Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
14 مهر 1401

پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از روی لباس! + چگونه بوی بنزین را از روی لباس رفع کنیم؟

 لکه بنزین و گازوییل روی لباس را چگونه از بین ببریم ؟

بنزین ماده ای که شاید تا به امروز تنها برای پاک کردن لکه های چربی یا آدامس و … از آن استفاده می کردید؛ خوب است بدانید این ماده در صورت پاشیدن روی لباس یا پارچه ایجاد لکه می‌کند. لکه بنزین و گازوییل علاوه بر ایجاد کثیفی در صورت جا ماندن روی لباس و قرار گرفتن در معرض گرما یا حرکت مشتعل شده و خطرناک می‌باشد. بویی که در اثر این لکه ها روی لباس یا دست شما می ماند، هم معضلی دیگر از ایجاد لکه بنزین یا گازوییل روی لباس می باشد. برای شستن این لکه ها باید از پاک کننده های مناسب استفاده شود، و به هیچ وجه با لباس های دیگر شسته نشود. همین طور در لباس شویی روی دور تند هم ممکن است منجر به آتش سوزی شود.

نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوییل روی لباس را بدانید

 همان طور که در قسمت قبلی گفتیم، به جای ماندن طولانی مدت لکه بنزین و گازوییل روی لباس در کنار بو و کثیفی می تواند خطرناک باشد، بنابراین نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوییل روی لباس به چند روش مختلف در این قسمت بیان شده است.

-پاک کردن لکه بنزین به روش های مختلف

ابتدا با یک پارچه یا حوله روی سطح لکه بکشید. نم حاصل از لکه بنزین را تا جایی که می توانید، بگیرید. سپس پارچه استفاده شده برای این کار را دور بیاندازید. استفاده از یک تکه کوچک ابر آغشته با ماده جوش شیرین یا ریختن مقداری جوش شیرین روی لکه هم می تواند کارساز باشد. جوش شیرین خاصیت جذب مایعات را دارد.

استفاده از مایع ظرفشویی

مایع ظرف شویی ماده است که در پاک کردن ظروف از چربی و لکه تاثیر بالایی دارد، اگر از نوع آنزیم بالای آن که غلظت بیشتری دارد، استفاده می‌کنید؛ در نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوییل روی لباس می‌تواند موثر باشد. مایع را روی لکه لباس ریخته و حدودا نیم ساعت در آب گرم نگهدارید، سپس متناسب با جنس پارچه با آب داغ یا ولرم لباس را بشویید

پاک کننده‌های لکه و آب داغ روشی ساده

مواد پاک کننده حلال در آب مثل اسپری‌های پاک کننده برای از بین بردن محصولات نفتی موثر هستند. بگذارید تا پاک کننده لکه لااقل ۱۵ دقیقه روی لباس بماند. آنگاه این لباس را در داغ‌ترین درجه حرارت بشویید. آب داغ برای از بین بردن کامل لکه بنزین یا گازوئیل بسیار مهم است.

مشکلات لکه های بنزین و گازوئیل چیست

حتما تا امروز برای پاک کردن لکه هایی همچون آدامس، چربی و… از بنزین استفاده می کردید. بهتر است بدانید در صورتی که این ماده بر روی لباس بریزد می تواند باعث لک شدن آن شود. باقی ماندن موادی همچون بنزین یا گازوییل بر روی لباس، علاوه بر ایجاد لکه و بوی نامطبوع، می تواند باعث اشتعال نیز شوند. وجود گرما یا قرار گرفتن در معرض حرارت می تواند باعث این مشکل شود که بسیار خطرناک نیز می باشد. برای شستن این لباس ها حتملا در نظر داشته باشید که بهتنهایی شسته شوند. و با دیگر لباس ها در یکجا اقدام به شستشوی آن ها نکنید. همچنین لباس شویی خود را نیز بر روی دور تند قرار ندهید چرا که می تواند باعث آتش سوزی شود. پس حتما برای شستشو این لباس ها دقت نمایید ومسائل ایمنی را نیز رعایت کنید.

چگونه بوی گازوئیل را از لباس ببریم؟

استفاده از سرکه و امونیاک راه از بین بردن بوی گازوییل از لباس می‌باشد، البته این راهکار در بنزین هم کاربرد دارد. خوب است در این باره ابتدا بدانیم؛ حلال گازوییل چیست؟ در کنار این مورد با موادی که در از بین بردن این بو موثر هستند آشنا شویم مثل: استفاده از سرکه هنگام شستن لکه گازوییل از لباس منجر به از بین رفتن بوی گازوییل از لباس می شود.

یک نکته قابل تامل

 همان طور که گفته شد روش های زیادی برای از بین بردن لکه بنزین و گازوییل روی لباس وجود دارد؛ اما توجه داشته باشید، هنگام انتخاب هر کدام از این مواد پاک کننده جنس پارچه و اندازه لکه مهم است. خیلی از پارچه ها به دلیل بافت و نوع شان روش شستشوی خاصی دارند. بنابراین برای از بین بردن لکه روی لباس پس از اطمینان از جنس پارچه مناسب ترین روش پاک کردن را انتخاب نمایید.

سرکه و آمونیاک برای رفع بوی بد بنزین
اگر مراحل بالا را طی کردید و هنوز بو و لک بنزین را روی لباس خود دیدید، بهتر است از سرکه هم استفاده کنید. به این ترتیب که لباس را به مدت ۳۰ دقیقه داخل آب و سرکه قرار دهید و سپس آبکشی کنید. همچنین پاک کننده‌هایی با عطر پرتقال نیز می توانند در این زمینه مفید باشند و با تجزیه پیوندهای بنزین شما را از شر بوی آن خلاص کنند. یکی دیگر از راه های خلاصی از بوی بنزین این است که لباس را در لگنی حاوی آب گرم و یک فنجان آمونیاک خانگی غیرقابل اشتعال خیس کنید و بگذارید چندین ساعت بماند. سپس آن را به شیوه معمولی آبکشی و در آفتاب پهن کنید. لازم به یادآوری است که در این حالت از هیچ سفیدکننده کلردار استفاده نکنید. چرا که ترکیب پاک کننده های حاوی کلر با آمونیاک منجر به ایجاد ترکیبی خطرناک می‌شود.
خشک کردن لباس در هوای آزاد
تا حد امکان سعی کنید که لباس‌هایی که لکه‌زدایی کردید را در هوای آزاد خشک کنید. از خشک کن لباس با دور تند در ماشین لباسشویی اجتناب کرده و سعی کنید که لباس را زیر نور آفتاب پهن کنید، نور خورشید خود موجب خشک کردن بهتر و از بین بردن بوی لکه بنزین روی لباس می‌شود. در این حالت می‌بینید که بوی نامطبوع گریس، روغن یا گازوئیل به طور کامل از روی لباس شما رفته است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز