Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 شهریور 1401

کدام پارچه و لباس ها حساسیت زا هستند؟ + حساسیت به لباس های بافتنی و پارچه!

علت آلرژی به لباس چه چیز هایی هستند ؟

لباس های شما در طول روز تماس نزدیکی با پوستتان دارند و جای تعجبی ندارد که برخی از آنها علت آلرژی باشند. هر جنسی از لباس می‌تواند موجب آلرژی و به تبع آن موجب سرخی، جوش زدن، تاول، خارش، تورم در ناحیه ملتهب، خشکی و ترک خوردن پوست شود.

اما در این میان اجناس مصنوعی حساسیت بیشتری ایجاد می‌کنند. درماتیت تماسی می‌تواند نتیجه استفاده شدن پلی استر، نایلون، رزین، کبالت، نیکل، لاتکس و… باشد. این اجناس همانند الیاف طبیعی اجازه تنفس را به پوست نمی‌دهند. همچنین لباس های تنگ هم شرایط مشابهی ایجاد می‌کنند و در زمان تعریق، ممکن است علت آلرژی به لباس باشند.

در بعضی موارد علت آلرژی به لباس، مواد شیمیایی مخصوص رنگ لباس هستند. رزین های فرمالدهیدی که برای از بین بردن چروک و جلوگیری از کثیف شدن لباس به کار می‌رفتند هم می‌توانند علت آلرژی باشند.

علاوه بر رنگ، چسب ها یا مواد شیمیایی که برای تولید چرم مصنوعی به کار می‌روند هم می‌توانند علت آلرژی باشند. در موارد حساسیت به نیکل، احتمالا جای دکمه های لباستان قرمز می‌شود یا خارش نسبتا زیادی به همراه خواهد داشت. حساسیت به نیکل نسبت به بقیه بیشتر است و ممکن است در اکسسوری ها و زیورآلات هم به کار رفته باشد.

نشانه های آلرژی به لباس چیا هستند ؟

قرمز شدن، خشک شد یا خارش از نشانه های آلرژی یا حساسیت به لباس هستند. نشانه های آلرژی به لباس چند ساعت تا چند روز پس از پوشیدن لباس خودشان را نشان می‌دهند. در موارد محدودی، برخی افراد سال ها از یک لباس استفاده می کنند تا بالاخره جوش زدن پوست آغاز می‌شود.

نشانه های آلرژی به لباس معمولا در جاهایی که لباس خم می‌شود دیده می شوند اما فقط به این قسمت ها محدود نمی شود و هر جایی از بدن که با لباس در تماس باشد، ممکن است نشانه ها را بروز دهد. در ادامه به برخی از این بخش ها اشاره شده است:

  • مفصل های دست
  • پشت زانو
  • زیر بغل
  • کشاله ران
  • هر جایی که لباس تنگ باشد

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کرد؟

اگر پس از چند هفته پوست شما به حالت عادی خودش برنگشت یا اگر آلرژی به لباس مرتبا تکرار می‌شود، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین درباره جوش های پوستیتان هم باید از پزشک مشاوره بگیرید چراکه در برخی موارد ممکن است جوش ها به جای بهتر شدن، بیشتر شوند یا عفونت کنند.

درمان آلرژی به لباس چیست؟

اگر لباسی که علت آلرژی است را نپوشید، مشکل پس از چند روز برطرف می‌شود و نیازی به درمان نیست. اما اگر آلرژی یا حساسیت خیلی شما را اذیت می‌کند، به پزشک مراجعه کنید. آنتی هیستامین و مرطوب کننده ها می‌توانند به بهتر شدن اوضاع پوستتان کمک کنند.

آلرژی نسبت به لباس های پلاستیکی

آلرژی به پلی استر نوعی آلرژی نسبت به الیاف پارچه است که به عنوان درماتیت منسوجات نیز نامیده می شود. این حساسیت زمانی رخ می دهد که پوست شما با نوع خاصی از پارچه یا مواد بکار رفته در آن‌ در تماس قرار بگیرد .الیاف پارچه ای یا مواد افزودنی شیمیایی به الیاف پارچه ممکن است باعث تحریک پوست , سوزش , خارش و قرمزی پوست شود . مواد افزودنی شیمیایی موجود در پارچه می تواند دترجنت های شستشو , رنگ ها و یا نرم کننده هایی باشد که در کارخانه تولید منسوجات مورد استفاده فرار می گیرد.بعلاوه عرق بدن که جذب الیاف لباس می شود و همچنین خزهای حیوانات که برای زیبایی لباس به کار می رود نیز می تواند باعث آلرژی پوستی شود .

استفاده از دارو

اگر به آلرژی مشکوک هستید علائم خودتان را با پزشک در میان بگذارید . همچنین داروهای ضد آلرژی در اکثر داروخانه ها در دسترس هستند و شامل :

  • کرم هیدروکورتیزون
  • آنتی هیستامین ها
  • کرم استروئید
  • لوسیون کالامین
  • کورتیکواستروئید موضعی کرم

آلرژی به رنگدانه ها:

 تعدادی رنگدانه مختلف در لباس نیز می تواند باعث درماتیت تماسی شود. آبی پراکنده 106 یک رنگدانه آبی تیره است که برای رنگ آمیزی لباس ها به رنگ آبی تیره، قهوه ای، سیاه، بنفش و سبز استفاده می شود. همچنین خطر واکنش های آلرژیک به این رنگدانه را افزایش می دهد. دی کرومات پتاسیم رنگدانه ای است که برای ساخت منسوجات و میز بیلیارد با رنگ سبز روشن استفاده می شود. به خوبی شناخته شده است که باعث ایجاد درماتیت تماسی می شود، به ویژه در افرادی که با چرم، رنگ و سیمان کار می کنند. در نهایت، کبالت رنگدانه دیگری است که رنگدانه آبی روشن یا سایر رنگ های ساخته شده از این رنگ اصلی (مانند سبز روشن) را ایجاد می کند.

توجه به نکات مختلفی در این باره می تواند تا میزان زیادی به کمتر نمودن آلرژی کمک نماید. کسانی که به نیکل آلرژی دارند باید از پوشیدن لباس‌های دارای دکمه‌ها، دکمه‌ها و زیپ‌های فلزی خودداری کنند و یا به جای آن با بست‌های پلاستیکی جایگزین کنند. برای جلوگیری از ساییدگی، هر بست فلزی، مانند پرچ روی شلوار جین آبی را با یک تکه نوار پارچه بپوشانید. در برابر پوست روی شکم نیز افراد مبتلا به آلرژی به لاستیک باید از لباس‌های با کش خودداری کنند و یا آن‌ها را خارج کنند یا با بند کشی جایگزین کنند.

با شستن لباس‌ها قبل از پوشیدن، و همچنین با نپوشیدن لباس‌هایی که «بدون چروک»، «بدون آهن» یا «پرس دائمی» هستند، از فرمالدئید موجود در لباس جلوگیری می‌شود.
کسانی که به رنگدانه حساسیت دارند باید قبل از پوشیدن لباس ها را یک یا چند بار بشویید تا رنگدانه های اضافی تا حد ممکن پاک شود. اجتناب از رنگ های تیره (مانند آبی، مشکی، قهوه ای و سبز) و به جای آن پوشیدن رنگ های روشن (مانند سفید، زرد، بژ و نارنجی) از بسیاری از رنگدانه های رایج مشکوک به ایجاد درماتیت تماسی جلوگیری می کند. استفاده از لباس های الیاف طبیعی نیز گزینه های بهتری هستند زیرا تقریبا می توان گفت که افراد با هیچ کدام از این مشکلات سروکار ندارند البته معتبر بودن برند نیز در این موضوع بسیار اهمیت دارد

چرم مصنوعی باعث کاهش تنفس پوست و افزایش تعریق می شود

 اگر به جای چرم طبیعی از لباس هایی با چرم مصنوعی استفاده می کنید، خدمت زیادی به محیط زیست و البته کیف پولتان کرده اید اما پوستتان را در معرض خطر قرار میدهید چون چرم مصنوعی مانند هر نوع جنس مصنوعی و سنتزی دیگر باعث خفه شدن پوست و افزایش تعریق می شود. از آنجایی که الیاف مصنوعی قادر به جذب تعریق نیستند، محیط مناسبی برای رشد باکتریها ایجاد می شود. اگر قانع نشده اید بدانید که تماس و سایش بین پوست و چرم مصنوعی نیز باعث ایجاد واکنشهای حساسیت زا می شود. در نتیجه بهتر است برای سلامت پوستتان از خیر این قبیل اجناس بگذرید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست