Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 آذر 1401

چگونه ترک کف پا را ترمیم کنیم؟ + چرا کف پا خشکه یا ترک میزند؟

اشنه پا، قسمتی از بدن است که خیلی به چشم نمی‌آید، شاید به همین دلیل است که برخی افراد از پاهای خود به خوبی مراقبت نمی‌کنند و حتی ممکن است از وجود ترک‌های آن بی‌خبر باشند و درمان ترک پا را جدی نگیرند. با وجود این، ترک پاشنه پا مشکلی شایع است که معمولاً با فرارسیدن پاییز بیشتر رواج می‌یابد.

 

بر پایه تحقیقی که در آمریکا انجام شده است، بیش از 20 درصد بزرگسالان از ترک پوست پاشنه پا رنج می‌برند. این ناهنجاری پوستی هم در بزرگسالان رخ می‌دهد و هم در کودکان، اما زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیشتر افراد، ترک پا را مشکل جدی‌ای نمی‌دانند، هرچند ممکن است هنگامی که پا برهنه هستند، آزرده شوند.

 

در برخی موارد، ترک‌های پاشنه پا ممکن است بسیار عمیق و حتی درد آور شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین درمان‌های خانگی برای معالجه و پیشگیری از ترک پاشنه پا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

کرم ترک‌ پا یا مرطوب کننده‌های قوی

شاید نخستین درمان ترک پا و موثرترین روش که به فکرتان می‌رسد، استفاده از کرم ترک پا باشد. این محصولات حاوی موادی هستند که پوست را مرطوب و نرم می‌سازند و آن را لایه برداری می‌کنند. بیشتر، حاوی ترکیبات زیر هستند:

 

  • اوره: اوره با آب پیوند می‌سازد و رطوبت را نگه می‌دارد. همچنین، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند و آبرسانی بهتری انجام می‌دهد. این ماده سازنده تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی عمقی و همچنین رفع تیرگی پوست دارد.

 

  • اسید سالیسیلیک: این ماده خاصیت لایه برداری (کراتولیتیک) دارد و به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. اسید سالیسیلیک سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، لایه‌های سخت پوست را حذف می‌کند و به ایجاد یک لایه جوان روی پوست کمک می‌کند.

 

  • آلفاهیدروکسی اسیدها (AHA): این دسته از اسیدها، ترکیباتی طبیعی هستند که از گیاهان یا جانوران به دست می‌آیند، آلفا هیدروکسی اسیدها لایه بردارند، به نفوذ بیشتر مواد به لایه‌های عمیق‌تر پوست کمک می‌کنند، خون‌رسانی پوست را بهبود می‌بخشند و به کلاژن سازی، روشن شدن و جوانسازی پوست کمک می‌کنند.

 

علل ایجاد ترک پا چیست؟

اولین علائم ترک پا، پوست خشک و ضخیم شده در قسمت پاشنه پا است که به نام کالوس شناخته می‌شود. زمانی که راه می‌روید، چربی زیر پاشنه پا پخش می‌شود و باعث می‌شود که کالوس ترک بخورد. 

 

مهم‌ترین علت ترک پا خشکی پوست است. راه رفتن روی موکت و گلیم، پوشیدن صندل، کفش‌های روباز، پوشیدن کفش پاشنه بلند، کم نوشیدن آب، دیابت، بیماری‌های پوستی، استفاده از صابون نامناسب، بارداری، ایستادن طولانی مدت، پوشیدن کفش‌های تنگ و زیاد شستن پا همه از علل ایجاد ترک پا هستند. عفونت‌های قارچی، اضافه وزن، اگزما و پسوریازیس هم می‌تواند باعث ترک پا شود.

 

علل ایجاد ترک پا چیست؟

 

گاهی هم خشک شدن پوست به دلیل آب و هوای محل زندگی مانند هوای سرد و رطوبت پایین اتفاق می‌افتد. ، با داشتن هر یک از این عوامل، در صورتی که رطوبت رسانی به پاشنه پا را در برنامه زیبایی و رسیدگی به بدن خود انجام ندهید بدون شک به ترک پا دچار می‌شوید.

 

کمبود رطوبت

پوست خشک، ترک خورده و پوسته پوسته شده به خصوص در پاشنه پا و کف پا معمول است زیرا غدد چربی این نواحی در مقایسه با پوست در سایر نقاط بدن کمتر است.

 

ایستادن بیش از حد طولانی یا پوشیدن کفش نامناسب

 ایستادن بیش از حد طولانی یا پوشیدن کفش نامناسب می تواند فشارهای مداوم را به قسمت های خاصی از پا وارد کند یا باعث اصطکاک پوست شود. در نتیجه این نواحی از پا ممکن است خشک، پینه بسته یا ترک خورده شود.

 

گرما و رطوبت

کفش های بسته، مانند کفش های کتانی و چکمه، یک محیط فوق العاده گرم و مرطوب برای پا ایجاد می کنند. گرما و رطوبت از پوست رطوبت می گیرد، که می تواند منجر به خشکی، ضخیم یا ترک خوردگی پا شود.

 

افزایش سن

با گذشت زمان، پوست توانایی حفظ آب را از دست می دهد ، لاغرتر و خشک تر می شود. در افراد مسن ممکن است به دلیل روند طبیعی پیری ، احساس خشکی پوست به خصوص در کف پاها داشته باشند.

 

داروهای محرک ترک های کف پا

داروهای خاصی از جمله ادرار آورها می توانند باعث خشکی پوست پا و ایجاد ترک در کف پا شوند.

 

بیماری پای ورزشکار

پای ورزشکار یک عفونت قارچی است که باعث ایجاد جوش پوسته ای بین انگشتان و زیر پا و ترک در زیر پا می شود.

 

چطور از بروز ترک کف پا پیشگیری کنیم؟

ساده‌ترین راه پیشگیری از ترک خوردن کف پا و لای انگشتان، چرب کردن روزانه پوست پا با وازلین و کرم اوسرین است. افراد نباید از کفش‌های پاشنه‌بلند یا تنگ استفاده کنند. اگر فردی در طول روز زیاد روی فرش، موکت و… راه می‌رود، بهتر است در طول روز از جوراب یا پاپوش استفاده کند تا تماس کف پا با سطوح زبر کمتر شود.

 

هنگام خواب هم باید حتما کف پا را با کرم مناسب ماساژ داد. ترک کف پا معمولا در خانم‌های خانه‌دار شایع است. به همین دلیل توصیه می‌شود خانم‌ها بعد از انجام هر کاری که باعث خیس شدن پاها می‌شود، پاها را با حوله نرمی خشک و از کرم کف پا استفاده کنند. لای انگشتان را هم نباید از یاد ببرند. خشک و چرب کردن این ناحیه ضروری است.

 

یکی از روش‌های رفع ترک پا در منزل این است که از آن پیشگیری کنید! در بسیاری از مواقع ترک پا اگر در زمان مناسب تشخیص داده شود، مسئله نگران‌کننده‌ای نیست و معمولاً با روش‌های خانگی بهبود پیدا می‌کند.

 

برای درمان قطعی ترک پا باید صبور باشید و گاهی ممکن است مجبور شوید درمان را تا چند هفته ادامه دهید تا نتیجه‌ای که مد نظر دارید، حاصل شود.

 

می‌توانیم بگوییم که درمان فوری ترک پاشنه پا چندان تضمینی نیست. پس بهتر است قبل از آنکه دچار ترک پا شوید، برای سلامت بیشتر پای خود بیشتر وقت بگذارید.

 

  • آنچه می‌پوشید از جمله جوراب، کفش، دمپایی و صندل اهمیت زیادی دارند. اگر به ترک پا دچار شده‌اید، باید به دنبال پاپوش‌هایی باشید که به درستی اندازه پایتان باشند و از پاشنه محافظت کند. در صورت امکان، کفش‌هایی را انتخاب کنید که در قسمت پاشنه محکم و پهن است و دارای لایه مخصوصی برای پاشنه و راحتی پا باشد.

 

  • بهتر است از پوشیدن صندل اجتناب کنید چون می‌توانند موجب افزایش ریسک ابتلا به خشکی پوست شوند. همچنین پوشیدن کفش‌های پشت باز که به هیچ وجه محافظتی از پاشنه پا ندارند، توصیه نمی‌شوند. کفش‌های پاشنه بلند که در قسمت پاشنه نازک می‌شوند، مناسب نیستند. همچنین کفش‌هایی که بیش از حد معمول تنگ هستند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند.

 

  • برای مدت زمان طولانی در یک وضعیت نایستید و همچنین در وضعیت نشسته زمان طولانی یک پا را روی دیگری نیندازید.

 

  • کرم‌های قوی نرم کننده را در شب به کف پاهای خود بمالید و سپس جوراب بپوشید تا رطوبت آن حفظ شود.

 

  • هر روز پای خود را بازرسی کنید، خصوصاً اگر دیابت دارید یا در هر شرایطی هستید که باعث خشکی پوست شما می‌شود، این بازرسی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

  • جوراب‌های باکیفیت مثلاً جوراب نخی بپوشید.
  • برای راحتی پاشنه در کفش، در صورت امکان از پد مخصوص پاشنه سیلیکونی استفاده کنید.

 

  • به اندازه کافی آب بنوشید تا رطوبت بدن و پوست شما تأمین شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user