Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
11 مهر 1401

کدام رنگ لباس برای کودکان‌ مناسب است؟ + روانشناسی رنگ لباس کودک

تاثیر رنگ لباس بر روحیه کودک 

یکی از نمونه‌های تحقیقاتی این انستیتو زمانی بود که آنها از یک معلم در کودکستان خواستند تا برای مدت چند روز لباس قهوه‌ای به تن  کند تا واکنش کودکان نسبت به این موضوع مشخص شود.

به کمک این تحقیق مشخص شد که کودکان  بعد از دیدن این معلم صفاتی نظیره بداخلاق و بعد عنق را به معلم نسبت داده و معلم مورد نفرت آنها واقع شد؛ اما چندی بعد همان معلم با پوشیدن لباس‌های رنگ روشن و شاد توانست نظر کودکان را به خود جلب کرده و  بین کودکان محبوبیت به دست آورد.

این تحقیقات نشان داد که رنگ‌ها بر اعصاب کودکان تأثیرات زیادی می‌گذارد. برای مثال اگر کودکی مدام با رنگ‌های مرده و تیره  نظیر سیاه و خاکستری در تماس باشد از نظر روانی اعصابش مختل و خسته می‌شود.

انتخاب رنگ توسط کودکان چه چیزهایی را می‌گوید؟!

در ادامه تحقیقات مشخص شد که واکنش کودکان نسبت به رنگ‌ها بیشتر است تا نسبت به شکل‌ها و کودکان به رنگ‌ها دلبستگی پیدا می‌کند. طبق تحقیقات کودکانی که در نقاشی‌های خود از رنگ‌های سرد نظیر آبی یا سبز استفاده می‌کنند جزو کودکان متفکر و سنجیده به حساب می‌آیند.

 به کاربردن رنگ‌های تیره نظیر خاکستری و قهوه‌ای نشان از ناراحتی درونی کودک دارد.

 رنگ قرمز بیانگر عشقی ساده و آرام در کودک و از طرفی ممکن است خصومت و نیاز به صحبت را نشان دهد.

بکارگیری رنگ آبی در نقاشی و رنگ آمیزی کودکان بیانگر سازگار بودن و یا به نوعی سرکوب احساسات تلقی می‌شود.

 کودکانی که در نقاشی‌های خود از رنگ سبز زیاد استفاده می‌کنند به صورت کاملاً محسوس فاقد احساسات قوی هستند به کار بردن رنگ‌های قهوه‌ای، سیاه یا خاکستری  به صورت درهم بیانگر اعتراض به والدین است.

استفاده بیش از حد از رنگ سیاه در نقاشی‌های کودکان ترس یا اضطراب درونی کودک را نشان می‌دهد.

از مناسب‌ترین ترکیب رنگها برای لباسهای بچه گانه، می‌توان به رنگ‌های روشن اشاره کرد. زیرا اینگونه رنگ‌ها فرزندان دلبند شما را مانند فرشته‌های دوست داشتنی و دلنشین نشان خواهند داد. رنگ سفید کامل‌ترین رنگ برای کودکان به شمار می‌رود که بهترین و مناسب‌ترین رنگ برای لباس‌های بچه گانه نیز محسوب می‌شود.

 به کارگیری از رنگ سفید در لباس می‌تواند حس امید و آرامش را بیشتر کند. علاوه بر آن در سلامت و بهداشت فرزند شما نیز می‌تواند به مقدار زیادی تاثیرگذار باشد. به این دلیل که لکه‌ها و کثیفی‌ها زودتر خود را بر روی رنگ سفید نشان می‌دهند. در نتیجه اگر شما به دنبال رنگی مناسب برای لباس های نوزادی خود هستید. ما به شما رنگ سفید را پیشنهاد می‌کنیم. این رنگ می‌تواند تأثیر مثبت و چشمگیری در لباس نوزاد شما داشته باشد.

روانشناسی رنگ لباس کودک و یک کار جذاب

همانطور که گفته شد برای تعیین رنگ سال عملا افراد را درون اتاق سفیدی می گذارند تا ذهن آن ها تحت تاثیر رنگ خاصی قرار نگیرد.
شما هم باید به عنوان یک پدر و مادر به ذهن کودک خود این اجازه را بدهید که خودش بدون این که تحت فشار و تاثیر رنگ خاصی قرار بگیرد خودش انتخاب کند. اما یک کودک هنوز با رنگی آشنایی ندارد و از طرف دیگر رنگ سفید برای کودک چندان جذاب نیست و معمولا کمی هم ترسناک است.
از این رو حرف نیچه را به خاطر بیاورید. اگر صفر را یک اتاق کاملا سفید در نظر بگیرید تاثیر برابر آن را صد یعنی یک اتاق کاملا رنگی و پر از رنگ خواهد داشت.

در کلام ساده تر تاثیری که رنگ سفید خالص خواهد داشت را می توان در مجموعه ای از رنگ ها در کنار یکدیگر به دست آورد.
با این تفاوت که روحیه کودک از دیدن رنگ های مختلف به وجد خواهد آمد و البته ذهن کودک این اجازه را پیدا می کند که بین رنگ هایی که می بیند کم کم به سمتی که دوست دارد کشش پیدا کند

چرا روانشناسی رنگ لباس کودک اهمیت دارد؟

شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که چرا روانشناسی رنگ لباس کودک اهمیت دارد؟

مگر شناختن یک رنگ مورد علاقه کودک چه فرقی می تواند به حال ذهن او داشته باشد و اصلا تاثیر استفاده از روانشناسی رنگ لباس کودک چیست؟

به طور کلی می توان گفت که روانشناسی رنگ لباس کودک این اجازه را به ذهن کودک می دهد که کم کم خود رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کند. در کلام ساده تر کودک تا سنین مشخصی درگیر مبحثی به نام انتخاب کردن است.
در واقع در سنین کودکی است که یک انسان یاد می گیرد چگونه انتخاب کند و رابطه بین ذهن و قلب خود را پیدا می کند.

اگر شما بر اساس سلیقه خودتان اقدام به انتخاب کنید یا این که بخواهید بر اساس شنیده ها از چند رنگ خاص استفاده کنید عملا این فرصت انتخاب را از کودک خود می گیرید. بنابراین او هیچ فرصتی برای آموختن امن این مبحث نخواهد داشت.
از این رو در آینده درگیر معضل انتخاب خواهد شد. معضلی که ممکن است باعث شکست های متوالی در زندگی شود و این شکست ها خواهند بود که به او روش درست تصمیم گیری را آموزش می دهند.
از این رو روانشناسی رنگ لباس کودک را جدی بگیرید و  سعی کنید به آن احترام بگذارید.

رنگ خنثی چیست؟

بسیاری از والدین در هنگام انتخاب لباس برای کودک خود نمی دانند که ایا میتوانند از رنگ های خنثی نیز برای خوشتیپ تر کردن کودک خود استفاده کنند یا خیر.

رنگ های خنثی به رنگ هایی مانند سیاه، سفید، خاکستری و طوسی میگویند که در میان بزرگترها نیز بسیار طرفدار دارند. حقیقت ان است که رنگ های خنثی بهترین گزینه برای ست های ترکیبی می باشد. آن دسته از افرادی که علاقه ای به ست های تک رنگ ندارند و دوست دارند تا ست لباس آنها کاملا ترکیبی و چند رنگ باشد،می توانند از رنگ های خنثی نیز کمک بگیرند.

حقیقتی که شما باید آن را بدانید آن است که این رنگ ها به تنهایی دارای بار مثبت یا منفی نمیباشند و مانند رنگ های دیگر دارای خاصیت خاصی نیز نمی باشد.
برای مثال رنگ سبز معمولا به افراد، احساس آرامش را منتقل میکند و رنگ نارنجی نیز بسیار انرژی بخش و شاداب کننده است و این در حالی میباشد که رنگ های خنثی هیچ احساسی را به انسان ها منتقل نمی کنند و به همین خاطر نیز فعالان و متخصصان در زمینه مد و پوشاک توصیه میکنند که افراد به جای انکه رنگ پایه ی ست لباس های خود را بر مبنای سیاه، سفید، طوسی و…. گذارند،
بهتر است از این رنگ ها به عنوان رنگ فرعی در تکمیل ست لباس خود استفاده کنند. جلوه ی ظاهری رنگ های خنثی در کنار دیگر رنگ ها بسیار جالب و دیدنی میشود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست