Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 شهریور 1401

چگونه بوی دود را از روی لباس برطرف کنیم؟ + بر طرف کردن بوی لباس!

همه چیز درباره رفع بوی دود لباس

بوی دود می تواند به بافت پارچه نفوذ کرده و حتی بعد از شستشو هم به راحتی از بین نرود. استفاده مجدد از لباس هایی که در مجاورت دود قرار گرفته اند، به دلیل بوی باقی مانده روی لباس میسر نیست، اما از بین بردن این بو اصلا کار سختی نیست. بدین منظور در این قسمت قصد داریم تا آموزش رفع بوی دود از لباس و حتی از روی وسایل خانه را برای شما توضیح دهیم

راهکارهایی برای رفع بوی دود لباس

برای رفع بوی دود از لباس قبل از هرچیز لباس را به دقت بررسی کنید و اگر ذرات خاکستر بر روی لباس بود آنها را جدا کنید. اطمینان پیدا کنید که لباستان سالم است و ارزش نگهداری دارد تا برای رفع بوی دود از روی آن اقدام کنید.

برای رفع بوی دود لباس به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا لباس را به فضای آزاد برده، دوده های اضافی آنرا بتکانید.
  2. به علامت های روی برچسب لباس توجه کنید تا در جریان دمای آب سازگار با لباس، مواد شوینده قابل استفاده برای لباس و … قرار بگیرید.
  3. داخل یک لگن آب سرد و یک فنجان جوش شیرین بریزید.
  4. لباسی که بوی دود گرفته را به مدت 2 تا 3 ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.
  5. هنگام خارج کردن لباس از محلول، لباس را با کمی شوینده بشوئید و با آب سرد آبکشی نمایید.
  6. در پایان مجددا کمی جوش شیرین درون لگن آب بریزید و لباس را داخل لگن بچرخانید.
  7. لباس را آبکشی کرده و در هوای آزاد و نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید تا بوی دود بطور کامل از لباس رفع شود.

پارچه های قابل شستشو

در صورتی که بر روی لباس شما علامت خشک شویی وجود دارد برای از بین بردن بوی دود آنرا به خشک شویی بسپارید.

پارچه‌هایی که نقاط سیاه شده یا لکه‌ی دوده دارند، لباس‌ها یا رومیزی‌ها را بیرون ببرید و دوده‌های اضافی را بتکانید. طبق برچسب شستشوی موجود روی آن لباس یا پارچه، با استفاده از مواد شوینده‌ی قوی، یک فنجان سرکه سفید مقطر و نصف فنجان سفیدکننده‌ی همه‌منظوره یا سفیدکننده‌ی اکسیژنه بشویید. همان‌طور که روی برچسب شستشوی پارچه توصیه‌شده است از دمای آب مناسب پارچه استفاده کنید.

قبل از انداختن پارچه‌ها در خشک‌کن، هرکدام را ازنظر لکه‌های باقی‌مانده بررسی کنید. در صورت باقی ماندن لکه‌ها، چرخه‌ی شستشو را تکرار کنید. همچنین، سوراخ‌ها را بررسی کنید. خشک‌کردن در هوای آزاد برای همه‌ی پارچه‌ها توصیه می‌شود تا هم به از بین بردن بو کمک کند و هم از بزرگ‌تر شدن سوراخ جلوگیری کند.

اگر لکه‌ای وجود ندارد و فقط بوی دود می‌دهد، لباسشویی را با آب‌خنک پرکنید و یک فنجان جوش‌شیرین به آن اضافه کنید. پارچه‌های دودگرفته را کاملاً در آب خیس کنید و اجازه دهید حداقل دو ساعت یا یک‌شب در آن خیس بخورند. ماده‌ی شوینده را اضافه کرده و طبق معمول بشویید اما یک فنجان جوش‌شیرین به چرخه‌ی آبکشی اضافه کنید.

ممکن است سه یا چهار بار شستشو با جوش‌شیرین لازم باشد تا بوی دود کاملاً از بین برود.

ترفندها و راهکارهای موثر

به منظور از بین بردن بوی دود از لباس پیش از هر چیزی لباس را با دقت کامل بررسی نمایید و در صورتی که ذرات خاکستر بر روی لباس باقی مانده بود آن ها را جدا نمایید. مطمئن شوید که لباستان سالم و بدون آسیب دیدگی بوده و ارزش نگه داشتن دارد تا برای حذف بوی دود از روی آن اقدام نمایید.

استفاده از آب و سرکه :

این راهکار به منظور حذف بوی دود از لباس ها و پارچه های کتانی خیلی مناسب و موثر می باشد. تنها لازم است سینک ظرفشویی یا یک لگن را با آب گرم پر کرده و بعد یک فنجان سرکه سفید به آن بیفزایید. آب و سرکه را خیلی آرام با یکدیگر ترکیب نمایید. پارچه دود گرفته را درون آن بگذارید و اجازه دهید حدود یک ساعت درون آن باقی بماند. در پایان پارچه را از مخلوط آب و سرکه خارج نموده و بعد آبکشی نمایید.

استفاده از اسپری لیمو برای رفع بو :

این ترفند به جهت رفع بوی دود از روی لباس، کوسن، مبل و صندلی، تشک و تخت خواب خیلی خوب و مناسب می باشد زیرا احتیاجی به شستشو ندارد. این سری لازم است دو فنجان عصاره نارون را درون یک ظرف بریزید و بعد حدود ۲۰ قطره اسانس لیمو به آن بیفزایید. این دو ماده را به خوبی مخلوط کرده و بر روی پارچه دود گرفته اسپری نمایید.

بکار بردن جوش شیرین :

یک فنجان جوش شیرین را به داخل ظرفی پر از آب گرم بیفزایید و بعد آن را به طور کامل هم بزنید تا جوش شیرین درون آب حل گردد. لباس را درون این ترکیب بخیسانید. بعد از سپری شدن یک الی دو ساعت بر اساس برچسب نوع مراقبت از لباس درج شده بر روی لباس موردنظر آن را شستشو دهید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست