Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
20 آذر 1401

پیراهن را با چی بشوریم ؟ + نحوه شستن پیراهن مردانه!

همه چی درباره شستن پیراهن !

پیراهن مردانه جزء آن دسته لباس هایی است که زیاد استفاده می شود . به همین دلیل شستشوی پیراهن مردانه یکی از اصول اولیه شیک پوشی است پس برای آقایان ضروری است که اصول روش شست و شوی پیراهن مردانه را فرا بگیرند.با تانما در روش های متفاوت شست و شوی پیراهن مردانه آشنا شوید.

 

روش های شست و شوی پیراهن مردانه

شستشوی لباس یکی از کارهای مهم و ضروری است که خانم ها و آقایان به منظور نظافت و پاکیزگی لباس های خود روزانه انجام می دهند. با این حال آیا شما جزء افرادی هستید که همه لباس ها را یک جا در ماشین لباسشویی قرار می دهند و هیچ نکته را در نظر نمی گیرند، یا در این کار ماهر هستید و به ماندگاری کیفیت لباس هایتان اهمیت می دهید؟

 

در صورتی که می خواهید لباس هایتان نو بماند و به بافت و ریزبافت لباس هایتان اهمیت می دهید، باید نکاتی را در شستشوی لباس های در خانه رعایت کنید تا لباس های تمیز و سالمی داشته باشید. در این صورت توصیه می کنیم این مقاله از تانما را دنبال کنید تا با دقت بیشتری لباس ها را در خانه بشویید.

 

استفاده بهینه و مقرون به صرفه از منابع انرژی در شستن لباس با دست

به لحاظ اقتصادی شستن لباس با دست می‌تواند برای شما به صرفه‌تر باشد. درست است که امروزه ماشین‌های لباسشویی مدرن و باکیفیت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداکثر بازدهی را با حداقل انرژی مصرفی داشته‌باشند اما این تنها در صورتی است که لباسشویی شما قدیمی و کم‌بازده نباشد.

 

در غیر این صورت مصرف برق این دستگاه‌ها بسیار زیاد خواهد بود. بدین ترتیب خرید لباسشویی‌های مدرن نیز پیشاپیش هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کند. از طرفی گرم‌کردن آب خانه برای شستشوی لباس انرژی کم‌تری مصرف می‌کند. کما اینکه در بسیاری از موارد لباس‌ها را باید با آب سرد شست.

 

باید در نظر داشته‌باشیم که برق، تنها انرژی مصرفی ماشین لباسشویی نیست. از این رو مسئله مصرف آب نیز به میان کشیده می‌شود. مسئله‌ای که همواره به اهمیت آن در زندگی روزمره اشاره شده‌است. بدیهی است که در شستشوی لباس با ماشین لباسشویی‌ از آب بسیار بیشتری نسبت به روش شستن لباس با دست استفاده می‌شود.

 

اگر یک لباسشویی با کیفیت داشته باشید دست‌کم ۵۳ لیتر آب مصرف خواهد شد. این در حالی است که با شستن لباس با دست به‌طور میانگین ۲۰ لیتر آب مصرف خواهید کرد.

 

استفاده بهینه و مقرون به صرفه از منابع انرژی در شستن لباس با دست 

 

برچسب پیراهن را چک کنید

  • پیش از شستشو حتما لیبل داخل پیراهن را چک کنید تا متوجه شوید در چه دما و شرایطی باید شسته شود.
  • اگر در برچسب عبارت Machine Wash بیاید، امکان شستن آن با ماشین لباسشویی را دارید.
  • اما اگر Dry Clean Only  روی لیبل باشد یعنی نباید آن را در خانه بشویید. همچنین روی برخی پیراهن‌ها عبارت Hand Wash Only نوشته شده که باید با دست شسته شوند.
  • فرقی ندارد قصد شستن پیراهن‌ها با دست یا ماشین لباسشویی را دارید؛ رعایت نکاتی که در ادامه آورده‌ایم می‌تواند به انجام صحیح شست‌و شو و طول عمر بیشتر لباس شما کمک کند.

 

پیراهن‌های 100% نخ و پنبه

شست‌وشو:

  • این پارچه‌ها تنفس‌پذیر، سبک و دارای مقاومت بالایی هستند. با وجود اینکه پارچه‌های نخی در برابر گرما نیز مقاومند اما شست‌و‌شوی آن‌ها در آب گرم باعث رنگ پس دادن، آب رفتگی و تغییر شکل پارچه می‌شود بنابراین بهتر است با آب سرد یا 35 درجه سانتی گراد شسته شود.

 

  • جهت طول عمر لباس از مایع شستشوی مرغوب و ملایم استفاده کنید، همچنین مایع نرم کننده به نرمتر شدن پارچه‌های نخی کمک می‌کند که در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

  • توجه داشته باشید برای خشک کردن از دور کند ماشین لباسشویی استفاده کنید و لباس را کمی نم دار بردارید.

 

شست و شو با مواد شوینده مایع یا مایع لباسشویی

مایع لباسشویی بوی دلنشینی دارد، در تعداد نامحدودی از انواع مختلف رایحه‌ها به فروش می‌رسد و استفاده از آن بسیار آسان است. مواد شوینده مورد علاقه بسیاری از افراد است. چرا؟ زیرا به طور موثری لباس‌ها را در دمای پایین تمیز می‌کند.

 

یکی از معایب مایع لباسشویی قیمت بالاتر آن نسبت به پودر لباسشویی است. تقریباً همه افراد مواد شوینده زیادی را در ماشین لباسشویی خود می‌ریزند؛ یعنی در حد افراطی و بیش از حد نیاز. متاسفانه، این کار نه برای ماشین لباسشویی شما خوب است و نه برای کیف پول شما

 

پیراهن‌های پنبه و ویسکوز / پنبه و پلی استر

برخی از پیراهن‌های زاگرس پوش ترکیب مرغوبی از پنبه و پلی استر یا پنبه و ویسکوز می‌باشد. این پیراهن‌ها علاوه بر اینکه ویژگی پیراهن‌های الیاف طبیعی را نیز دارند، چروک پذیری کمتر و استحکام بیشتری دارند.

شست‌و شو و نگهداری:

  • قابل شست‌و شو در ماشین لباسشویی با دور کند.
  • شست‌و شو با مایع لباسشویی مناسب و مایع حاوی نرم کننده.
  • استفاده از خشک کن لباسشویی با دور کند.
  • حداکثر دمای آب 40 درجه سانتی گراد.
  • بهتر است پیش از خشک شدن کامل، پیراهن را نم دار از ماشین خارج و اتو کنید.
  • اگر لباس خشک بود از اسپری آب پیش از اتو استفاده کنید.
  • پیراهن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

 

جوش شیرین و شستشوی لباس سفید

نصف فنجان جوش شیرین و یک شوینده معمولی می تواند لباس های سفید را تمیز و درخشان کند و علاوه بر آن به هنگام استفاده از جوش شیرین در ماشین لباسشویی به نرم کننده لباس نیازی پیدا نمی کنید. جوش شیرین از چرخه مواد غذایی حذف شده ولی هنوز می تواند به نظافت و پاکیزگی کمک کند.

 

آب اکسیژنه به جای سفید کننده

اگر بر روی لباس سفید لکه هایی ایجاد شده بهتر است در اولین فرصت لباس را بشویید تا لکه مدت کمتری روی لباس قرار بگیرد. برای این منظور می توانید مقداری آب اکسیژنه را بر روی لکه ها بمالید تا لکه ها از بین بروند.

 

از یک اسفنج یا تکه ای پنبه کمک بگیرید و آ اکسیژنه را روی لکه ها بکشید. پس از چند لحظه لباس را به طور کامل خیس کنید تا همه لکه ها از روی لباس پاک شوند. آب اکسیژنه از همه سفید کننده های شیمیایی، کمتر ضرر داشته و به پارچه آسیب کمتری می زند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست