Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
14 مهر 1401

پاک کردن لکه کاکائو از روی لباس! + چگونه لکه شکلات را از روی لباس پاک کنیم؟

همه چیز درباره پاک کردن لکه کاکائو از روی لباس

کار خود را با شستشوی محل لکه آغاز کنید. پارچه لکه­‌دار شده را به صورت وارونه زیر شیر آب سرد نگه دارید. به این ترتیب، آب از قسمت پشت لکه خارج می­‌شود. اگر لکه موردنظر تازه و جدید است، پارچه را چند دقیقه به این صورت زیر آب بگیرید. این کار می­‌تواند لکه را به طور کامل پاک کرده و از بین ببرد.

یک ماده شوینده آنزیمی را با مقداری آب ترکیب کرده و به یک ماده خمیری تبدیل کنید. سپس، خمیر موردنظر را روی محل لکه پخش کنید. اجازه دهید این خمیر به مدت چند دقیقه روی محل لکه قرار گرفته و پس از آن، لباس موردنظر را به طور معمول با آب سرد بشویید.

اگر لکه شیرکاکائو پس از این شستشو از بین نرفته و یا اگر به ماده شوینده آنزیمی دسترسی نداشتید، از آمونیاک استفاده کنید. مقداری از آمونیاک را با همان مقدار آب ترکیب کرده و سپس، به همان مقدار مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. محلول به دست آمده را روی محل لکه اعمال کرده و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی آن قرار گیرد. سپس، محل موردنظر را با آب سرد شستشو دهید.

یک گزینه دیگر این است که مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را روی محل لکه اعمال کنید. سپس، آن را با آب سرد شستشو دهید. همچنین، تردکننده گوشت نیز می­‌تواند در از بین بردن لکه شیرکاکائو موثر باشد. برای این کار، مقداری از تردکننده گوشت و آب را با هم مخلوط کرده و به یک ماده خمیری دست یابید. اجازه دهید این خمیر حدودا ۲۰ دقیقه روی محل موردنظر قرار گیرد. سپس، آن را به صورت معمول بشویید.

نکات مهم درباره پاک کردن لکه کاکائو

اگر شاهد ایجاد لکه شکلات بر روی لباس خود یا فرزندانتان یا حتی لوازم منزل خود مانند پارچه مبل، فرش و موکت شدید، بهتر است چند نکته مهم را در ارتباط با پاک کردن لکه شکلات از روی آن‌ها به یاد داشته باشید.

  • اولین نکته در رابطه با تمیز کردن به موقع و بلافاصله پس از ایجاد لکه می‌باشد.
  • حرارت دیدن لکه ایجاد شده می‌تواند موجب تثبیت و در نتیجه سخت‌تر پاک شدن آن شود.
  •  شستن غیر اصولی و بازی کردن با لکه، علاوه بر پخش شدن آن، به تثبیت لکه نیز کمک می‌کند.
  • به یاد داشته باشید که استفاده از آب گرم برای شستن لکه شکلات روی لباس اصلاً راه درستی نخواهد بود.
  •  استفاده از لباسشویی در مراحل اول، علاوه بر پخش کردن لکه ممکن است باعث کثیف شدن سایر لباس‌های همراه آن نیز شود.
  •  هنگام  استفاده از مواد شوینده برای پاک کردن لکه شکلات، دقت کنید که پاک کننده آسیب به بافت سطح مورد نظر شما وارد نکند.

نحوه پاک کردن لکه شکلات از روی لباس چگونه است

لکه شکلات اگر به موقع تمیز نشود، در اثر گرما به لکه ثابت تبدیل خواهد شد. تا زمانی که لکه را با آب گرم نشسته‌اید، روش‌های زیر در پاک شدن آن موثر است.

_ برای جلوگیری از پخش شدن لکه، لباس را پشت و رو کنید و روی پشت پارچه کار کنید. تا لکه بیرون آید و داخل بافت پارچه نفوذ نکند. قسمت لک شده را روی چند لایه دستمال کاغذی قرار دهید.

_ یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی، نصف قاشق چای‌خوری آمونیاک و یک پیمانه آب سرد را ترکیب کنید.

_ با استفاده از یک پارچه بدون پرز، لکه را به آمونیاک آغشته کنید. پارچه را به هم نمالید. هدف انتقال شکلات به دستمال کاغذی است نه مالیده شدن همه چیز به هم و پخش شدن شکلات به پارچه.

_ اگر لکه با آمونیاک پاک نشد، با پراکسید هیدروژن ۳ درصد امتحان کنید. مایع را روی لکه بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس این قسمت را کاملا با آب بشویید.

پاک کردن لکه شکلات از روی لباس با استفاده از آمونیاک

یادآوری میکنیم اگر پاک کردن لکه شکلات به موقع انجام نشود، این لکه در اثر گرما ثابت می شود. قبل از اینکه لکه شکلات را با آب گرم بشویید ابتدا روشهای زیر را امتحان کنید.

درباره پاک کردن لکه شکلات باید بگوییم که برای اینکه لکه پخش نشود، لباس را پشت و رو کنید و روی پشت پارچه هر کاری خواستید بکنید.

این کار باعث می شود تا لکه بیرون آید و داخل بافت پارچه نفوذ نکند. همچنین شما باید قسمت لکی شده را روی چند لایه دستمال کاغذی بگذارید.

برای پاک کردن لکه شکلات شما می توانید یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی، نصف قاشق چای‌خوری آمونیاک و یک پیمانه آب سرد را با هم مخلوط کنید.

در مرحله بعدی با کمک یک پارچه بدون پرز، لکه را به آمونیاک آغشته نمایید. یادتان باشد نباید پارچه را به هم بمالید. ما با این کار میخواهیم شکلات به دستمال کاغذی منتقل شود نه اینکه بدتر پخش شود.

پاک کردن لکه شکلات و لکه های قهوه ای با سرکه

طبق بررسی های بدست امده یکی از روش های پاک کردن لکه‌ های قهوه ای ناشی از شربت‌ های شیرین مثل شربت سکنجبین اینست که لباس را به مدت 4 تا 5 دقیقه در مسیر جریان آب سرد بگذارید. با این کار شیرینی‌ ها و محتویات شربت از روی بافت پارچه پاک خواهد شد.

برای پاک کردن لکه شکلات از روی لباس میتوانید از محلول سرکه و الکل کمک بگیرید. به طوری که به مدت 3 تا 4 دقیقه محل آغشته به شکلات یا قهوه را درون این محلول بگذارید. یادتان باشد در هیچ روشی لکه را به هم نمالید تا بدتر پخش شود.

پاک کردن لکه شکلات از روی لباس‌های قابل شستشو چگونه است 

شکلات یک لکه ترکیبی است. کمی لکه روغن، کمی لکه رنگ. ابتدا با استفاده از یک چاقوی کُند یا لبه یک قاشق یا کارت اعتباری شکلات جامد چسبیده را بردارید. لکه را با پارچه یا دستمال مالش ندهید زیرا فقط آن را به عمق پارچه می‌فرستد و پاک کردن لکه را سخت‌تر می‌کند. پس از پاک شدن مواد جامد، می‌توانید لکه را با آب خنک و خنک اسفنج بزنید تا زمان شستن ماده فرا برسد. یک قلم پاک کننده لکه همچنین می تواند به عنوان یک لکه بردار اضطراری استفاده شود اما هنوز هم باید محل لکه در اسرع وقت شسته شود.

وقتی زمان شستن محل لکه شکلات شده است، با اسپری یا ژل پاک کننده لکه‌های پیش شستشو یا کمی مواد مایع شوینده سنگین (تاید یا پرسیل به عنوان بهترین مارک‌ها شناخته می‌شوند) اقدام کنید و سپس همان‌طور که در برچسب مراقبت توصیه شده است، لباس را بشویید.

اگر لکه شکلات بسیار زیاد است یا به مدت یک هفته یا بیشتر روی لباس باقی مانده است، باید قبل از شستشو، با استفاده از سفید کننده اکسیژنه و آب خنک یک پیش شستشو انجام دهید. به این صورت که محلول سفید کننده پایه اکسیژن و آب خنک را مخلوط کنید. کل لباس را زیر آب کنید. اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورد و سپس طبق معمول بشویید. این مورد برای همه پارچه‌های قابل شستشو -سفید و رنگی- به جز ابریشم، پشم و هر چیز که با چرم اصلاح شده ایمن است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست