Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 شهریور 1401

چگونه لباس هایی که رنگ میدهند را بشوریم؟ + نحوه شستن لباسهای رنگی چیست؟

روش شستن لباس هایی که رنگ می دهند چیست

در این بخش به شما می گوییم که چگونه جلوی رنگ پس دادن لباس ها را بگیریم:

تست رنگ

از نظر ماندگاری رنگ لباس های خود را آزمایش کنید. لباس خود را در محلول آب و صابون به مدت 20 دقیقه قرار دهید. سپس بررسی کنید که آیا آب تغییر رنگ داده است یا خیر. برای لباسهای جدید خریداری شده هم حتما این تست را انجام بدهید تا مطمئن شوید که لباسها رنگ نخواهد داد.

از آب سرد استفاده کنید

آب گرم رنگها را خراب کرده و باعث پس دادن رنگ لباس می شود. برای شستشوی لباسها حدالامکان از آب سرد استفاده کنید.

لباس ها را براساس رنگ جدا کنید

مرتب کردن لباس با رنگ و وزن مشابه. سعی کنید لباسهای هم رنگ را باهم بشویید. از شستن لباسهای سفید و روشن با لباسهای رنگی خودداری کنید. شستن لباسهای هم رنگ با هم باعث میشود که اگر لباسها رنگ هم بدهد اتفاق بدی رخ ندهد. شستن لباس های سنگین و ظریف با هم اصطکاک را افزایش می دهد که باعث پس دادن رنگ بیشتر می شود.

نکات شستشو برای لباس هایی که رنگ می دهند

  • قبل از شستن لباس با لباس های دیگر، یک آزمایش رنگ انجام دهید. برچسب لباسها اغلب به شما می گوید که آیا یک لباس رنگ میدهد یا خیر. ممکن است نوشته شده باشد با رنگهای مشابه شستشو دهید یا به شما هشدار دهد که ممکن است لباس رنگ بدهد.
  • اگر نگران پس دادن رنگ لباسهای خود هستید، توصیه می شود لباس را جداگانه با دست بشویید. این باعث می شود لباس های دیگر آسیب نبینند. حتما یادتان باشد از چنگ زدن لباسها خودداری کنید.
  • بسته به نوع لباس، دستورالعمل شستن لباس با دست متفاوت است.
  • اگر می خواهید لباس ها را باهم بشویید، همیشه از آب سرد استفاده کنید. آب داغ باعث پس دادن رنگ می شود.  آب سرد برای حفظ رنگ و روشنایی لباس توصیه می شود.
  • از نمک ید دار استفاده کنید نمک یددار را به میزان یک چارم فنجان به لباسها اضافه کنید و بشویید. نمک یک نگهدارنده طبیعی است.
  • بعضی از شوینده های لباس، بسیار قوی هستند. سعی کنید قبل از استفاده روی پاکت را بخوانید و از مواد شوینده ملایم استفاده کنید.
  • اصطکاک را کاهش دهید. برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباسها، به اصطکاک آنها فکر کنید. اصطکاک یک عامل بزرگ برای پس دادن رنگ و محو شدن لباس است. سعی کنید از یک چرخه ملایم استفاده کنید. هنگام شستن لباسهایی مانند شلوار لی آنها را پشت و رو کنید.
  • سعی کنید از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. بهتر است بعد از شستن لباسها با همان روش طبیعی، یعنی پهن کردن لباسها در آفتاب، آنها را خشک کنید. اگر مجبورید از خشک کن استفاده کنید مدت زمان کوتاه با دور کند را انتخاب کنید.

قبل از شستشو، حواستان به رنگ پس دادن لباس ها به یکدیگر باشد!

همیشه بهتر است پیش از گرفتار شدن به دردسرهای لکه‌بری، قبل از روانه کردن لباس‌ها به داخل ماشین لباسشویی، به نکات ساده‌ی زیر توجه داشته باشید:

  1. لباس‌ها را بر اساس رنگ جدا کنید

قبل از شستشو، لباس‌های سفید را از لباس‌های با رنگ تیره جدا کنید و لباس‌های رنگ روشن را هم یک طرف دیگر بگذارید. همین جداسازی ساده خیالتان را از بابت رنگ پس دادن لباس ها به یکدیگر راحت می‌کند.

اگر این کار برایتان وقت‌گیر است می‌توانید چند سبد کوچک برای تفکیک لباس‌ها بر اساس رنگ کنار لباسشویی بگذارید تا وقتتان برای جدا کردن لباس ها گرفته نشود.

  • مانع سایش لباس‌ها شوید

لباس‌ها در لباسشویی بر اثر سایش با یکدیگر ممکن است آسیب ببینند و همین باعث آزاد شدن رنگ پارچه‌شان از قسمت‌های آسیب‌دیده شود. بنابراین قبل از شستشو، لباس‌ها (به‌خصوص لباس‌های لی) را پشت‌ورو کنید و زیپ و دکمه‌های لباس را ببنیدید.

همچنین بهتر است تنظیمات لباسشویی را روی دور آرام‌تری بگذارید. دور تند اصطکاک لباس‌ها را بیشتر می‌کند. همین نکات ساده به ثابت نگه داشتن رنگ شلوار لی و سایر انواع الیاف بسیار کمک می‌کند.

  • لباس‌های نو را امتحان کنید

اگر لباس تازه‌ای با رنگ‌های ناپایداری مثل مشکی، قرمز براق، آبی یا سبز خریده‌اید، برای اطمینان از این‌که از آن لباس‌های دردسرساز نیست و رنگ پس نمی‌دهد، آن را در ظرفی پر از آب و شوینده قرار دهید. اگر رنگ آب تغییر نکرد، لباستان را با خیال راحت با بقیه‌ی لباس‌ها بشویید.

راهکار ثابت ماندن رنگ لباس در هنگام شستشو

یک افسانه رایج در اینترنت این است که شستن لباس‌ها در سرکه یا نمک، رنگ را “تثبیت” می‌کند و مانع از رنگ پس دادن لباس می‌شود. متاسفانه، این درست نیست. اگرچه سرکه به تثبیت برخی از رنگ‌های اسیدی کمک می‌کند، اما تنها در طی فرآیند رنگرزی کار می‌کند و برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس‌های دارای نخ پنبه کاربردی نخواهد داشت. به طور مشابه، نمک نیز در فرآیند رنگرزی و برای تشویق الیاف پارچه به جذب کردن رنگ استفاده می‌شود، اما پس از اتمام این فرایند، تاثیری در جلوگیری از رنگ پس دادن لباس نخواهد داشت. اگر شما نمک را امتحان کردید و گمان می‌کنید که در جلوگیری از رنگ پس دادن لباس موثر است، تنها به این دلیل است که شستشوی اضافی آخرین ذرات رنگ‌های جذب نشده در الیاف لباس را حذف می‌کند

  • لباس‌های ظریف را به طور جداگانه بشویید: بسیاری از ما لباس‌های خود را به خاطر ترس از این که کثیف یا بدبو به نظر برسند، ‏بیش از حد می‌شوییم‎.‎ اما در مواجه با لباس‌های ظریف به خاطر داشته باشید که این لباس‌ها بایستی تنها در صورت لزوم شسته شوند. قبل از شستن یک ‏لباس، از خودتان بپرسید: ” آیا این لباس واقعا کثیف است و آیا واقعا باید شسته شود؟” اگر لباس شما فقط در یک ناحیه کوچک ‏کثیف شده است، تنها همان ناحیه را تمیز کنید‎. ‎
  • لباس‌ها را خیس نگه ندارید: لباس‌های خیس را برای مدت طولانی در یک سبد قرار ندهید و پس از پایان شستشو، در اولین فرصت آن‌ها ‏را از ماشین لباسشویی خارج کنید. خیس ماندن لباس‌ها برای مدت طولانی، به شل شدن ذرات رنگ و انتقال رنگ بین لباس‌ها کمک ‏می کند‎. ‎
  • لباس‌ها را در سایه خشک کنید: اشعه ماورا بنفش خورشید می‌تواند به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل کند، بنابراین لباس‌های ‏خود را در سایه خشک کرده و تا جای ممکن از خشک‌کن استفاده نکنید‎. ‎

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست