یکی از دیگر از گرم‌ترین پارچه‌های مناسب لباس زمستانی محسوب می‌شود.
همچنین پارچه‌های کنفی دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی هستند و به همین دلیل بوی بدی به خود نمی‌گیرند

ابریشم

کرم‌های ابریشم هنگام ساختن پیله‌های خود، پارچه ابریشم تولید می‌کنند. اگرچه ممکن است در هنگام پیدا کردن پارچه مناسب لباس زمستانی، به پارچه‌های ابریشم فکر نکنید، اما این پارچه‌ها به‌عنوان یک عایق عالی عمل می‌کنند.

شما نباید پارچه ابریشم را به‌عنوان یک‌لایه بیرونی بپوشید. این ماده سبک و قابل‌تنفس است و باعث می‌شود در زیر لایه‌ای دیگر بهترین عملکرد را داشته باشد.

خز مصنوعی

همچنین انواع دیگری از خز وجود دارد که به‌صورت مصنوعی (Faux fur) ساخته می‌شوند که از همان ظاهر و بافت زیبا برخوردار هستند.

علاوه بر این، با استفاده کردن از خز مصنوعی می‌توانید عمل حیوان دوستانه‌ای انجام دهید و از حقوق حیوانات دفاع کنید.
خز مصنوعی پارچه‌ای است که از مواد مختلف ازجمله پلیمرهای اکریلیک و موداکریلیک ساخته‌شده است تا گرما و ظاهری شبیه خز واقعی داشته باشد.

خز مصنوعی نسبت به خز واقعی نسبتاً ارزان‌تر و فراوان‌تر است. اگر از آن به‌خوبی مراقبت کنید برای مدت‌زمان طولانی می‌تواند برای شما دوام داشته باشد.
اگر قصد خرید خز مصنوعی رادارید، حتماً از کیفیت پارچه‌ای که انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید زیرا خز بی‌کیفیت عایق خوبی برای سرما نیست و به‌جز زیبایی کاربرد دیگری برای شما نخواهد داشت.

خز طبیعی

یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌هایی که انسان‌ها برای گرم نگه‌داشتن خود در زمستان از آن استفاده می‌کنند، خز است.
خز طبیعی (Natural fur) به موهای بلندی گفته می‌شود که بر روی پوست حیوانات رشد می‌کند.

همچنین جالب است بدانید که ساختار خز، بسیار شبیه به مو است؛ با این تفاوت که تراکم آن‌ها در سطح پوست متفاوت است. پارچه خز یکی دیگر از پارچه‌های مناسب لباس زمستانی است زیرا عایق بسیار خوبی در برابر سرما و رطوبت است.
خز انواع مختلفی دارد مانند خز راسو، خز خرگوش، خز سمور، خز روباه و یا حتی پوست ببر و…

پارچه‌های موهر

پارچه‌های موهر(Mohair) بسیار شیک و زیبا هستند به همین دلیل برای پالتو و لباس زمستانی بسیار مناسب هستند. این پارچه‌ها از پشم بز آنگورا ساخته‌شده‌اند و دوام بسیار بالایی دارند.

پارچه‌های سبک‌ لباس‌های زمستانی کدامند

کنف، بامبو، پنبه و ابریشم پارچه‌های طبیعی سبک‌تری هستند که در زمستان از آن‌ها استفاده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، برای تولید لباس‌های راحتی از پنبه، ابریشم و بامبو استفاده می‌شود زیرا همه آن‌ها بسیار سبک و نرم هستند.
این الیاف طبیعی همچنین با الیاف ساخته شده توسط بشر مانند اسپندکس، اکریلیک، نایلون، ریون، پلی‌استر و پلی‌پروپیلن ترکیب شده و لباس‌های راحتی، کشسان و همچنین دارای کیفیت مناسب تولید می‌کنند.

نکات مهم و کلیدی

در طی انتخاب پارچه مناسب لباس زمستانی بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا لباسی گرم و زیبا داشته باشید و بتوانید با رعایت برخی نکات تخصصی دوام لباس خود را افزایش دهید.
همان‌طور که می‌دانید، لباس‌های زمستانی گران هستند؛ ازاین‌رو، بهتر است هنگام خریدنِ لباس یا پارچه، کاملاً دقت کنید و همچنین رنگی را انتخاب کنید که هیچ‌وقت از مُد نمی‌افتد.

حرف پایانی…

به پایان مقاله پارچه مناسب لباس زمستانی رسیدیم. اکنون‌که با انواع پارچه‌های مناسب لباس زمستانی تا حدودی آشنا شدید می‌توانید پارچه دلخواه خود را به‌راحتی انتخاب کنید. انتخاب یک پارچه مناسب به‌دقت و حوصله زیادی نیاز دارد.
اما در آخر خرید یک پارچه گرم و مناسب که شما را در فصل‌های سرد گرم نگه دارد و دوام زیادی داشته باشد، ارزش این‌همه زحمت را خواهد داشت. امیدواریم که این مقاله به شما در انتخاب مناسب‌ترین پارچه برای دوخت و خرید لباس زمستانی کمک کرده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست