Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
14 شهریور 1401

کت بلیزر چیست؟ + ویژگی های کت بلیزر را بشناسید

کت بلیزر را بشناسید!

معروف شدن کت بلیزر از روزی آغاز شد که در ۱۸۳۷ ملکه ویکتوریا برای بازدید از کشتی و خدمه کشتی بلیزر راهی شد.

کاپیتان کشتی که خیلی دلش می‌خواست کشتی و کارکنانش بدرخشند، کاری کرد همه‌ کارکنان کت سرمه‌ای بپوشند. این کت دو ردیف دکمه داشت و دو لبه‌ آن کاملا روی هم می‌آمد.

این طراحی با نام بلیزر گره خورد. و کت بلیزر به کمد آدم‌ها راه پیدا کرد. امروز خانم و آقا کت بلیزر را برای استایل کژوال و روزمره انتخاب می‌کنند. عکس‌های زیادی از ستاره‌های هالیوود در کت بلیزر می‌شود دیدمعمولا رنگ دکمه‌های کت طلایی یا نقره‌ای‌ست و تو چشم می‌زند. برش کت ساده است. خلاصه مصداقی‌ست از شیک و ساده. اگر می‌خواهید در استایل روزمره راحت و شیک باشید، این کت را در نظر بگیرید.

چگونه کت بلیزر را با شلوارجین بپوشیم وست کنیم

بلیزر و جین، ترکیب فوق العاده ای برای استایل های اسمارت کژوال است و پوشیدن آن نیز بسیار راحت است. مثلاً بلیزر تیره به همراه تی شرت سفید و شلوارجین، استایلی شیک، ساده و متداول است. اما برای داشتن ظاهری متفاوت تر می توانید بلیزر رنگ روشن، تی شرت سیاه و شلوارجین ابروبادی را باهم بپوشید. افزودن یک جفت کفش لوفر قهوه ای و کمربندی از همان رنگ، استایل شما را تکمیل می کنند.

کت بلیزر سیاه به همراه شلوارجین، یک استایل کلاسیک مدرن است که تنها با تغییر یکی از لباس هایتان پس از بازگشت از محل کار، می توانید استایل کاری خود را تبدیل به یک استایل کژوال کنید.

اگر عجله دارید، کافیست شلوار کارتان را با یک شلوارجین اسلیم فیت عوض کنید و آماده ی بیرون رفتن شوید. اما اگر زمان بیشتری دارید، کت و کفشتان را تغییر ندهید. کافیست پیراهنتان را با یک تی شرت عوض کنید و شلوارجین بپوشید. شلوارجین های اسلیم فیت انتخاب بهتری نسبت به اسکینی هستند.

تفاوت کت رسمی و بلیزر در چیست؟

در نگاه اول ممکن است فرق چندانی میان کت رسمی و بلیزر حس نشود، جز اینکه کت رسمی بخشی از ست کت و شلوار محسوب می شود و کت بلیزر، یک کت تک است. اما اگر کمی دقیق تر بررسی کنید، متوجه تفاوت جنس و دوخت خواهید شد.

کت رسمی معمولاً از پارچه های مرغوب تری ساخته می شود و کیفیت دوخت بالاتری دارد. اما کت بلیزر به صورت ماشینی و از پارچه های ارزان تری تولید می شود. البته امروزه به راحتی می توان یک کت رسمی ارزان و کت بلیزر شیک و باکیفیت تهیه نمود. پس فرق گذاشتن میان این دو کار سخت تری شده است.

باوجود شباهت های بسیار میان این دو، کت رسمی را نمی توان بدون شلوار همراه خود پوشید. اما کت بلیزر می تواند به راحتی با انواع شلوار، جین و حتی شلوارک پوشیده شود. اگر کت رسمی را با شلواری جز ست هم رنگ و هم پارچه ی خود بپوشید، متوجه ایراد در استایل خود خواهید شد. پس کت بلیزر، گزینه ی کاربردی تر و سازگارتری است. همچنین کت رسمی نسبت به بلیزر و اسپرت کمی جذب تر است.

ویژگی‌های متمایز کت بلیزر

این کت منحصر به موقعیت یا سبک خاصی نیست به راحتی می‌توانید در استایل‌های رسمی یا غیر رسمی آن را بپوشید. اغلب این کت مردانه در رنگ سرمه‌ای است اما امروزه در طیف رنگی وسیعی وجود دارد. پیشنهاد ما این است که اگر یک کت بلیزر در کمد لباس‌هایتان دارید رنگ سرمه‌ای باشد.

دیگر ویژگی کت مردانه بلیزر این است که دوخت دکمه‌ها در مدل‌های مختلفی وجود دارد از جمله: دو دکمه، سه دکمه و شش دکمه دو طرفه (دبل برست).

نحوه ی پوشیدن کت بلیزر چگونه است 

حال که دانستید کت بلیزر چیست، لازم است نحوه ی ست کردن آن را هم بدانید. خوشبختانه کت بلیزر برای استایل های اسمارت و کژوال، گزینه ی خوب و کامل کننده ای محسوب می شود. از آنجایی که کت بلیزر ذاتاً کلاسیک است، پس بهتر است هنگام انتخاب و خرید آن به کلاسیک بودن دوخت و برشتوجه کنید. مدل قدیمی و متداول تر کت بلیزر، یک طرف دکمه دار است و دارای یک جیب سینه ای و دو جیب بغل می باشد.

کت بلیزر برای خانم‌ها چگونه است

این روزها استفاه از کت و شلوار یا کت تک زنانه نیز برای خانم‌ها بسیار مرسوم است. بی شک کت بلیزر با توجه به راحتی استایل آن یکی از موارد کاربردی و ضروری کمد خانم‌ها می‌باشد. در گذشته اغلب از بلیزر در لباس‌های زمستانی استفاده می‌شد اما اکنون کت‌های یقه بلیزر در فصول مختلف سال به خصوص در کت‌های خنک بهاری و تابستانی نیز مشاهده می‌شود.

آسان‌ترین راه برای ست کردن کت بلیزر استفاده از تیشرت، شلوار جین و اسنیکرز است که بسیار شیک و راحت می‌باشد. اگر می‌خواهید استایلی خنک با کت زنانه در تابستان تجربه کنید کافیست همراه یک بلیزر در هر رنگی تاپ و دامن بپوشید. البته یکی از شیک‌ترین استایل‌ها با کت بلیزر زنانه استایل رسمی و کلاسیک  یک رنگ همراه کفش‌های پاشنه بلند می‌باشد که ظاهری رسمی و خانمانه‌تر به شما می‌دهد

سایز مناسب کت بلیزر چقدر است

مهم ترین نکته هنگام خرید کت بلیزر، توجه به سایز آن است. همیشه قبل از خرید کت را بپوشید، دکمه ها را ببندید، دست هایتان را بالا ببرید و به جلو خم شوید. در همه ی این حالات باید احساس راحتی داشته باشید.

البته چند استثنا وجود دارد. اگر می خواهید کت بلیزر را در یک استایل کژوال بپوشید، باید اندکی بزرگ تر از سایز استانداردتان باشد. همچنین در این حالت دیگر طول آستین ها مهم نیست. زیرا تا آرنج ها کشیده می شوند.

کلام آخر…

امیدوارم مطالعه پست برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشه شما را با این کت آشنا کنیم

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست