Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
27 شهریور 1401

چرا لباس سفید زرد میشود؟ دلیل زرد شدن پارچه و لباس سفید چیست؟

همه چیز در رابطه با زرد شدن لباس سفید

زرد شدن زی، ر بغل لباس به دلیل واکنش بین عرق و نمک بدن رخ می دهد، اما گاهی عوامل محیطی مانند نیکوتین ناشی از دود سیگار یا باقی مانده چربی در پخت و پز می توانند دلیل زرد شدن لباس های سفید باشد. گاهی حتی لباس های سفیدی که در کمد هستند و زمان طولانی از آنها استفاده نکرده ایم نیز زرد می شوند. اما علت زرد شدن لباس سفید در کمد چیست. همراه ما باشید تا چند دلیل زرد شدن لباس سفید را با شما درمیان بگذاریم.

یکی از دلایل زرد شدن لباس­های سفید شستن آنها با لباس­های رنگی است. لباس سفید را بهتر است با لباس­های رنگی در ماشین لباسشویی نشویید. زیرا رنگ سفید، چرک و رنگ دیگر لباس­ها رابه خود گرفته و به همین جهت زرد و کدر خواهد شد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث زرد شدن لباس­های سفید می­شود، استفاده از مام و اسپری زیر بغل است. این محصولات در روزهای گرم سال جزو جدا نشدنی از زندگی ما هستند و نمی­توان آن‌ها را کنار گذاشت. از طرفی در فصل تابستان، لباس سفید طرفدار بیشتری دارد. زیرا نور خشک را کمتر جذب کرده و در نتیحه خنک­تر است. اما متاسفانه لباس­های سفید در مقابل مواد ضد عرق آسیب پذیر هستند.

علت زرد شدن لباسهای سفید

لباس های سفید در صورت نگهداری نادرست تغییر رنگ می دهند. زرد شدن لباس سفید می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • زرد شدن لباس سفید با وایتکس

استفاده از سفید کننده های خانگی لباس ها را سفید می کند، اما استفاده زیاد از سفید کننده باعث زرد شدن لباس ها میشود. سفید کننده یا وایتکس یک ضد عفونی کننده قوی است و مقدار زیاد مواد شیمیایی موجود در هر بار شستشو باعث خراب شدن و زرد شدن پارچه ها در طول زمان می شود.

استفاده از سرکه تقطیر شده در چرخه آبکشی تاثیر سفید کننده را خنثی کرده و از زرد شدن جلوگیری می کند.

چگونه لباس ها و ملحفه های زرد رنگ را سفید کنیم

  • کم ریسک ترین روش برای سفید کردن لباس های قابل شستشو ، مخلوط کردن محلول آب گرم و سفید کننده های حاوی اکسیژن است.
  • لباس های سفید را به صورت خطی در خارج از نور خورشید خشک کنید. اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به سفید شدن لباس کمک می کند.
  • برای سفید کردن پارچه های نخی که زرد شده اند می توانید از سفید کننده کلر استفاده کنید.
  • لکه های زرد لباس را با جوش شیرین پاک کنید.
  • برای سفید کردن لباس های زرد شده، به نسبت مساوی از سرکه سفید و آب استفاده کنید.
  • لکه های زرد را با سرکه و نمک پاک کنید.
  • لکه های زرد را با صابون ماشین ظرفشویی پاک کنید.
  • لکه های زرد را با آب لیمو پاک کنید.
  • لکه های زرد را با خمیر دندان پاک کنید.
  • لکه های زرد با آسپرین پاک کند
  • عوامل طبیعی مثل تعریق بدن و دود سیگار

یکی از مهمترین عواملی که باعث زرد شدن لباس های سفید می شود تعریق بدن است. در واقع عرق بدن با اسید موجود در قفسه ها و کمدهای چوبی واکنش می دهد و به رنگ زرد در می آید. نیکوتین موجود در دود سیگار، چربی ناشی از پخت و پز، مام و اسپری زیر بغل هم لباس های سفید را زرد می کنند.

شستشوی لباس سفید با آب سرد از علت های زرد شدن لباس 

بهتر است لباس های سفید به خصوص پارچه های کتان را با آب گرم بشویید، زیرا آب سرد باعث چرک مردگی و زرد شدن لباس خواهد شد. همچنین اگر جدا کردن لباس هاس سفید از سایر لباس ها برایتان سخت است، می توانید این لباس ها را به صورت جداگانه و با دست بشویید.

علت چرک مرده شدن لباس­های سفید

همانطور که گفته شد، شستن لباس و پارچه­های سفید در لباسشویی آن هم در کنار دیگر لباس­ها یکی از عوامل چرک مردگی است. بهتر است لباس­های سفید را با دست بشویید. اگر نمی­توانید، آن‌ها را جدا کرده و با لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی نشویید.

شستن لباس­های سفید با آب سرد نیز می­تواند باعث چرک‌مردگی آن‌ها شود. بنابراین توصیه می­شود پارچه­های سفید را با آب گرم بشویید. اما این را درنظر داشته باشید که دمای بالا لزوما برای شست‌وشوی همه الیاف و پارچه‌های سفید و روشن مناسب نمی باشد و‌حتی ممکن است منجر به آسیب شود، دمای بالا تنها برای الیاف مقاوم در مقابل گرما مثل کتان قابل استفاده است و الیاف مصرفی در پرده را آسیب می زند، اما درعوض، باعث پاک شدن بهتر لباس می­شود. برای حل این مشکل می‌توانید از مایع لباس‌های مخصوص البسه و پارچه‌های سفید مانند سفیدشوی تاپ استفاده کنید که قابلیت انحلال در آب سرد را هم دارند.

آسپرین، دوای درد لباس های زرد

در حالی که نام قرص آسپرین با بیماری‌های قلبی گره خورده، اما جالب است بدانید دوای درد لباس های زرد هم پیش این قرص همه فن حریف است. می پرسید چطور؟ کافی است ۶ عدد قرص آسپرین را خرد کرده و در یک تشت پر از آب ولرم قرار دهید. وقتی آب و آسپرین با هم ترکیب شدند، لباس سفید را بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل تشت آب بگذارید و بعد از این زمان لباس را با شوینده معمولی شستشو دهید. به این ترتیب شما موفق به از بین بردن زردی لباس خود شده اید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست