Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
24 آذر 1401

ژل روشن کننده پوست چیست؟ + ویژگی ژل روشن کننده پوست!

یرگی، عدم یکنواختی رنگ پوست و لکه های تیره پوستی (هایپرپیگمنتاسیون) در نواحی مختلف بدن برای بسیاری از افراد مسئله آزاردهنده‌ای است. تقاضای روزافزون مصرف‌کنندگان برای محصولات پوستی حاوی مواد طبیعی یا مشتقات گیاهی، به تولید تعداد بیشماری محصولات آرایشی و مراقبتی منجر شده است که با عنوان محصولات حاوی ترکیبات طبیعی، تبلیغ و بازاریابی می‌شوند.

 

اما چطور می‌توان تبلیغات صادقانه را تشخیص داد؟ بدون شک دانستن اینکه کدام ترکیبات در کرم یا ژل روشن کننده پوست ، بدون ایجاد عوارض جانبی، واقعاً موثر هستند و در بلندمدت نتیجه مطلوب را بدست می‌دهند، شما را در انتخاب موفق بهترین ژل روشن کننده پوست یاری می‌دهد.

 

روشن کننده ها

روشن کننده ها با کم کردن سرعت تولید ملانین، نواحی تیره ی پوست را روشن و کمرنگ می کنند و به مرور آن را به رنگ طبیعی اش باز می گردانند.

 

اغلب کرم هایی که به منظور روشن کردن پوست استفاده می شوند، دارای هیدروکینون هستند. اما برخی نیز این ماده را ندارند که بهتر است. این ژل ها به منظور برطرف کردن لکه های ایجاد شده ناشی از آفتاب، زیاد شدن سن، تغییرات حاصل شده از هورمون ها، به ویژه لکه های ناشی از دوران بارداری در و اثرات و اسکار های بر جای مانده از جراحت و زخم اثر خوبی دارند.

این ژل ها در خود ترکیباتی دارند که به مرور باعث از بین رفتن لک های زیر بغل و کشاله ی ران می شوند. همچنین برخی از آنها با داشتن ترکیبات گیاهی ضد عفونی کننده، ویژگی ضد عفونی کننده و ضد التهابی هم دارند.

 

ترکیبات پماد های روشن کننده پوست صورت

ملانین رنگدانه ای است که توسط سلول های پوستی تولید می شود. این رنگدانه مانند یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست عمل می کند. به همین دلیل، وقتی فرد در معرض آفتاب قرار می گیرد، ملانین ها در نقاطی که بیشتر در معرض آسیب هستند جمع شده و لکه هایی ایجاد می کنند که به لکه های آفتاب معروف است.

 

 

هرچه ملانین پوست یک فرد بیشتر باشد، رنگ پوست تیره تری خواهد داشت. بنابراین، پمادی برای روشن شدن پوست صورت مناسب است که بتواند میزان ملانین پوست را کاهش دهد.

 

در حال حاضر هیدروکینون پرکاربردترین ماده ای است که موجب روشن شدن پوست می شود. معمولا پماد‌های هیدروکینونی که می توان بدون نسخه تهیه کرد، از هیدروکینون ۲ درصد تشکیل شده است.

 

پماد‌هایی را که نمی توان بدون نسخه تهیه کرد و تنها توسط متخصص پوست جهت روشن شدن پوست تجویز می شوند، بین ۴ الی ۶ درصد هیدروکینون دارند و قدرت روشن کنندگی آن‌ها نیز بیشتر است.

 

آزالئیک اسید (Azelaic acid)

آزالئیک اسید، یک اسید دیکاربوکسیلیک است که به لایه برداری پوست کمک می کند. این اسید بطور طبیعی بر روی پوست توسط مخمر ها تولید می شود اما می توان آنرا از غلاتی مانند جو، گندم و چاودار بدست آورد.

 

این اسید خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد و به همین دلیل در درمان بیماری های پوستی مانند آکنه و روزاسه موثر است. این ماده باعث پاکسازی منافذ پوستی از باکتری هایی می گردد که باعث التهابات پوستی می گردند؛ در نتیجه پوست کمتر تحریک و قرمز می شود و آکنه نیز کم می شود. این ماده در لایه برداری عمیق پوست بسیار موثر است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

 

آزالئیک اسید در درمان اسکارهای پوستی نیز بسیار تاثیر گذار است. گردش خون در پوست را افزایش می دهد و باعث کاهش شدت زخم ها می شود.

 

آزالئیک اسید با کنترل و کاهش تولید ملانین در پوست می تواند به روشن شدن رنگ پوست نیز کمک شایانی کند.

 

این ماده از معدود گزینه های درمان آکنه، روزاسه، مسدود شدن منافذ و لک است که برای خانم های باردار بی خطر است.

 

در این مقاله، دلایل تیره شدن پوست، روش‌های روشن کردن پوست و نحوه تشخیص و انتخاب یک کرم روشن کننده یا ژل روشن کننده پوست موثر و کارامد را می‌خوانیم

 

نکات استفاده:

این اسید معمولا در قالب محصولاتی مانند ژل، فوم و کرم ارائه می شود . بطور معمول دو بار در روز، صبح و عصر استفاده کنید و برای تاثیر بیشتر، بهتر است هر روز در ساعات مشخصی استفاده گردد.

 

آزالئیک اسید حتما باید روی پوست تمیز استفاده شود. پس حتما قبل از مصرف این اسید، پوست خود را با یک شوینده مناسب پوستتان بشوئید.

 

دقت کنید که هنگام استفاده از این محصول، ضد آفتاب مناسب را هم استفاده کنید. عدم استفاده از ضد آفتاب در دراز مدت باعث ایجاد لکه های بیشتری می گردد.

 

آلفا آربوتین (Alpha arbutin)

آلفا آربوتین یک ترکیب پایدار گیاهی است که از گیاه علف خرس با نام علمی  آربوتین بدست می آید، البته این ماده را می توان از پوست گلابی و گندم نیز به دست آورد.

 

آلفا آربوتین با سرکوب آنزیم های تحریک کننده ملانین، تولید رنگدانه های پوستی را کاهش می دهد، همچنین فرایندی که نور ماورا بنفش توسط آن رنگدانه در پوست ایجاد می کند را کند می کند. یعنی این ماده هم در درمان و هم در پیشگیری از ایجاد لک موثر است.

 

اگر پوست شما دارای لک، قرمزی، لکه های ناشی از پیری و یا زخم های آکنه ای است آلفا آربوتین در درمان این لک ها بسیار موثر است. همچنین به یکنواخت شدن رنگ پوست و کاهش قرمزی پوست کمک می کند. اگر پوست شما حساس است حتما آلفا آربوتین را تست کنید

.

نکات استفاده

این ماده برای انواع پوست کاربرد دارد. بهتر است برای تقویت فواید آن و نتیجه بهتر، آن را در کنار کرم های ویتامین C  یا بعد از لایه برداری با AHA استفاده کنید. (باعث بهبود جذب آلفا آربوتین می گردند).

 

می توانید این ماده را به صورت روزانه یا هر شب استفاده کنید و حتما قبل از استفاده از این ماده پوست خود را با یک شوینده مناسب بشوئید و سپس به آرامی خشک کنید.

 

این نکته را به یاد داشته باشید محو شدن لک های پوستی امری زمان بر است و شما بلافاصله نتیجه نمی گیرید اما با استفاده روزانه و صبر می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. 

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست