Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 شهریور 1401

پیراهن مردانه آکسفورد چیست؟ + تاریخچه و ویژگی پیراهن آکسفورد را بدانید

با پیراهن آکسفورد آشنا شوید!

پیراهن‌های به اصطلاح «مردانه» ممکن است به ظاهر شبیه هم باشند. با این حال، جنس، الگوی برش، نوع یقه و سرآستین‌ مدل‌های مختلف این نوع پیراهن‌ها معمولا با یکدیگر تفاوت دارد. همین تفاوت‌ها یک پیراهن را برای رویدادهای رسمی و دیگری را برای دیدارهای غیر رسمی و کژوال مناسب می‌کند. یکی از محبوب‌ترین انواع این لباس‌ها پیراهن آکسفورد است که در این‌جا سعی می‌کنیم اطلاعات مفیدی را در رابطه با آن با شما به‌اشتراک بگذاریم.

برای آشنایی با تاریخچه پیراهن آکسفورد ابتدا لازم است با پیشینه یقه‌های دکمه‌دار در پیراهن‌های به‌اصطلاح مردانه آشنایی یابید (در این‌جا کلمه «به‌اصطلاح» از آن جهت به‌کار می‌رود که این نوع پیراهن‌ها به‌شدت مورد علاقه خانم‌ها هم هستند و در کمد لباس خانم‌ها نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند). استفاده از دکمه برای محکم نگهداشتن یقه نخستین بار در هندوستان برای ورزش چوگان (Polo) ابداع شد. به این ترتیب، یقه بازیکنان در طول بازی مرتب و رو به پایین باقی می‌ماند. در غیر این‌صورت، وزش باد و همچنین، تحرک و فعالیت زیاد باعث بالا آمدن یقه می‌شد و برای بازیکن ایجاد مزاحمت می‌کرد. این طراحی به‌زودی در کل هندوستان و پس از آن در انگلستان هم گسترش پیدا کرد.

سرانجام در سال ۱۸۹۶ میلادی، یکی از رضا شرکت آمریکایی Brothers Brooks این طرح را دید. این کمپانی در زمینه مد و فشن فعالیت داشت. بنابراین، پای این طرح مبتکرانه به ایالات متحده هم رسید. اما، این شرکت طراحی مد Brooks Brothers بود که برای اولین بار یقه‌های دکمه‌دار هندی را با پارچه آکسفورد ترکیب کرد و پیراهنی را ارائه داد که هنوز هم در بین همه اقشار محبوبیت دارد. به زودی، پیراهن‌های آکسفورد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفتند. در ابتدا، این پیراهن تنها با کت‌وشلوارهای رسمی ست می‌شد. با این حال، در دهه ۱۹۵۰ میلادی به‌تدریج مردم آن را با لباس‌های کژوال هم پوشیدند. بی‌تردید راحتی و ظاهر شیک و برازنده از دلایل اصلی محبوبیت این لباس و گسترش آن در بین دوست‌داران مد و فشن بود. با این حال، نقش هنرمندان و سلبریتی‌های آن دوران را هم در گسترش این طراحی نمی‌توان انکار کرد.

غیررسمی شیک

از گذراندن یک روز آفتابی در قایق گرفته تا صرف یک فنجان قهوه با دوستانتان، استایل غیررسمی شیک یکی از استایل‌های عالی برای مهارت پیدا کردن در آن است. برای این استایل، از قانون‌های تیپ رسمی پیروی کنید، شما می‌توانید با پوشیدن یک پیراهن آکسفورد جلو باز با تی‌شرتی جنس لنین زیر آن، کمی آن قوانین را بشکنید تا استایل خود را متفاوت کنید. بهتر است برای داشتن ظاهری شیک تی‌شرت را داخل شلوار بگذارید اما شما همچنین آزاد هستید تا برای داشتن استایلی با حال و هوای تابستانه راحت و جدید، شلوارک و کت نیز بپوشید.

نیمه رسمی

این استایل کمی غیررسمی‌تر از استایل جشن عروسی است و مهارت پیدا کردن در آن می‌تواند کمی سخت باشد. اگر از پیراهن آکسفور کلاسیک استفاده کنید، آزاد هستید تا پاپیون یا کروات خود را دربیاورید. اگر برنامه دارید که کت و شلوار بپوشید، می‌توانید آن را با پوشیدن پیراهن آکسفورد با رنگ‌های طوسی، آبی، مشکی، صورتی یا سفید ترکیب کنید. شما همچنین می‌توانید آن را با تکه‌های لباس جدا مانند شلوار کتان و کت امتحان کنید. برای کامل کردن این استایل کفش مجلسی، عینک آفتابی و اکسسوری‌های جالب به آن اضافه کنید.

تفاوت بین پیراهن آکسفورد و دیگر پیراهن لباس چیست؟

به طور کلی پیراهن لباس هر نوع پیراهن دکمه دار با یقه سفت و آستین بلند به شمار می رود. صرف نظر از نوع پارچه ی مصرفی آن ها، اغلب رنگ های یکدست دارند و زیر کت و شلوار، بلیز یا ژاکت قابل استفاده هستند.

پیراهن آکسفورد معمولاً نوعی پیراهن لباس محسوب می شود اما پیراهن آکسفورد از دو جهت با پیراهن لباس معمولی متفاوت است

یقه لباس

یکی از نمادین ترین موارد پیراهن آکسفورد یقه با دکمه پایین است. این یقه ها از پیراهن بازیکنان چوگان سرچشمه گرفته اند. آن ها از این که یقه های پیراهنشان در حین بازی به سمت صورتشان بلند می شد، اذیت می شدند. بنابراین دکمه هایی را اضافه کردند تا یقه را در جای خود نگه دارند.

پیراهن های آکسفورد تقریباً همیشه یقه های دکمه دار دارند در حالی پیراهن های نخی دیگر می توانند انواع مختلف یقه ها را داشته باشند. یقه دکمه دار حالت معمولی تری به پیراهن می دهد و پیراهن را از حالت رسمی دور می کند. هم چنین می توان این پیراهن را با یک کت و شلوار پوشید و جلوه ای رسمی به آن بخشید.

چرا باید پیراهن آکسفورد بپوشیم؟

پیراهن های آکسفورد در اندام های مختلفی خوب به نظر می رسند. این پیراهن ها دارای تنوع رنگی بالایی هستند که به راحتی با لباس های دیگر شما جفت می شوند. همچنین پیراهن های آکسفورد در مکان ها و مجالس معمولی و غیر رسمی و یا رسمی قابل استفاده هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست