Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 آذر 1401

پیرسینگ گوش چیست ؟ + انواع پیرسینگ!

همه چی درباره  پیرسینگ گوش!

سوراخ کردن گوش در تمامی سنین و برای تمامی جنسیت‌ها انجام می‌شود و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد. به طوری که اغلب والدین ترجیح می‌دهند در همان ماه‌های اول نوزاد خود، گوش‌های او را سوراخ کنند تا کم‌ترین درد و عفونت احتمالی را داشته باشد.

 

در چندین سال اخیر بسیاری از مردان نیز به استفاده از گوشواره‌های زینتی روی آورده و سوراخ کردن گوش مردان نیز به امری عادی تبدیل شده است.

 

البته استفاده‌ی گوشواره توسط مردها قدمت هزار ساله دارد. به طوری که اجساد و مومیایی‌های باقی مانده از زمان باستان نشان می‌دهد سوراخ‌کاری گوش آقایان در زمان قدیم در دورتادور دنیا انجام می‌شد.

 

در این میان هم بد نیست اشاره کنیم که در زبان فارسی به پیرسینگ، آژین‌کاری هم می‌گویند که به همان مفهوم سوراخ‌کاری بدن برای آویختن جواهرات است.

 

با این مقدمه می‌خواهیم در ادامه انواع مدل سوراخ کردن گوش و محل پیرسینگ را به شما معرفی کنیم. چون احتمالاً زنان زیادی را دیده‌اید که بخش‌های مختلفی از گوش‌های خود را سوراخ کرده‌اند. اما شاید ندانید که هر کدام از این نواحی نام و پیرسینگ ویژه‌ی خود را دارند

 

پیرسینگ گوش نشانه چیست؟

پیرسینگ گوش یکی از عمل‌های زیبایی باستانی در جهان است که قدمت آن به گذشته‌های دور بر می‌گردد. مومیایی‌های کشف شده در ایتالیا و معابد سومری گواهی بر این ادعاست. در طول تاریخ نیز مردم قبایل و فرهنگ‌های مختلف با هدف خاصی از پیرسینگ گوش استفاده می‌کردند.

استفاده از این جواهرات بیشتر ریشه در آیین این اقوام و باورهای مذهبی آنها داشته است. به طور مثال استفاده از گوشواره در بین سرخ پوستان شمال غربی آمریکا نشانه‌ای از اصالت خانوادگی و ثروت بوده است.

اما معنی پیرسینگ گوش در عصر حاضر چیست؟ برای این سوال دو پاسخ وجود دارد. برخی بر این باورند که پیرسینگ گوش فقط و فقط یکی از انواع اکسسوری است که توسط خانم‌ها و آقایان استفاده می‌شود و هیچ معنای خاصی ندارد.

این گروه معتقدند که انواع مختلف گوشواره پیرسینگ صرفا بخشی از دنیای مد هستند و با هدف افزایش زیبایی و بهبود استایل استفاده می‌شوند. در طرف مقابل برخی از افراد معنا و مفهوم خاصی برای گوشواره پیرسینگ به ویژه در آقایان متصور هستند.

آنها اعتقاد دارند که استفاده از پیرسینگ گوش راست در آقایان نشانه‌ای از همجنسگرایی فرد است و آقایانی که همجنسگرا نیستند، فقط گوش چپ خود را سوراخ می‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از دزدان دریایی یا رپرها فقط گوش چپ خود را سوراخ می‌کنند.

انواع مدل پیرسینگ گوش

در مواردی ممکن است پیرسینگ گوش بدون عمل سوراخ کردن انجام گیرد. به همین جهت پیرسینگ گوش به دو دسته پیرسینگ گوش دائمی و پیرسینگ گوش موقت تقسیم می‌شود. در پیرسینگ گوش دائمی سوراخی در بافت گوش ایجاد می‌شود که در صورت مراقبت مناسب دائمی خواهد بود. در ادامه به بررسی بیشتر این روش می‌پردازیم. در روش موقت نیازی به سوراخ کردن گوش نیست.

در این روش از پیرسینگ چسبی گوش، پیرسینگ فیک گوش یا پیرسینگ مغناطیسی گوش (مدل‌ها) استفاده می‌شود که هیچ نیازی به سوراخ کردن پوست برای نصب ندارند

. علاوه بر این دو روش، تکنیک خاص دیگری به نام پیرسینگ میکرودرمال هم وجود دارد. در این روش بافت گوش تنها از یک طرف سوراخ شده و یک نگین زینتی در آن محل کاشته می‌شود

هزینه پیرسینگ گوش چقدر است؟

هزینه سوراخ کردن گوش شما بستگی به نوع سوراخ کردن گوش و ناحیه مورد نظر دارد. پیرسینگ ناحیه غضروف گوش معمولا نسبت به نرمه گوش هزینه بیشتری در بر دارد.

 

اما مهمترین چیزی که باید بدانید این است که همیشه به دنبال ارزان ترین گزینه نباشید و حتما مطمئن شوید که این کار توسط یه متخصص حرفه ای و با تجربه و در محیطی کاملا استریل انجام می گیرد.

 

هزینه پیرسینگ گوش چقدر است؟

 

۷ نکته برای تمیز کردن پیرسینگ گوش

  1. دست هایتان را همانند پوست اطراف پیرسینگ تمیز نگه دارید. برای جلوگیری از تحریک از صابون بدون عطر استفاده کنید.
  2. از یک مخلوط آب و نمک یا یکی از محلول های اسپری نمکی برای تمیز کردن اطراف محل پیرسینگ استفاده کنید.
  3. یک دستمال ضخیم درون محلول آب و نمک فرو کنید و دو بار در روز به محل سوراخ گوش بمالید.

۴- برای اینکه محلول نمک به طور کامل از جذب شود، پیرسینگ ها را به آرامی به جلو و عقب تکان دهید.

۵- بیش از دو بار در روز محل پیرسینگ گوش را نشویید، زیرا تحریک می شود.

  1. از الکل یا پراکسید هیدروژن استفاده نکنید زیرا می توانند روند بهبودی را کند کنند.

۷- در دو یا سه هفته اول از مالیدن روغن یا پماد خودداری کنید، زیرا می توانند منجر به بروز مشکلات مرتبط با عفونت و باکتری ها شوند

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز