Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 شهریور 1401

چگونه لکه چمن روی لباس را تمیز کنیم؟ + لباس چمنی را چگونه بشوریم؟

چرا لکه‌های چمن سخت و درد سر ساز هستند؟

لکه‌های چمن ترکیبی از پروتئین ها هستند، اما قسمت عمده آن‌ را کلروفیل یا سبزینه گیاه تشکیل می‌دهد. این کلروفیل یک لکه‌ی رنگ است. بسیاری از افراد اعتقاددارند که پاک کردن لکه چمن ، از تمام لکه‌های دیگر سخت‌تر است . از این بدتر، یک لکه‌ی چمن ممکن است همراه با لکه‌ی عرق، لکه‌ی گِل، لکه‌ی آب میوه، یا هر لکه‌ی چالش‌برانگیز دیگر باشد. چمن لباس‌ها را خیلی خوب رنگ می‌کند، و این چیزی است که مقابله با این لکه را سخت می‌کند.

روش‌های از بین بردن لکه چمن از روی لباس را بدانید

معمولا بهترین راه برای از بین بردن لکه چمن از لباس این است که لباس را در آب سرد خیس کنید و سپس بشویید. به یاد داشته باشید که هرگز از آب گرم استفاده نکنید. همچنین استفاده از یک مایع پاک کننده نیز گزینه خوبی برای از بین بردن لکه‌های سر سخت چمن است.

تنها نکته‌ای که در این زمینه باید به آن دقت داشت این است که تا زمان از بین رفتن لکه‌ها، شستشو را ادامه داد. در ادامه روش‌های موثری برای این کار ارائه شده‌است.

استفاده از اسپری مو

اکثر اسپری موها حاوی الکل هستند. بنابراین این محصولات مو می‌توانند اثری مشابه الکل برای از بین بردن لکه چمن داشته باشند. برای این منظور مقداری تافت مو را روی لکه مورد نظر اسپری کنید و بگذارید کاملا خشک شود. می‌توانید بعد از خشک شدن، از یک مسواک کهنه برای تمیز کردن و از بین بردن لکه به جا مانده استفاده کنید. در انتها لباس را با مواد شوینده بشویید.

آب اکسیژنه

این مورد اصلی در مورد دانستن نحوه پاک کردن لکه های چمن از لباس معجزه می کند. پراکسید هیدروژن یک عامل اکسید کننده است که می تواند جایگزین سفید کننده شود. برای درمان لکه ها با پراکسید هیدروژن، یک قسمت از پراکسید هیدروژن را با سه قسمت آب سرد مخلوط کرده و به همراه مقداری جوش شیرین روی لکه بمالید. پراکسید هیدروژن و جوش شیرین با یکدیگر تداخل کرده و کمی حباب می زند و به حذف رنگ چمن از الیاف کمک می کند.

جوش شیرین

جوش شیرین یک محصول تمیز کننده معجزه آسا و غیر سمی است! برای از بین بردن لکه های چمن با جوش شیرین، آن را با پراکسید هیدروژن و چند قطره صابون در ظرف مخلوط کنید و بگذارید لکه برای چند ساعت خیس بخورد.

نکات مهم و کلیدی

۱. همان‌طور که در بالا اشاره شد، قبل از هر اقدامی باید برچسب لباس را بخوانید و اطمینان پیدا کنید که روش‌های کاربردی به جنس و بافت لباس شما آسیب نخواهند رساند.

۲. لکه به جا مانده از چمن اگر خشک شود، ساده‌تر می‌توان آن را پاک کرد.

۳. پس از خشک شدن لکه، یک برس برداشته و سعی کنید تا جای امکان گل و لای و لکه چمن را از لباس بیرون بکشید.

استفاده از سفید کننده

سفید کننده ممکن است خیلی قوی باشد و به پارچه آسیب بزند؛ بنابراین سعی کنید قبل از استفاده از سفید کننده حتما برچسب روی لباس را بخوانید، تا اطلاعاتی در مورد جنس و نوع لباس خود داشته باشید و متوجه شوید که چه مواد شوینده و چه دمای آبی برای پارچه شما مناسب است.

نباید لکه چمن کهنه شود!

برای از بین بردن هرگونه لکه‌ای نباید زمان زیادی از آن بگذرد؛ به اصطلاح نباید لکه کهنه شود. در همان ساعات اولیه که لباس کثیف شد؛ حتما با رعایت نکات شستشو، نسبت به از بین بردن لکه اقدام کنید. چرا که کلروفیل یا سبزینه گیاه زمان کمتری برای رنگ کردن لباس دارد و در مقابل شانس شما برای از بین بردن لکه چمن بیشتر می‌شود. پس در اسرع وقت شروع به تمیز کردن پیراهن‌تان کنید

پاک کردن لکه چمن از روی لباس‌های ظریف چگونه است 

برای پاک کردن این لکه‌ها از روی لباس‌های پشمی و ابریشمی، ابتدا حتما برچسب درون لباس را بخوانید. بدین ترتیب مطمئن می‌شوید که چه مواد شوینده، چه دمای آب و چه نوع شستشویی به پارچه لباس صدمه نمی‌زند. سپس، از کمی مواد شوینده متانولی برای پاک کردن لکه استفاده کنید. (این مواد را می‌توانید از داروخانه تهیه کنید.) در مرحله بعد، لباس را با دست بشویید یا آن را درون ماشین لباسشویی بیاندازید.

پاک کردن لکه چمن و گل از روی لباس‌های رنگی

خوشبختانه روش‌هایی که برای پاک کردن لکه چمن از روی لباس توصیه می‌شوند در پاک کردن لکه گل و لای هم کاربرد دارند و اگر لباس رنگی شما به یکی از این دو نوع لکه یا هر دوی آن‌ها با هم آلوده شده باشد می‌توانید لباس خود را با این ترفندها تمیز کنید. تنها مساله‌ای که باید به آن دقت کنید جنس پارچه لباس است. برچسب لباس را چک کنید تا بدانید جنس لباس از چیست، برای الیاف ویسکوز، الیاف مصنوعی، نایلون، پلی استر، پنبه و پلی آمید روش زیر را به کار ببرید:

  • ابتدا کمی مایع رختشویی یا ظرفشویی روی محل لکه چمن یا گل بریزید و به آرامی روی آن بمالید تا به خورد لکه برود. لباس را چند دقیقه کنار بگذارید تا شوینده روی آن اثر کند سپس لباس را آبکشی کنید. برای این کار می‌توانید از محلول‌های لکه بر هم استفاده کنید.
  • پس از آبکشی لباس را با دست یا با ماشین به روش معمول بشویید و پس از اطمینان از پاک شدن لکه، آن را خشک کنید.

چگونه لکه های چمن را از روی شلوار جین پاک کنیم

شستن شلوار جین یکی از بهترین راه ها برای مقابله با این لکه های سرسخت است. در اینجا توصیه در مورد چگونگی از بین بردن لکه های علف از شلوار جین در هنگام شستشو است:

  1. لکه چمن را با یک شوینده مایع حاوی آنزیم به طور مستقیم روی لکه چمن درمان کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند.
  2. سپس، مواد شوینده را داخل آن ماساژ دهید. از مسواک نرم استفاده کنید تا مواد شوینده را در الیاف لباس پخش کنید یا پارچه را به آرامی به هم بمالید.
  3. طبق معمول، مورد را در محل شستشو بیندازید. اگر یک مورد آغشته به علف را با بار کامل بشویید خوب است. از گرم ترین آب ممکن همانطور که در برچسب مراقبت از لباس توصیه شده است برای درمان لکه های چمن استفاده کنید.
  4. قبل از انداختن شلوار جین در خشک کن، بررسی کنید که آیا لکه باقی مانده است یا خیر. اگر چنین شد، مراحل بالا را تکرار کنید – در غیر این صورت، گرمای خشک کن لکه را از بین می برد.

ترکیبی از جوش شیرین، پراکسید هیدروژن، صابون ظرفشویی و خیساندن هر بار کار می کند!

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست