Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 شهریور 1401

چگونه کپک لباس را تمیز کنیم؟ + علائم کپک لباس چیست؟

کپک زدن لباس و روش های برطرف کردن آن!

کپک زشت و بدمنظره در اثر رشد قارچ‌ها در محیط‌های مرطوب مانند کاور لباس، کشوهای دراور یا هر جایی با رطوبت زیاد پدیدار می‌شود. کپک معمولا در محیط‌های تاریک، مرطوب، و گرم، به‌ویژه رخت‌شوی‌خانه یا سرویس بهداشتی یافت می‌شود. اما بدترین جایی که کپک می‌تواند ظاهر شود روی لباس است. اگر به‌طور اتفاقی لباس‌های کثیف‌تان چند روزی در ماشین لباس‌شویی ماند، سر و کله‌ی کپک‌ها پیدا می‌شود و جا خوش می‌کنند. اگر سعی کنید به روی خودتان نیاورید ممکن است سلامتی‌تان را تحت‌الشعاع قرار دهد

آب اکسیژنه و آب

آب اکسیژنه و آب روشی قدرتمند برای تمیز کردن پارچه‌های سفید بدون کدر شدن یا استفاده از سفیدکننده است. برای استفاده از آب اکسیژنه مراحل زیر را انجام دهید:

– با یک دستمال پارچه‌ای تمیز آب اکسیژنه را روی پارچه بمالید.

– بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.

– سپس پارچه را با دقت به شیوه‌ی همیشگی بشویید.

توصیه شده‌است افزودن یک یا دو‌سوم فنجان آب اکسیژنه به لباس‌شویی می‌تواند قدرت آن را بیش‌تر کند. این نکته را نیز به یاد داشته‌باشید که این روش فقط برای پارچه‌های ارگانیک مثل کتان یا لنین مناسب است، چون نیازی به مراقبت خاص ندارند.

این واقعا روشی موثر برای پاک کردن کپک از پارچه است، پس برای خلاص شدن از شر کپک حتما آن را امتحان کنید.

نمک و لیمو روشی ساده

بسیاری از آدم‌ها نمی‌دانند کپک‌های سرسخت با محلول ساده‌ای که می‌توان در هر آشپزخانه‌ای درست کرد، به آسانی شکست می‌خورند. دو ماده‌ی اولیه‌ی که برای درست کردن این محلول استفاده می‌شود نمک و لیمو است.

بیایید ببنیم چگونه با این محلول می‌توانیم کپک را از پارچه پاک کنیم.

– آب‌لیمو را با کمی نمک مخلوط کنید تا خمیری سفت به دست بیاید.

– این خمیر را روی لکه‌ی کپک بمالید.

– پارچه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شود.

در برخی موارد شاید لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید تا کپک کاملا پاک شود.

روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای یک روش معروف است و برای اهداف مختلف، به‌ویژه درمان بسیاری از بیماری‌ها بدون استفاده از داروهای شیمیایی به کار می‌رود. روغن درخت چای در فهرست روش‌های طبیعی برای پاک کپک در خانه نیز جایگاه بالایی دارد. این روغن یکی از بهترین ضدکپک‌هایی است که می‌توانید به سادگی و بدون نگرانی در خانه استفاده کنید. این روغن بویی تند و خاصیت کپک‌زدایی قدرتمندی دارد و اثربخشی آن در خلاص شدن از شر کپک اثبات شده‌است.

برای درست کردن مخلوطی با روغن درخت چای این دستورالعمل را دنبال کنید‌:

– ۲ قاشق غذاخوری روغن درخت چای را به ۲ فنجان آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

– چند قطره سرکه را به محلول روغن درخت چای اضافه کنید تا اثربخشی آن بیش‌تر شود.

– مخلوط را روی پارچه اسپری کنید.

در واقع استفاده از روغن درخت چای برای پاک کردن کپک از روی پارچه روش محبوب بسیاری از آدم‌ها است و تقریبا هیچ موردی از ناکارآمدری روغن درخت چای مشاهده نشده‌است.

الکل و آب یکی دیگر از روش ها

اساس این روش اثر پاک‌کنندگی الکل برای از بین بردن کپکی است که مدت‌ها روی لباس باقی مانده‌است. این روش را طبق دستورالعمل زیر به کار بگیرید:

– با جارو برقی تا جایی که می‌شود کپک را از روی لباس پاک کنید. اکثر جارو برقی‌ها مجهز به لوله‌ی مخصوص‌ یا چیزی شبیه آن برای زدودن کپک‌هایی هستند که در شکاف‌ها و درزهای دور از دسترس جا خوش کرده‌اند. بهتر است این کار را در فضای باز انجام دهید تا از استنشاق هاگ کپک در امان بمانید.

– سپس یک فنجان آب داغ را با یک فنجان رابینگ الکل (الکل ضدعفونی کننده) مخلوط کنید.

– تکه‌ای اسفنج را به این محلول آغشته کنید.

– اسفنج را با ملایمت به محل کپک بمالید. اسفنج را بیش از حد خیس نکنید، چون پارچه آن را جذب می‌کند  و راحت‌تر خراب می‌شود. به یاد داشته‌باشید که برخی پارچه‌ها با مالیدن الکل خراب می‌شوند. برای همین بهتر است ابتدا این روش را در قسمتی از لباس که دیده نمی‌شود، امتحان کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید این روش برای پارچه‌ی شما مناسب است. اگر متوجه آسیب یا تغییر رنگ پارچه شدید این روش را متوقف کنید و سراغ دیگر روش‌های ذکرشده در این مقاله بروید.

– بعد از استعمال محلول روی پارچه، حداقل نیم ساعت صبر کنید تا الکل تاثیر خود را بگذارد و کپک را از بین ببرد.

– سپس با استفاده از آب تمیز محلول را از پارچه بشویید. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از یک حوله‌ی خشک رطوبت آن را تا حد امکان بگیرید.

– برای این‌که کپک کاملا پاک شود صبر کنید تا پارچه خشک شود. اگر کپک به‌طور کامل پاک نشده بود، باید این روش را چند بار تکرار کنید یا سراغ روش‌های دیگر بروید.

 علائم کپک را بشناسید 

بوی تند و متعفن به طور کلی آشکارترین علامتی است که کپک های کوچک روی لباس شما را گرفته اند. با این حال، چند نکته دیگر برای شناسایی وجود هاگ وجود دارد:
  • لکه ها: اگرچه کپک اغلب سبز یا سیاه است، اما برخی از هاگ ها می توانند رنگ قرمز یا نارنجی را نشان دهند. رنگ کپک عمدتاً به منبع مواد مغذی، منطقه یامدت زمان تشکیل آن بستگی دارد.
  • آلرژی: عطسه، آبریزش بینی و خارش چشم هنگام پوشیدن لباس نیز می تواند نشانه حضور کپک ها باشد.
  • بثورات پوستی: در تماس مستقیم با لباس های کپک زده، واکنشی روی پوست شما ایجاد می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز