Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 شهریور 1401

چگونه لکه آدامس روی لباس را پاک کنیم؟ + نحوه تمیز کردن آدامس روی لباس چیست؟

همه چیز در رابطه با پاک کردن لکه آدامس بر روی لباس!

تقریبا همۀ ما چنین اتفاق ناراحت‌کننده‌ای را تجربه کرده‌ایم که بر اثر اتفاق یا حواس‌پرتی، تکه آدامسی به لباسمان چسبیده باشد. رفع این نوع لکه‌ها با تمام کوچکی و سادگیشان می‌تواند به یک دردسر بزرگ تبدیل بشود. اما لازم نیست نگران باشید؛ چراکه در این مطلب، ما انواع روش‌هایپاک کردن لکه آدامس از روی لباس را تشریح می‌کند

اگر از ترفند‌های مناسب برای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس استفاده نکنید، ممکن است به دردسر بیوفتید. بنابراین، بهتر است حتما چند روش برای زمانی که حیانا چنین اتفاقی رخ داد، بلد باشید تا از یک آشفتگی تمام عیار جلوگیری کنید.

یکی از دیگر راه‌های پاک کردن لکه آدامس از روی لباس این است که برخلاف روش قبلی، آن را با استفاده از ابزاری مثل اتو، گرم کنید. همانطور که می‌دانید، گرما آدامس را نرم و انعطاف‌پذیر می‌سازد و با این ترفند می‌توان آن را به سادگی از روی بافت پارچه جدا کرد. قبل از این که کارتان را شروع کنید، یک عایق حرارتی را زیر پارچه قرار بدهید و روی آن هم یک مقوا بگذارید. پارچه را از سمتی که آدامس به آن چسبیده است، روی مقوا قرار بدهید تا گرمای اتو آدامس را به سطح مقوا منتقل کند.

برای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس، از حرارت نیمه ملایم اتو استفاده کنید و آن را روی سمت دیگر پارچه بکشید. اگر لکه به طور کامل رفع نشد، این کار را دوباره انجام بدهید تا لکه از روی لباس پاک شود. برای رفع کامل لکه آدامس از روی لباس هم آن را با مواد شوینده بشویید تا هرگونه اثری از لکه به طور کامل از بین برود

لکه آدامس روی لباس چگونه پاک می شود؟

مطمئنا چسبیدن لکه آدامس بر روی لباس، یکی از بدترین اتفاق هایی است که ممکن است برای کسی پیش بیایید. اما نکته امیدوارکننده این است که به روش های مختلفی می توان این لکه ایجاد شده از روی لباس را به راحتی پاک کرد. امروزه افراد هزینه های زیادی برای پاك كردن آدامس از لباس های گران قیمت خودشان می کنند، غافل از اینکه با چند ترفند ساده می توان لکه آدامس را از روی لباس پاک کرد.

برای اینکه بتوانیم به این سوال که “چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم” پاسخ دهیم باید بگوییم که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. ما در ادامه به چند روش ساده و کاربردی که به کمک آن ها می توانید در خانه و بدون انجام هزینه های زیاد، لکه آدامس را پاک کنید، خواهیم پرداخت.

پاك كردن آدامس از روی چرم:

گاهی ممکن است لکه آدامس بر روی لباس های چرم شما ایجاد شود. برای پاك كردن آدامس از روي چرم و از بین بردن آن می توانید ازیخ بهره ببرید. یخ را بر روی قسمتی از چرم که آدامس به آن چسبیده است، قرار بدهید. برای جلوگیری از آسیب رساندن یخ به لباس چرمی خود، می توانید یخ ها را درون کیسه پلاستیک گذاشته و به نحوی تنظیم کنید که بیشتر بر روی آدامس بوده و کمترین تماس را با لباس چرمی شما داشته باشد.

بعد از اینکه احساس کردید آدامس به خوبی سفت شد، می توانید به کمک مسواک، برس یا کارد کند، آدامس را از روی لباس چرمی خود جدا کنید. مراقب باشید تا به دلیل فشار بیش از حد، به بافت چرم آسیب نزنید. استفاده از کره بادوم زمینی و چسب نواری نیز می تواند به شما در برطرف کردن لکه آدامس از روی چرم، کمک کند.

پاك كردن لکه ادامس روی لباس سفید:

گاهی پیش می اید که بر روی لباس های سفید شما هم لکه هایی ادامس ایجاد می شود.

برای از بین بردن این چنین لکه هایی می توانید از روش های مختلفی در خانه کمک بگیرید. استفاده از بنزین، الکل، یخ، سرکه و مایع لباسشویی بهترین راه هایی هستند که به پاك كردن لکه ادامس روی لباس سفید شما کمک فراوانی می کنند. فراموش نکنید که تا از بین روفت کامل لکه، باید مراحل هر کدام از روش ها را به خوبی انجام دهید.

پاك كردن آدامس با استفاده از الکل:

یکی دیگر از روشهای تميز كردن آدامس از لباس استفاده از الکل می باشد. اگر آدامس به لباسی چسبیده است که پارچه آن نازک باشد، می توانید برای از بین بردن این لکه، از الکل استفاده کنید. الکل به بافت و رنگ پارچه لطمه ای نمی زند و لکه ای را هم از خود به جا نمی گذارد. برای این کار به یک اسفنج تمیز یا دستمال نیاز خواهید داشت. مقداری از الکل را به دستمال یا اسفنج بزنید و آن را بر روی لکه آدامس بمالید. حالبه کمک همان اسفنج لکه را گرفته و اجازه دهید تا الکل به خوبی به خورد لکه برود.

به کمک یک چاقوی کند، قاشق یا یک برس چوبی، لکه آدامس ایجاد شده را به خوبی بکشید. متوجه می شوید که آدامس به سادگی از پارچه شما جدا خواهد شد. در نهایت می توانید از نرم کننده ها و شوینده ها برای تمیز کردن لباس خود استفاده کنید.

با استفاده جوشاندن!

  1. بخشی از لباس را که آدامس به آن چسبیده، درون آب جوش قرار دهید.
  2. همان‌طور که لباس خیس می‌خورد با یک مسواک یا چاقو روی آدامس بکشید.
  3. به تمیز کردن لباس درون آب ادامه دهید.
  4. اجازه دهید تا لباس خشک شود و در صورت لزوم این روش را تکرار کنید.
  5. همچنین می‌توانید از بخار کِتری برای جدا کردن آدامس استفاده کنید. مقداری آب درون کِتری بجوشانید. بخشی که آدامس روی آن چسبیده، بالای دهانه‌ی کتری قرار دهید تا بخار مستقیما به آن بخورد (نیازی نیست لباس را درون کتری بیندازید). یک دقیقه یا تا وقتی‌ که آدامس نرم شود به آن زمان دهید. با استفاده از مسواک، آدامس را از روی لباس جدا کنید.

استفاده از چسبِ نواری

  1. یک تکه از نوارچسب را بِبُرید.
  2. نوارچسب را روی آدامس بگذارید و کاملا فشار دهید. تا حد امکان تمام سطح آدامس را بپوشانید. مراقب باشید که نوار‌ چسب را روی لباس یا پارچه نچسبانید، زیرا جدا کردن آن سخت می‌شود.
  3. نوار را بِکَنید. می‌توانید آدامس را از روی چسب بردارید و مجدد از آن استفاده کنید یا از تکه‌ی دیگری برای از بین بردن باقی‌مانده‌ی آدامس روی لباس استفاده کنید.
  4. این‌ کار را تا زمان جدا شدن کامل آدامس ادامه دهید.

استفاده از کره‌ی بادام زمینی

  1. تمام سطح آدامس را با کره‌ی بادام زمینی بپوشانید. به‌یاد‌ داشته‌ باشید که کره‌ی بادام زمینی به‌دلیل روغنی‌بودن می‌تواند سطح لباس یا پارچه‌ی شما را لکه کند. درصورت ایجاد لکه، می‌توانید این قسمت را با مواد شوینده بشویید.
  2. با یک چاقوی کُند آدامس را جدا کنید. اگر تمام سطح آدامس را به کره آغشته کرده باشید، در این صورت آدامس مدت زیادی روی لباس باقی نمی‌ماند.
  3. اجازه دهید تا آدامس نرم شود و خاصیت چسبندگی آن کاهش پیدا کند.
  4. بعد از اینکه آدامس را جدا کردید، آن قسمت را با مواد لکه‌بَر بشویید و خشک کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست