Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
15 مهر 1401

چگونه لکه هندوانه روی لباس را از بین ببریم؟ + لکه آب هندوانه روی لباس‌!

همه چیز در رابطه با پاک کردن لکه هندوانه روی لباس

در فصل تابستان که گرما بسیار زیاد است میوه های آبدار و خنک بسیار لذت بخش است. از جمله بهترین و مفیدترین میوه ها هندوانه است علاوه بر خاصیت و ارزش غذایی بالایی که دارد، آب زیادی در آن است که اگر در فصل تابستان مصرف شود، برای تامین آب بدن بسیار سودمند می باشد.

به علت مقدار آب زیاد هندوانه، اگر تکه ای از هندوانه که قصد میل کردن آن را داریم بزرگ باشد ،احتمال آن که مقداری ازآن روی لباس یا فرش و حتی مبل چکه کن و لکه هایی را به جای بگذارد بسیار زیاد اتفاق افتاده است. در ادامه مطلب  و شستن لکه آب هندوانه را خواهیم آموخت.

چگونه می توان لکه آب هندوانه را از روی پارچه به سادگی پاک کرد؟

چند حال ممکن است در به وجود آمدن لکه هندوانه رخ دهد:

  • مواقعی است که، آب هندوانه چکه کند و ما سریعا بخواهیم آن را پاک کنیم، در این مواقع که لکه تازه است، معمولا با پارچه مرطوب به راحتی تمیز می شود.
  • پاک کردن لکه هندوانه کهنه شده، زمانی که لکه ی هندوانه قبلا ایجاد شده است معمولا دیگر با لکه ای ساده رو به رو نیستیم بلکه با لکه ای شیرین و رنگی رو به رو هستیم. ابتدا مقداری نمک روی لکه بریزید و اجازه دهید مدتی روی لکه باشد، سپس در آب سرد، قسمت مورد نظر را کاملا شستشو دهید و سپس خشک کنید.
  • لکه هندوانه ای که همراه با تکه های هندوانه خشک شده است. ممکن است کودک تکه ای هندوانه را روی مبل بریزد و روزها روی پارچه بوده و به همین حالت خشک شود، در این صورت ابتدا مواد اضافی را با قاشق کاملا بتراشید و سپس طریقه پاک کردن را طبق روش دوم انجام دهید.

در اکثر مواقع با اعمال روش های ذکر شده لکه کاملا پاک می شود اما اگر همچنان آثاری از لکه روی لباس یا پارچه بود روش های زیر را نیز امتحان کنید:

  • تکه‌های هندوانه را با کارد بردارید

در اولین مرحله باید تکه‌های گوشتی هندوانه را با کمک کارد یا قاشق بردارید. سعی کنید این کار را به صورت کاملاً سطحی انجام دهید تا آب هندوانه به بخش‌های دیگر پارچه‌ی لباس مالیده نشود و به عمق آن هم نفوذ نکند.

  • محل لکه را زیر آب شیر بشویید

در اولین زمان ممکن لباس را زیر شیر آب سرد بگیرید تا لکه‌ی هندوانه از سطح پارچه شسته شود. بهتر است لباس را پشت و رو کنید که آب سرد از پشت پارچه روی محل ریخته شود و باعث شسته شدن آب هندوانه شود. اگر به شیر آب دسترسی ندارید می‌توانید با استفاده از دستمال سفید بدون پرز یا دستمال حوله‌ای، محل لکه را خشک کنید.

  • محل لکه را با مواد شوینده بشویید

مقداری پودر شوینده‌ی آنزیم‌دار یا لکه‌بر شیمیایی را روی محل لکه بریزید. سپس مقداری مایع ظرفشویی روی آن بریزید و محل لکه را با دست بمالید. حتماً از شوینده‌ای استفاده کنید که آنزیم‌های کافی برای در هم شکستن مولکول‌های لکه‌ها را داشته باشد. به مدت یک دقیقه محل لکه را با شوینده بمالید و سپس زیر شیر آب سرد بشویید.

  • از محلول هیدروژن پروکسید استفاده کنید

اگر هنوز لکه‌ی آب هندوانه بر جا بود بهتر است مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم را انجام دهید. یک محلول رقیق از هیدروژن پروکسید درست کنید. روش استفاده از این محلول روی بسته‌بندی آن نوشته شده و باید به طور دقیق آن را انجام دهید. پس از درست کردن محلول موردنظر، لباس را درون آن قرار دهید و بگذارید 4 ساعت تا یک شب تا صبح در محلول بماند. پس از مدت زمان تعیین‌شده، محل لکه را چک کنید، اگر لکه برطرف شده بود که لباس را به روش معمولی بشویید و خشک کنید. اما اگر همچنان ردی صورتی از آب هندوانه روی لباس باقی بود باید دوباره مرحله‌ی هیدروژن پروکسید را تکرار کنید.

نکات مهم در هنگام ریختن میوه روی لباس‌ و چگونگی برخورد با آن

از جمله نکات مهمی که باید برای پاک کردن لکه میوه از لباس به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  • هرچه سریع‌تر با لکه مقابله کنید. هرچه‌قدر زودتر بتوانید لکه را پس از ایجاد آن خیس کنید، پاک کردن آن آسان‌تر خواهد بود؛ اگرچه راه‌هایی برای پاک کردن لکه‌های قدیمی و خشک شده میوه از روی لباس نیز وجود دارد.
  • از یخ یا آب سرد برای سفت شدن سطح لکه استفاده کنید. سپس مواد باقی‌مانده روی لباس را با یک چاقوی کند یا یک شیء تیز دیگر، خراش دهید (طوری که به سطح پارچه آسیبی نرسد).
  • قبل از شست‌وشوی اصلی، سعی کنید از یک لکه‌بردار استفاده کنید و لباس را به آن آغشته کنید. سپس بگذارید خیس بخورد.
  • لباس را مطابق دستورالعمل‌های مراقبت از پارچه شست‌وشو دهید. لکه‌های معمولی را باید با آب سرد شست، اما برای لکه‌های سخت‌تر، باید از آب گرم (تا درجه‌ای که برای لباس ایمن باشد و آسیبی به بافت پارچه نزند) استفاده کنید. اگر لکه باقی مانده است، دوباره همین مراحل را تکرار کنید.

پاک کردن لکه میوه با سرکه

سرکه سفید، یکی از بهترین لکه‌برهای طبیعی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. اسید استیک موجود در سرکه ملایم است؛ بنابراین می‌تواند به خوبی لکه لباس‌ها را پاک کند، بدون این که به بافت لباس آسیبی بزند و آن را خراب کند. برای پاک کردن لکه میوه با سرکه، مطابق روش زیر عمل کنید:

لکه‌ها را از قبل با سرکه خیس کنید. قبل از شست‌وشوی لباس، می‌توانید آن را در سرکه رقیق شده با نسبت یک به سه (یعنی هرچقدر سرکه ریختید، سه برابر آب بریزید)، یا در سرکه رقیق نشده خیس کنید و بسته به سرسختی لکه، اجازه دهید از 15 تا 30 دقیقه تا حتی یک شب در آن بماند.

برای از بین بردن لکه‌هایی که کمی سخت‌تر هستند، می‌توانید سرکه را مستقیماً روی لکه بریزید یا آن را به لکه بمالید و بگذارید خیس بخورد. همچنین، می‌توانید با افزودن جوش‌شیرین به مخلوط آب و سرکه، خمیر لکه‌بر قوی درست کنید.

همچنین، می‌توانید برای روشن‌تر شدن و تمیز کردن لباس‌ها، یک فنجان سرکه را به چرخه آب‌کشی اضافه کنید؛ حتی اگر روی لباس‌ها لکه وجود نداشته باشد، سرکه برای از بین بردن بوی کپک و زردی خفیف لباس‌ها عالی است.

پاک کردن لکه میوه با جوش شیرین

اگر به دنبال یک ماده ارزان‌قیمت برای پاک کردن لکه‌ها از روی لباس‌هایتان، از بین بردن بوی آن‌ها و همچنین تمیز و درخشان کردنشان می‌گردید، جوش‌شیرین ماده‌ای قابل‌اعتماد برای این کارها است.

جوش‌شیرین یا بی‌کربنات سدیم، یک سلاح مخفی برای شست‌وشوی لباس‌هاست. اگر به عنوان بخشی از روتین شست‌وشوی لباس‌هایتان از آن استفاده کنید، به سفید و درخشنده شدن لباس‌هایتان و همچنین از بین بردن بوهای سرسخت و لکه‌ها کمک می‌کند. برای پاک کردن لکه میوه از لباس‌هایتان می‌توانید مطابق با روش زیر از جوش‌شیرین استفاده کنید:

با 6 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و یک‌سوم فنجان آب گرم، ماده خمیر مانندی درست کنید. سپس آن را روی لکه بمالید و بگذارید مدتی بماند؛ جوش‌شیرین لکه را از الیاف پاک می‌کند. قبل از قرار دادن لباس در ماشین لباس‌شویی، خمیر جوش‌شیرین را از روی لباس پاک کنید. برای پاک کردن لکه‌های روغنی، پیشنهاد می‌کنیم که جوش‌شیرین را مستقیماً روی لکه بریزید و بگذارید یک شب قبل از شست‌وشو روی آن بماند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست