Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
5 خرداد 1402

پو‌‌‌شش جنوبی چگونه است؟ + برای جنوب گردی چه لباسی بپوشیم؟

به خصوص در سال‌های اخیر علاقه مردم به بندرعباس، قشم و هرمزگان بیشتر از قبل شده است. اما مثل همیشه این سوال پیش می‌آید که چی‌ بپوشیم؟ آن هم برای سفر به گرم‌ترین منطقه ایران! در این مقاله قصد داریم لباس و استایل مناسب سفر به جنوب را بررسی کنیم.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

 لباس های نازک بهترین انتخاب برای لباس و استایل مناسب سفر به جنوب هستند.

بهترین زمان سفر به جنوب متناسب با میزان دما مشخص می‌شود. به هر حال آنجا آب و هوای گرم دارد و تابستان طولانی است و لباس های نازک بهترین انتخاب برای لباس و استایل مناسب سفر به جنوب هستند. در واقع می‌توان گفت از اوایل پاییز تا اواخر بهار برای سفر به جنوب فصل مناسبی است. اما اگر بیشتر ارزان بودن سفر مد نظرتان است می‌توانید تابستان را انتخاب کنید.

 

با رسیدن به فصل بهار و نزدیک شدن به تعطیلات، بسیاری از ما برای سفر به جنوب آماده می‌شویم. این نکته را توجه کنید که در سفر به جنوب، اولین موردی که برای ما اهمیت دارد ، نوع لباسی است که می‌پوشیم. همان گونه که می‌دانید، هوای جنوب در این روزها به کاملا به سمت گرما می‌رود، بنابراین باید یک لباسی را انتخاب کنیم که بتواند گرما و رطوبت جنوب را برای ما قابل تحمل کند.

 

بهتر است از لباس های نخی، آزاد و گشاد که رنگ روشن هم هستند استفاده کنیم، تا در زمان اقامت از سوزش و التهاب پوست جلوگیری شود و همچنین در راحت ترین و بهترین حالت خود بتوانیم از سفر خود لذت ببریم.

 

کفش های مناسب سفر به جنوب

در مورد کفش های مناسب جنوب گردی، بهترین گزینه کفش های اسپرت و راحت است زیرا  شما برای بازدید از از مکان‌های دیدنی  و جزایر جنوب، باید مسافت زیادی را پیاده ‌روی کنید که اگر کفش مناسب نداشته باشید بسیار اذیت می شوید، بنابراین بهترین گزینه استفاده از کفش‌های اسپرت ورزشی و سبک و نرم است.

 

همچنین، داشتن یک جفت صندل و دمپایی نیز به جذابیت بسیار زیادی به شما می دهد و در مواقع پیاده روی در ساحل و عکاسی بسیار مناسب است.  در کل، برای سفر به مناطق گرم و خشک جنوب، انتخاب پوشاک خنک و راحت با رنگ‌های روشن، همراه با کفش‌های اسپرت و سبک و صندل های مناسب، بهترین استایل برای شما خواهد بود.

 

پیراهن کندوره از مشهورترین پوشش زنان جنوب است که در زبان اسپانیایی به پیراهن گاندورا تبدیل شده! اعراب مسلمان در قرن هشتم میلادی آن ‌را به جنوب ایتالیا و اسپانیا بردند و با استقبال خوب مردم اروپا مواجه شدند. پیراهن کندوره با یقه ای گرد که در جلو بسته می‌شود، دو برش عمودی از سرشانه تا خط سینه و پایین دامن دارد که از پهلوی یقه تا درز وسط از پارچه رنگی متفاوت و برای لبه آستین نیز به صورت دو تکه از پارچه‌های دیگر استفاده می‌شود.

 

این لباس دارای حاشیه نوار دوزی پهن در ناحیه دور کمر است و اندامی بودن آن و انتخاب قد تا حد زانو به مدل و دوخت آن تنوع می‌دهد.

 

در میان پوشش زنان جنوب چادر بندری از زیباترین هاست که طرح رنگ و نوع پارچه خاصش، ظاهر منحصربه ‌فردی برای آن ایجاد کرده است. بیشتر چادرها به رنگ‌های قهوه ای، خردلی و خاکستری مایل به آبی است که اغلب از کشورهای عربی، هند و پاکستان وارد ایران می‌شود.

 

معمولاً چادر بندری را به دو شیوه می‌بندند: لا نیم لا و کول زدن. در یک روش یک گوشه را با دست بر روی دوش می‌اندازند و طرف دیگر آزاد است. در شیوه دیگر یک طرف چادر را دور سر می‌پیچند و گوشه آن را در ناحیه گوش رها می‌کنند.

 

در پوشش زنان جنوب ملحقاتی وجود دارد که علاوه بر جنبه تزئینی جنبه کاربردی نیز دارد از مهمترین این ملحقات برقع است که نوعی حجاب نیز محسوب می‌شود. امروز در میان اقوام و گروه های مختلف جهان عرب و دسته ای از ایرانیان مرزنشین هنوز وجود برقع، پرده از چهره ماهرویان آفتاب زده جنوبی نگرفته و ساخت برقع به اشکال مختلفی درآمده که از نظر برش و ساختمان با مدهای متنوعی درجه بندی می شود. چهره گیرترین نوع برقع همان برقع مورد استعمال روستاییان بندرعباسی و اعراب بدوی عمان است. اغلب زنان ساحل نشین قشم ،بندرلنگه، جاسک و بندرعباس از برقع استفاده می‌کنند.

 

 

پوشش زنان جنوب به دلیل نقش و نگارهای زیبا و منحصر به فردش و همینطور کامل بودن در حجاب اسلامی، قابلیت این را دارد که به جهانیان معرفی و در سرتاسر دنیا به نمایش گذاشته شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user