Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 شهریور 1401

چگونه لکه زعفران روی لباس را تمیز کنیم؟ + نحوه پاک کردن لکه زعفران چیست؟

همه چیز در رابطه با پاک کردن لکه زعفران از روی لباس!

برای همه ما این اتفاق بارها افتاده است که در هنگام آشپزی، دم کردن زعفران، خوردن زعفران و غیره این دم کرده بر روی لباس ما ریخته شود و یا بر روی زمین بریزد. پاک کردن لکه زعفران از روی لباس و یا پارچه مانند لکه های دیگر غیر ممکن نیست. این روش به صورت خانگی و دستی نیز انجام می‌شود و بسیار کار آسان و راحتی است.
هم اکنون طی چند مرحله ساده و مختصر این مشکل را حل می‌کنیم:

ابتدا شما دوستان عزیز به این لکه دست نزنید و با یک دستمال دیگری نسایید، چون در این صورت کار را سخت‌تر می کنید و روی لباس پخش می شود. برای از بین بردن لکه های زعفران ابتدا یک نوار چسب بردارید و به کمک آن ذرات ریز و دانه های زعفران را پاک کنید.
اگر زعفران شما خشک است و به صورت پودر بر روی محیط ریخته شده است می‌توانید از جاروبرقی نیز استفاده کنید. این ذرات ممکن است در هنگام شستشو حل شود و دوباره به لباس رنگ بدهد.
روش بعدی مایع ظرفشویی است که برای از بین بردن رنگ و لکه های رنگی روی لباس کمک فراوانی می‌کند. اگر این لکه ها بر روی لباس سفید و یا پارچه سفید شما ریخته شده است مایع ظرفشویی بهترین انتخاب است و به شما کمک می کند به راحتی این لکه ها را از بین ببرید و وسیله شما به حالت اولیه خود برگردد و کیفیت و رنگ خود را از دست ندهد.

نحوه پاك كردن زعفران از روي لباس چیست؟

اگر زعفران خشک روی لباستان ریخته، لباستان را بتکانید و ذرات باقیمانده زعفران را با استفاده از چسب نواری از روی لباس بردارید. استفاده از باد سشوار نیز برای جداکردن زعفران خشک از روی لباس مناسب است.

اما اگر زعفران دم کرده روی لباستان ریخته قضیه فرق می کند و باید از روش های دیگری برای پاك كردن زعفران از روي لباس استفاده کرد.

پاك كردن لكه ي زعفران از روي لباس چگونه است؟

چنانچه زعفران خیس یا دمکرده روی لباستان ریخته از مالش محل لکه خودداری نمایید. چرا که لکه ها را پخش می کند و کار سخت تر می شود.

  1. قسمتی از لباس که زعفرانی شده را داخل آب گرم قرار دهید و مقداری مایع ظرفشویی به آب اضافه کنید.
  2. اجازه دهید لباس برای چند دقیقه داخل این ترکیب باقی بماند. (آب را گرم نگه دارید، اگر سرد شد کمی آب گرم اضافه کنید)
  3. حالا بایک مسواک نرم بر روی لکه های ایجاد شده بکشید.
  4. اگر رنگ لباس شما روشن است و پس از انجام این کار همچنان لکه های زعفران بر روی لباس باقی مانده ، لباس را داخل ترکیبی از جوش شیرین، آب اکسیژنه و آب ولرم قرار دهید و بعد از نیم ساعت آنرا خارج کرده و آبکشی نمایید.

پاك كردن لكه ي زعفران از روي لباس با استفاده از جوش شیرین

یک راه حل ساده برای پاک کردن لکه زعفران از لباس این است که جوش شیرین را در آب ولرم حل کرده و لباس را ببه مدت نیم ساعت داخل این محلول قرار دهید.

یک روش دیگر برای پاك كردن لكه زعفران از روي لباس، استفاده از پودر لباسشویی یا تاید بهمراه آب داغ است. بعد از شستشوی لباس زعفرانی به این روش، آنرا در هوای آزاد و نور مستقیم آفتاب پهن کنید تا خشک شود.

  • هیچ گاه برای پاك كردن لكه زعفران از روي لباس از آب سرد استفاده نکنید.
  • از کشیدن دستمال مرطوب بر روی لکه زعفران لباس خودداری کنید.

حلال لکه زعفران چه چیزی است؟

هم اکنون می خواهیم در مورد حلال لکه زعفران روی لباس توضیحاتی ارائه دهیم. در ادامه مبحث خود اشاره می‌کنیم به اینکه آب ولرم نیز یک پاک کننده مناسب برای از بین بردن لکه های زعفران است.
زعفران به راحتی در آب داغ حل می‌شود و این کار به پاک کردن لکه زعفران کمک زیادی می‌کند و یک روش ساده و عالی می باشد. ما به شما توصیه می کنیم که برای از بین بردن لکه های زعفران از روی لباس و پارچه به هیچ عنوان از دستمال خیس و آغشته به آب سرد استفاده نکنید، چون علاوه بر اینکه لکه های شما پاک نمی شود باعث ثابت ماندن لکه زعفران خواهد شد و همچنین باعث پخش شدن لک ها می شود.
شما دوستان عزیز سعی کنید لکه زعفران روی لباس را از دیگر بخش‌ های لباس جدا کنید تا هنگام پاک کردن لکه زعفران قسمت‌ های دیگر لباس زرد نشود. شما می توانید یک ظرف گود را پر از آب ولرم یا آب داغ کنید و مایع ظرفشویی را داخل آب بریزید و به خوبی ترکیب کنید، سپس لباس را داخل ظرف مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و سعی کنید آب سرد نشود و اگر سرد شد آب ولرم را دوباره داخل ظرف بریزید.
روش دیگر برای از بین بردن لکه زعفران، مسواک کردن است که برای از بین بردن لکه زعفران روی لباس نیز گزینه مناسبی است. شما می توانید پس از دقایقی که لباس را از ظرف مایع ظرفشویی و آب ولرم خارج کردید، لکه زعفران روی لباس را به آرامی به کمک مسواک بسیار نرم و لطیف بسایید و حتماً از مسواک نرم استفاده کنید تا به بافت لباس آسیب نرساند و باعث نخ کش شدن لباس نشود.
شما می توانید مسواک را آغشته به مایع ظرفشویی کنید و روی لکه ها بمالید و با این کار لکه زعفران را به راحتی از بین ببرید.
زعفران یک رنگ دهنده قوی است که بلافاصله در آب حل می شود و اگر پودر زعفران بر روی لباس بریزد با کمی رطوبت رنگ پس می دهد و محل مورد نظر زرد رنگ می شود و با روش هایی که اشاره کردیم به راحتی می توانید لکه زعفران را از بین ببرید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست